Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Han mener nok Summertime. Det er umulig å ikke like den.

True story. Å si at den beaten er wack er bare ignorance.

Yup. Det samme gjelder Miami også, dør aldri ut for min del. Oovz, liker du John Legend? Går ikke inn under hiphop, men etter å ha hørt han fra Common - Be i sangen They Sey så har jeg fått helt hekta. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han mener nok Summertime. Det er umulig å ikke like den.

7173292[/snapback]

True story. Å si at den beaten er wack er bare ignorance.

7173300[/snapback]

Jeg snakket om Jay-Z - Lost Ones, vel jeg er ingen stor Jay-Z fan for å si det slik.

Etter min mening har han ikke droppet noe hot siden et par av de bedre låtene på "The Black Album".

Lenke til kommentar
Okay. Du er tilgitt. :)

- Uansett, minner tilbake til Mo Money Mo Problems. For en sang sier jeg bare. Uforglemmelig.

Notorious B.I.G. Feat. Puff Daddy & Mase - Mo Money Mo Problems.

NP: Notorious B.I.G. Feat. Puff Daddy & Mase - Mo Money Mo Problems.

7173331[/snapback]

:thumbup: . Kongesang, prøv å ha grillfest om sommeren med den sangen som bakgrunnsmusikk, faen meg konge.

Jeg gikk glipp av drømmejenta i dag. En lang historie, men i bunn og grunn munner det hele ut i at det var BITTERT SOM FAEN. Derfor hører jeg nå på Talib Kweli - Ms. Hill.

@Onyx: Har aldri vært noen stor fan av John Legend, men har ikke hørt Get Lifted engang. Står på lista mi over ting jeg må sjekke ut :)

Lenke til kommentar
:thumbup: . Kongesang, prøv å ha grillfest om sommeren med den sangen som bakgrunnsmusikk, faen meg konge.

Jeg gikk glipp av drømmejenta i dag. En lang historie, men i bunn og grunn munner det hele ut i at det var BITTERT SOM FAEN. Derfor hører jeg nå på Talib Kweli - Ms. Hill.

@Onyx: Har aldri vært noen stor fan av John Legend, men har ikke hørt Get Lifted engang. Står på lista mi over ting jeg må sjekke ut :)

:( Leit å høre, vet hvordan det er. Du vil vel ikke prate om det.

Skal teste ut, gleder meg nok en gang (noe alle gjør) til sommeren. Jeg kan si at nyeste albumet hans, Once Again, er bedre enn Get Lifted. Få med deg begge, så er det bra! :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

John Legend er lett å like, syntes "get lifted" hadde noen fine sanger, men "once again" er som teflon i forhold, den er flat og uinspirert, jeg føler at john legend er en artist med større potensiale, men "once again" føles som et hastverks produkt... da velger jeg heller å bruke tiden på noen av inspirasjons kildene til john,

donny hathaway, al green, marvin gaye, curtis mayfield, terry callier, billy stewart, otis rush, bobby 'blue' bland, chuck jackson, little willie john, willie dixon, little walter jacobs, dee clark, bobby womack, wee willie wayne, billy paul, willy harvey, b.b king, sonny boy williamson, sam cooke det er så mye flott musikk med sjel og liv i.. fra 1940, 1950, 1960, 1970-tallet så lenge man vet hvor man skal lete og det er ikke uten grunn at mange dj'er er ute etter å sample klassikerene for å dra nytte av og bli inspirert av "kraften" som finnes inne i orginalene..

men det er et problem når man virkelig går inn for å finne alle gullkornene, og det er at man blir bevisst hvor mye masse produsert søppelmusikk uten noen sjel som produseres idag...

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=PBhKxetOMNk

Oh yes, Dizzee på sitt beste live.

My name is Dizzee Dizz

I handle my biz

My spreaders talkin' gangsta don't know what a gangsta is

They ain't ready yet, I don't claim a set

But if you test I'll leave you wiv something you will regret

I'm 5'10", slim, chocolate skin

I'll punch you in your nostrils, I'll punch you in your chin

But I ain't mad, I'm a lovely lad

I'll give you the loveliest beatin' that you've ever had

Rude boy, home boy better chill

You know I don't watch no face cause I'm real

I don't care if your sick I don't care if your I'll

My foot will add a nice frill to your ice-grill!

Son dun-duddy I don't find shit funny

If you ever try and go against the flow of my money

Word is bun, what's really good I'm really hood

Take this song as a caution you really should

:wee:

----

Grime-rappere har det med å gi ut gratis mixtapes for tiden, last ned Grand Theft Audio av Shystie: Shysties Myspace

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=PBhKxetOMNk

Oh yes,  Dizzee på sitt beste live.

My name is Dizzee Dizz

I handle my biz

My spreaders talkin' gangsta don't know what a gangsta is

They ain't ready yet, I don't claim a set

But if you test I'll leave you wiv something you will regret

I'm 5'10", slim, chocolate skin

I'll punch you in your nostrils, I'll punch you in your chin

But I ain't mad, I'm a lovely lad

I'll give you the loveliest beatin' that you've ever had

Rude boy, home boy better chill

You know I don't watch no face cause I'm real

I don't care if your sick I don't care if your I'll

My foot will add a nice frill to your ice-grill!

Son dun-duddy I don't find shit funny

If you ever try and go against the flow of my money

Word is bun, what's really good I'm really hood

Take this song as a caution you really should

:wee:

----

Grime-rappere har det med å gi ut gratis mixtapes for tiden, last ned Grand Theft Audio av Shystie: Shysties Myspace

7174194[/snapback]

Åh sykt vers av Dizzee der ass, mixtapen lastes ned props for link ;)

NP:Ghostface - Beat The Clock (den beaten er så heit)

Lenke til kommentar

T.I. slipper ny plate til neste år:

''T.I. vs. T.I.P is the upcoming album by rapper T.I.. It is currently intended to be released in Spring 2007. The first but not confirmed first single is Layin' Da Trap featuring Young Jeezy and vocals from John Mayer. There is also a leaked song called What You Know Pt. II. It is unknown whether the track will be featured on the album. ''T.I. vs. T.I.P.'' is also the name of one of the songs from T.I.'s sophomore album, Trap Muzik.''

Og faktisk at noen av sangene er rettet mot Lil' Flip:

On T.I.'s album King, there are several tracks which have been disputed by the hip hop community to be shots at Lil Flip ("What You Know", "You Know Who" and "I'm Talkin to You"). In an interview with a popular online hip hop website on March 24, 2006, T.I. was quoted as saying he and Lil Flip have no beef. This is somewhat contradictory to the events that occurred during Young Dro's video "Shoulder Lean". As Young Dro delivers the line "Lucky Charm Diamonds man, but nah, I ain't Flip". T.I. is seen making a laughing gesture towards the video camera.

Beefen var visst ikke med Lil' Wayne, men Lil' Flip.

Kilde: WikiPedia.

Lenke til kommentar
Fant noe nye saker fra BWS-rapperen Juice:

Jeg tror han kommer til eksplodere i nærmeste framtid, den fyren har skillz :thumbup:

7171341[/snapback]

Har driver jo og blower opp akk nå, er med på noen kjente mixtapes. :thumbup:

7173638[/snapback]

Ja har hørt noe om det selv, BWS har jo laget noen syke mixtapes i det siste,

too bad at jeg ikke har hørt noe spesielt av det :blush:

Edit: Game`s nye låt med NAS: Game ft Nas, Marsha Ambrosius - Why You Hate the Game :thumbup:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Aw, som jeg gleder meg til Pac's nye album.

Pac's Life var jo rå. :)

7182177[/snapback]

Kan ikke si jeg deler den oppfatningen. Synes du Loyal to the Game var en bra skive?

De burde la mannen hvile i fred. Det var en grunn til at han ikke gav ut materialet når han var i live.

Og dessuten blir det feil å mikse vokaler for å få Pac til å skrike G-Unit på sanger.

Dagens låt er forresten Ludacris feat. Young Jeezy - Grew Up A Screw Up.

Hilser også fra Propaganda, som er tilbake om en drøy måned.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...