Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Jay-z eide 50% av Roc-A-Fella sammen med Damon Dash og Kareem ‘Biggs’ Burke. De har nå solgt det til Island Def Jam. Men nå har jo da også Jay-z blitt CEO og president of Def Jam Recordings. Som en del av avtalen får Jay-z fortsatt ansvaret for å drive Roc. Noe som igjen betyr at han sitter på enda mer makt. Tviler på at det er det er siste gang vi hører fra Jay-z,

Interessant. :) Jeg håper virkelig det kommer flere solo-album! Men har vel sagt at det ikke kommer flere pga han mener han har oppnådd alt han kan innen musikk?

Ja han sa vel noe slikt. Og det at det tok opp mye tid tror jeg. Han har vel lyst å bruke mer tid på Beyonce.

 

Om han ikke slipper album i nærmeste fremtid kommer det sikkert noen gjesteopptredener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke lest alle innlegga, men hva er greia med at ikke metal har bra tekster, selv om de ikke passer deg, eller om du ikke skjønner de betyr langt ifra at de er dårlige.. Og hva synes DU er så bra med rap-tekster? jeg mener, hvor kult er det å høre rap artister skryter av å enten ha masse damer, masse penger, eller syte om hvor hardt live på gata er osv..? Altfor amerikansk for meg i alle fall... (ja, det er litt generaliserende, men prøver å få frem ett poeng). innlegget er myntet på trådstarter....

 

 

 

 

 

 

Ignorance is blizz, and blessings are quite common....

Lenke til kommentar
har ikke lest alle innlegga, men hva er greia med at ikke metal har bra tekster, selv om de ikke passer deg, eller om du ikke skjønner de betyr langt ifra at de er dårlige.. Og hva synes DU er så bra med rap-tekster? jeg mener, hvor kult er det å høre rap artister skryter av å enten ha masse damer, masse penger, eller syte om hvor hardt live på gata er osv..? Altfor amerikansk for meg i alle fall... (ja, det er litt generaliserende, men prøver å få frem ett poeng).  innlegget er myntet på trådstarter....

 

 

 

 

 

 

Ignorance is blizz, and blessings are quite common....

Vel, tidligere har jeg innrømmet at jeg ikke visste så mye om rock og metal osv. Jeg var vel akkurat som deg. Jeg trodde at metal bare handler om satan, flaggermus og alt faenskap mens du tror at rap bare handler om dop, biler og damer. Dette er helt feil.

 

 

 

edit: leifern

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
jeg digger både hiphop og rock \ metall.. hører for tiden veldig mye på nye Jedi Mind Tricks cden, Legacy of Blood, mange bra sanger der :D cden til 213, Going Hard, er heller ikke så verst... det er Snoop og Nate dogg og en til som er med der.

 

hører også veldig mye på Pantera og Guns N Roses og +++

syns også noen Collision Course sanger er ganske fete..  (JayZ + Linkin Park)

 

en ting som er lol er nye cden til 50C , hvor han skriker GGGUnit i løpet av maks 3 sekunder, på 95% av sanga..  :roll:  virker så dumt ass...

Snoop Dogg, Nate Dogg og Warren G?

det er det nok ja.. hehe huska ikke han siste.

 

noen her som liker Jedi Mind Tricks foresten ?

 

to sanger dere må høre:

 

I Against I

On The Eve Of War ft Gza fra Wu Tang

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Noen hær som hører på gammel Eazy E og N.W.A?

 

Blei imponert over platene til Eazy E når jeg hørte dem her forleden. Geniale plater...

Samleplata Eternal E var meget god til å være samleplate. Samleplater er jo som kjent i mange tilfeller ganske dårlige sammensatt men denne overrasket meg.

Skulle gjerne kjøpt meg disse platene, men de er ikke å oppdrive hær i Tromsø så det endte med å laste de ned :( .

 

Skal såklart kjøpe de senere da.

Lenke til kommentar
Jeg var vel akkurat som du. Jeg trodde at metal bare handler om satan, flaggermus og alt faenskap mens du tror at rap bare handler om dop, biler og damer. Dette er helt feil.

Hehehe når eg ser på det greiene som går på nrk2 om natten så er det bare jo det det handler om.

 

 

:ermm: *sarkasme/ironi*

"Javel."

 

:p

Lenke til kommentar
Noen her som hører på Trip-Hop da?

Genial blanding av electronica og hiphop..

Massive Attack er vel den mest kjente(vel egentlig eneste triphop eg har hørt :p). Uansett, de er helt geniale! :D

En lærer jeg har (!), hører faktisk på det. Fikk høre det litt, var litt morsomt på en måte. :p

Lenke til kommentar
vet du om noen steder jeg kan høre noe trip hop/navn på trip hop artister?

!!! er såvidt jeg vet trip-hop.

Ja, bandet heter "!!!". Blir til nød kalt chikchikchik hvis man skal skrive det på en annen måte. Poenget med navnet er at du kan uttale det som hvilke tre lyder du vil, bare det er tre like lyder etter hverandre.

Lenke til kommentar

Det nærmeste jeg har kommet til å lite rap er Linkin Park. Men det liker jeg ikke nå lenger. Det var vel 3 år siden nå.

 

Jay-Z er vel den eneste jeg har respekt med 99 problems siden den er produsert av Rick Rubins og dermed fått heftige gitarrift og den har bra tekst og budskap.

 

Rick Rubins har nemelig produsert System of a Down og ;) .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...