Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rapport fra LL Cool J, Amsterdam:

Det var med litt blandede følelser jeg dro på konserten, det var mest for å drikke med en kompis og shake assen. Oppvarmingsbandet besto av noen freshe nederlendere som babla ett eller annet. Flowen var grei, men uheldigvis trodde frontfiguren at han kunne synge også og det trakk alt ned i gjørma. Da de var ferdige, etter tre låter, ble lyset skrudd på og The Miseducation of Lauryn Hill strømte over høytalerne en halvtime, med andre ord et nærmest ultimalt stilbrudd som selvsagt ikke fungerte.

Da vi hadde konstatert hvor teit dette var, kom endelig den feite djen til LL på scenen. Han trommet sammen noen feite beats og sa "Let's get the party started!". Men hvor var det blitt av lille James? Det vites ikke med sikkerhet, men undertegnede holder det sterkt sannsynlig at han uheldigvis fikk det for godt å snorte et par svære brøytekanter, akkurat da han egentlig skulle inn. Dette førte til at Djen gikk av igjen, lyset ble skrudd på og tror du ikke Lauryn Hill ble skrudd på igjen, fra track 1! Naturlig nok var det en smule misnøye i salen på dette tidspunktet.

Da han endelig kom seg inn på scenen, drøye tre kvarter etterpå, var det med solbriller... Men han kom seg da i gang og det skal han ha, han kan sine rim. Sceneshowet var i gang og ting så til og ta seg opp. Bare så synd at han etter noen få låter begynte å sjekke opp damene i salen. Han ville ha 15 damer på scenen og da han fikk 7, startet han straks å fortelle dem at "Om du vil, kan du få bli med i natt". Resten av kvelden gikk med til stripping, å slikke seg rundt munnen og tafsing. Han prøvde tafatt å få med seg salen på litt roping, men desverre var nok ikke fantasien helt på topp i den kvelden. Man kan nok konstatere at LL bør holde seg til ferdige rim, ihvertfall i neddopet tilstand.

Karakter 2/10

Klubben The Escape tok så sinnsykt av etterpå, men det er en annen historie/sjanger :mrgreen:

Lenke til kommentar

Har kommet over ganske mange samples i min tid som samplebasert beatmaker, og her er et lite utvalg:

James Gang - Ashes, The Raing and I (samplet av Fatboy Slim: Right Here, Right Now)

Supertramp - Crime of the Century (samplet av Just Blaze: Fabolous - Breathe)

Martika - Toy Soldiers (Samplet av Eminem: Like Toy Soldiers)

Leo Sayer - Easy To Love (Samplet av Fingern: Klovner i Kamp - Tykt og Tynt)

Lenke til kommentar

Aah, lenge siden jeg har sett tråden vår på 2. side i musikkforumet, så dette må vi gjøre noe med.

Kult at så mange følte Xzibit-låta! Viser bare at dere har musikksmaken i orden :)

Nå er det snart vorspiel og fæst, og i dag blir det nok lite hiphop, så jeg lader opp med hardkjerne-hiphop. Dagens låter:

Westside Connection - Bow Down (nytes best med subwoofer)

Nas - It Ain't Hard to Tell

Fifty 50 Bunch - Fubar (Russebuss-låta mi)

Gang Starr feat. Jadakiss - Rite Where U Stand

Kos dere i kveld. Jeg har iallefall store planer om å gjøre det.

Peace

Lenke til kommentar
Aah, lenge siden jeg har sett tråden vår på 2. side i musikkforumet, så dette må vi gjøre noe med.

Kult at så mange følte Xzibit-låta! Viser bare at dere har musikksmaken i orden  :)

Nå er det snart vorspiel og fæst, og i dag blir det nok lite hiphop, så jeg lader opp med hardkjerne-hiphop. Dagens låter:

Peace

7047363[/snapback]

Onsdag i dag jo :p fest og greier hehe...

Gikk innom platekompaniet i dag og kjøpte nye promoe skiva lovlig. Siden den kom til meg mindre lovlig i går hehe. Anbefales!.

NP:Onkl P - Det kunne vært deg

Lenke til kommentar

Kult at så mange følte Xzibit-låta! Viser bare at dere har musikksmaken i orden  :)

Peace

7047363[/snapback]

Onsdag i dag jo :p fest og greier hehe...

7049782[/snapback]

Studentlivet er hardt :ph34r:

I dag hører jeg på The Roots - Seed 2.0 mens jeg gleder meg til 15. november!

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Studentlivet er hardt  :ph34r:

I dag hører jeg på The Roots - Seed 2.0 mens jeg gleder meg til 15. november!

7055266[/snapback]

Hehe ikke så hardt på min studeretning men men :p

Den låta der er så ståpikk låt at det er skummelt..

Har funnet ut jeg skal på The Game konsert her i Bergen by nå i november :D gleder meg som en liten unge til julaften.

NP:E.S.G - Gorilla Music

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...