Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Em sine hits har alltid vært jævlige spør du meg. Liker han best som feature på alt annet enn sine egne beats, grøss..

6999824[/snapback]

Når det er sagt er han the SHIT på features. Hør på Renegade fra Blueprint...

6999879[/snapback]

In The Blueprint, Jay-Z and his producers turn to vintage soul, fueling almost every song with a stirring vocal sample: Al Green, Bobby "Blue" Bland, David Ruffin and the Jackson 5. Exceptions include "Jigga That Nigga," "Hola' Hovito," "All I Need," and most notably "Renegade," a track produced by Eminem. "Renegade" was the only track with a guest appearance (featuring Eminem) and many fans and critics feel that Jay-Z was overshadowed by Eminem's visceral, assonant rhymes.

Men jeg synes likevel denne sangen ikke kan måle seg med shit på f.eks. slim shady lp.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja altså, tingen var ikke at folk som ikke liker 50 er dumme, men når jeg diskuterer musikk med folk og de svartmaler hip-hop som "yoyo, gængstabitsj-blingbling"osv som om alt hip-hop omhandler det, blir jeg irritert.

7000350[/snapback]

Ja, jeg hater det så jævlig. Jeg hadde en i klassen som var sånn.. En gang svarte jeg med at "Jaha, og rock er bare biting av flaggermus, skriking og faenskap". Han loka ut helt. Latterlige folk.

Oovz: Eminem var shit på Renegade? Kan nok ikke si meg helt enig i den.

Lenke til kommentar
Ja altså, tingen var ikke at folk som ikke liker 50 er dumme, men når jeg diskuterer musikk med folk og de svartmaler hip-hop som "yoyo, gængstabitsj-blingbling"osv som om alt hip-hop omhandler det, blir jeg irritert.

7000350[/snapback]

Ja, jeg hater det så jævlig. Jeg hadde en i klassen som var sånn.. En gang svarte jeg med at "Jaha, og rock er bare biting av flaggermus, skriking og faenskap". Han loka ut helt. Latterlige folk.

7002501[/snapback]

Jeg synes han var ganske bra på Renegade hans vers er mye bedre enn Jay-Z sitt ihvertfall :dribble: . Det ver vel derfor Nas rapper i "Ether" om at

"And, Eminem murdered you on your own shit", sånn ser jeg det :thumbup:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

7002501[/snapback]

Second that.

7002675[/snapback]

Hvem sa at em var shit på renagade ?

Hanyways, Talib Kweli, Freestyle(fra arsonists), Outcast og Looptroop er veldig hot her i disse dager. Har dere ikke hørt, kjøp og hør :)

Til saken over, er helt utrolig hvordan folk utenfor rap/hip-hop går rett på "yoyo, bitches check" osv når man nevner rap. Også er de svartmetalfreaks(excuse my french) selv.. Oppgitt

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så lett å svare på det her, men var på Jeans Gallery på Oslo City idag. Hørte en fet låt feat Mos Def, hørte også Kweli der.

Det var ikke noe fra The New Danger iallefall, husker ikke teksten heller.. :p

Men jeg husker at selve beaten minna meg om old school Tommy Tee.

Noen som kan finne noe ut av denen utrolig dårlige beskrivelsen?

Hvorfor spurte jeg ikke hva den het i butikken? :S

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

7000350[/snapback]

7002501[/snapback]

Altså, jeg mente det som at han er helt sinnsykt BRA på features... :ermm:

Den sanneste linja i Ether er "Eminem murdered you on your own shit".

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Burde også sjekke ut:

Method Man - Tical 2000

Ghostface - Supreme Clientele

Ghostface - Fishscale

Hvis G-Unit har holdt hip-hop oppe, så har de ikke gitt noen utvikling annen enn at kulturen blander seg med pop, bare se på Rihanna som blir sett på som Pop/R&B Eminem blir sett på som pop, samme med 50, Christina Aquilera skjører oppskrift med hip-hop/pop lyden på sin siste singel, Justin Timberlake slenger seg jo som vanlig på bølgen. Helvetes drit.

Holder meg heller fast til Houston-screwe movement og New Orleans :w00t:

Og forresten, ny spennende plate:

Bone-Thugs N Harmony - Thug Stories:

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7068653&BAB=D

Aiai, fortsatt ingen som slår Krayzie på hooksa :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, sier meg uenig der. Selv om G-unit, Fiddy og Eminem kanskje har kommersialisert musikken sin en god del, og fått masse yngre lyttere, har de gjort hiphop mye større og mer akseptert de siste årene.

Man blir lei av samlebåndsmusikken til de tidligere nevnte før eller siden, og begynner å utforske sjangeren. Selv var jeg superfan av Marshal Matters EP-skiva til Eminem da den kom, men ble utrolig lei av alt etterpå, og begynte å høre med kompiser som hadde hørt på hiphop lengre om de hadde noe å anbefale. Fikk låne et par skiver av grupper som Wu-Tang, NWA og 2pac, og vips åpnet jeg ørene for det jeg vil si er kremen av hiphop.

Så selv om mange teenyboopers digger absene til Fiddy i videoen hans eller synes Eminem er sååååå digg, vil de fortsatt ha gjort en god jobb i å føre hiphopen inn som en av de største sjangerene per dags dato.

Lenke til kommentar
Hvem sa at em var shit på renagade ?

Haha :roll: THE shit, ikke shit. Altså jævlig bra.

Uansett synes jeg at f.eks. Eminem i årene 1999, 2000 og 2001 virkelig fikk hip hop fram og folk begynte å høre på det, delvis fordi han var hvit (det var jo også Vanilla Ice osv.) men mest fordi han var så utrolig bra og fordi han var så kontroversiell. I årene etter på med all the kommersielle dritten aka "pimp-checkmynewrims-YEAH-LETS GO!" har hip hop også blitt veldig stort, men det gir jo et helt feil intrykk av hip hop. Dermed får folk det inntrykket av det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...