Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen eksempler på noen bra rap sanger?

6938784[/snapback]

Hvordan type rap da? er jo så mange typer :p

hvordan type rap liker du? slække beats og harde tekster, noe litt mer upbeat og party stil. Litt lettere om du gir oss en liten mer pekepinne :) hadde vært kos om du hadde et par eksempler på rap du liker så vi kan hjelpe deg litt mer på vei...

NP:Run Dmc - My adidas

Lenke til kommentar
hm.. noe ala

50 cent

Eminem

Hørte jeg jo en del på før, syns jo de er litt bra. Sikkert bra med noe nyt og =) så det er egentlig det samme..

6939031[/snapback]

Tror kanskje disse her vil falle i smak uansett hvordan hip hop du liker :) men den første er nok noe i din bakgate hvertfall..

Obie Trice - Got some teeth

Mos def - Mathmatics

Freeway - Flipside

Orker ikke nevne fler nå er så kake at jeg stikker til sengs..

NP:Lil Wayne - My name is wizzle

Lenke til kommentar
Jeg synes hele greia er litt vanskelig å definere. Grime f.eks. er eeeegentlig ikke hip hop, men rapping er en del av grime.

6939111[/snapback]

off. så det er ikke rart eg er forvirra? har alltid vert en techno/trance gutt men nå har liksom hummøret forandret seg litt og begynner og høre på andre ting også. men føler meg retarted når eg ikke vet hvilken sjanger jeg hører på... hvis noen spør meg har jeg ikke peiling. å liker absolutt ikke rap så kan jo i grunn ikke si jeg liker hip hop da med andre ord. :p men er det noen som har hørt bermuda triangle - fearless? den kjenner jeg til å har blitt fortalt at det er hip hop. og ut i fra den blir jeg enda mer forvirret :/

Lenke til kommentar
Jeg synes hele greia er litt vanskelig å definere. Grime f.eks. er eeeegentlig ikke hip hop, men rapping er en del av grime.

6939111[/snapback]

off. så det er ikke rart eg er forvirra? har alltid vert en techno/trance gutt men nå har liksom hummøret forandret seg litt og begynner og høre på andre ting også. men føler meg retarted når eg ikke vet hvilken sjanger jeg hører på... hvis noen spør meg har jeg ikke peiling. å liker absolutt ikke rap så kan jo i grunn ikke si jeg liker hip hop da med andre ord. :p men er det noen som har hørt bermuda triangle - fearless? den kjenner jeg til å har blitt fortalt at det er hip hop. og ut i fra den blir jeg enda mer forvirret :/

6939186[/snapback]

Vist kan du si du liker hip-hop ;) Hip hop er så stort og så mye som går under det at det er ikke noe problem..

Lenke til kommentar

Sitter og funderer på noe her. De fleste fikk vel med seg beefen mellom Puff og 50. Når 50 slapp the bomb, stod det ingen steder at dette var en rip off av Dead Prez sin låt, og jeg trodde han hadde skrevet en ny låt. Men på lørdag så jeg Dave Chapelles block party. Den er jo fra 2004, og der fremfører Dead Prez nesten samme låt, med samme tekst osv... bortsett fra at de nevnte Tupac istedenfor Biggie Smalls.

Så spørsmålet er: Tok 50 den orginale låta og skrev om til Biggie kun for å disse Puff, mens resten av låta er identisk? Synes det egentlig er enormt lavmål å bruke andres låt + beat for å disse en artist.

Lenke til kommentar

Er da ganske normalt å bruke andres beats i sånne låter. Dessuten er det ei veldig kjent låt, "alle" har hørt dead prez' opprinnelige versjon.

edit: ikke se på dette som at jeg støtter 50, mannen er en klovn

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...