Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så noen lydverket igår?

6906270[/snapback]

 

Så noe på lydverket i våres om "Apache" en slags gammel beat eller noe, som er blitt samplet så sinsykt mange ganger. Noen som kan informere meg litt der?. Fikk liksom bare sett bittelitt. Var veldig interessant.

6913335[/snapback]

 

Last ned Sugarhill Gang - Apache så skjønner du :)

Lenke til kommentar
Goddamn, Mobb Deep til Oslo og Bergen? 7 og 9 Desember? Jippi ka yey!!

6913866[/snapback]

Jesus Christ didn't save me, 50 Cent did.
I'll cook, I'll clean, I swear that, mami

 

Skjønner ikke hva Havoc gjør sammen med mongogutten Prodigy lenger. Han gikk fra å være en av de beste rapperne i gamet til å være wack som bare faen. Å se Shook Ones live hadde nesten vært nok til å betale billetten, men liker ikke tanken på at den idioten får en god slump av de pengene jeg betaler.

 

Apropos, jeg sier som jeg sa på side 100 i tråden: Gratulerer med 100 nye kvalitetssider i den beste tråden på dette forumet. Keep it real!

 

*Raises glass*

 

Så noe på lydverket i våres om "Apache" en slags gammel beat eller noe, som er blitt samplet så sinsykt mange ganger. Noen som kan informere meg litt der?. Fikk liksom bare sett bittelitt. Var veldig interessant.

 

Det var et genialt program. Sjekk ut Nas-sangen Made You Look og hør om du hører Apache-refrenget i sangen :)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om 3582? Hører på den ene cden deres nå, "The Living Soul". Skikkelig glamusikk. Forholdsvis raske lette beats med ganske fornuftig, artig rap.

 

Edit: Last.fm 3582

Hmm, står at det er over 100 "listeners" så tenkte man kunne høre på albumet her, men ser ikke slik ut :thumbdown:

Man kan høre små snipper på amazon :w00t:

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Sitter paa internetkafe her i London naa saa dere faar unnskylde bokstavene.

 

Tok banen ned mot sentrum igaar med en kompis og bestilte Jay-Z bilettene, fikk litt daarlige biletter but hey, Jay is Jay. Betalte rundt 45 pund noe som er greit egentlig. Konserten er 27. sep og jeg gleder meg som faen.

 

Satt med noen folk igaar og saa pa TV da jeg skippa channel bort til en channel som visste live show og jeg hoorte med en gang "London, up your speed".. "Sheet, det er Sway"  sa jeg og folka bare "huh? hvem er det?" :p

Faar haape jeg faar sett han og, det er mange jeg har lyst til aa se her i London naa saa bare tips meg om kommende biletter.. Faakke vaert mye her paa forumet som er jaevla synd men kommer innom kafeen en gang i uka..

 

Peace

6912769[/snapback]

Kommer Sway? Faen, ALLE får se Sway unntatt meg.
Lenke til kommentar

hørte en fet sang på platekompaniet på oslo city idag, det jeg fikk med meg som jeg skrev ned av teksten:

 

dont come around me my boys around me we aint right my boys are frightening cause its your time

 

hørte navnet jme ble nevnt, har funnet han på myspace men finner ikke igjen sangen... kanskje han var en gjesteartist på en sang? hvis det i det hele tatt var på den sangen jme ble nevnt.

 

noen som har noe peil på hva det kan være ? veldig fet beat syns jeg. han hørtes ut som han var fra jamaica eller noe han som rappa. ( deler av sangen hvertfall.)

Lenke til kommentar
hørte en fet sang på platekompaniet på oslo city idag, det jeg fikk med meg som jeg skrev ned av teksten:

 

dont come around me my boys around me we aint right my boys are frightening cause its your time

 

hørte navnet jme ble nevnt, har funnet han på myspace men finner ikke igjen sangen... kanskje han var en gjesteartist på en sang? hvis det i det hele tatt var på den sangen jme ble nevnt.

 

noen som har noe peil på hva det kan være ? veldig fet beat syns jeg. han hørtes ut som han var fra jamaica eller noe han som rappa. ( deler av sangen hvertfall.)

6919363[/snapback]

JME, dette er mitt spesialfelt vet du.. Kan ikke si at den linja høres kjent ut, og jeg har stort sett alt han har sluppet ut.

 

---

 

Edit: Damn! Myspace bulletin fra Kano:

If you're going to any of the Jay-Z dates in the UK, expect to see your boy Kano too!
And1Baller, heldige jævel. Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Edan - Beauty and the Beat, fra 2005, høres. Hvit fyr fra Boston som sampler 70talls psykedelisk rock.

Blueprint - 1988. Også fra ifjor, albumtittelen sier vel sitt.

De La Soul - The Grind Date, deres siste, fra 2004, de veit fortsatt hva de driver med.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Edan - Beauty and the Beat, fra 2005, høres. Hvit fyr fra Boston som sampler 70talls psykedelisk rock.

Blueprint - 1988. Også fra ifjor, albumtittelen sier vel sitt.

De La Soul - The Grind Date, deres siste, fra 2004, de veit fortsatt hva de driver med.

6921685[/snapback]

 

Edan og De la soul er absolutt og anbefale, blueprint har jeg ikke hørt kanskje jeg skal sjekke den ut ;)

 

I dag fikk jeg meg Dj Screw - Greatest Hits

 

Mye feita på den om du liker den typen hip hop...

 

NP:Dj Screw - Screwed up click

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale litt ny hip-hop som har oldschool-feelingen? Helst noe som ikke inneholder spor hvor Pharell, Jay-Z, Beyoncè eller andre fluesopper ødelegger all moroa. :=)

6921621[/snapback]

Jeg får iallefall en slags oldschool-feeling av Termanology - Watch how it go down. Tipper det ikke er noe du liker, og sikkert ikke i den gata du tenker på men er iallefall Premier-produksjon av den gode, gamle sorten, og ikke noe refreng engang. Sjekk den ut hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...