Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2Pac er og vil alltid være kongen. I natt er det da 10 år siden han forsvant. Selv tror jeg han lever fortsatt.

6852189[/snapback]

 

Jaja, han orka nok sikkert ikke mer ...

 

"Hiphop wasn't my thing" -2pac, 1996

 

 

Pff, hvorfor skulle han leve fortsatt?

6852293[/snapback]

 

 

Dagen 2Pac døde på, fredag den 13ende, er en veldig mistenksom dag.

 

Det ble aldri tatt noe som helst bilde av 2Pac da han lå på sykehuset.

I sangen "Life Goes On", rapper 2Pac om sin egen begravelse.

 

Sjåføren av bilen 2Pac ble skutt i, Suge Knight, møtte ikke opp da han skulle forhøres om drapet på Tupac. Forøvrig så skyldte Suge Tupac over 200 millioner så det kan jo være en grunn til å drepe han.

 

I musikkvideoen "I ain't mad at cha" ble utgitt noen få dager etter hans død ser vi Tupac som en engel i himmelen. I videoen blir Tupac skutt etter han har forlatt en kino med en venn, noe som er veldig likt til hva som skjedde i virkeligheten.

 

I musikkvideoen "Hail Mary" som ble utgitt under navnet "Makaveli", ser vi en gravstein hvor det er skrevet inn "Makaveli". Machiavelli var en italiensk filosof som levde på 1600-tallet som skrev bøker om en en som klarte å lure myndighetene til å tro at han var død, men som kom til bake etter å ha vært borte i mange år.

 

Tupac gikk alltid med skuddsikker vest, men hvorfor hadde han ikke på seg en skuddsikker vest da han drog på en så offentlig hendelse som en boksekamp?

 

 

 

Men samtidig; Suge var som en moderne mafia. Han var veldig mektig, og jeg har hørt mye om at korrupte politifolk ble betalt av Suge for å holde kjeft, kanskje de ikke skulle utforske ordentlig eller kanskje politi faktisk skjøt 2Pac selv.

Som jeg sa tidligere skyldte Suge Tupac over 200 millioner for alle inntektene for to av hans album.

Dersom dere ser filmen "Tupac & Biggie -the story about the murders of hip hop's biggest stars" eller noe lignende, blir en privatdetektiv som utforsket drapet intervjuet. Han sier i en pressekonferanse at han kom til politiet med nok bevis til at de kunne finne en morder, og politimesteren hadd bedt han avslutte arbeidet på saken, og det ble ikke gjort noe mer med det.

 

Det finnes jo selvsagt mange flere konspirasjonsteorier rundt hans død, bl. a. 7 day theory, men det synes jeg blir litt dumt.

Lenke til kommentar
2Pac er og vil alltid være kongen. I natt er det da 10 år siden han forsvant. Selv tror jeg han lever fortsatt.

6852189[/snapback]

 

Jaja, han orka nok sikkert ikke mer ...

 

"Hiphop wasn't my thing" -2pac, 1996

 

 

Pff, hvorfor skulle han leve fortsatt?

6852293[/snapback]

 

 

Dagen 2Pac døde på, fredag den 13ende, er en veldig mistenksom dag.

 

Det ble aldri tatt noe som helst bilde av 2Pac da han lå på sykehuset.

I sangen "Life Goes On", rapper 2Pac om sin egen begravelse.

 

Sjåføren av bilen 2Pac ble skutt i, Suge Knight, møtte ikke opp da han skulle forhøres om drapet på Tupac. Forøvrig så skyldte Suge Tupac over 200 millioner så det kan jo være en grunn til å drepe han.

 

I musikkvideoen "I ain't mad at cha" ble utgitt noen få dager etter hans død ser vi Tupac som en engel i himmelen. I videoen blir Tupac skutt etter han har forlatt en kino med en venn, noe som er veldig likt til hva som skjedde i virkeligheten.

 

I musikkvideoen "Hail Mary" som ble utgitt under navnet "Makaveli", ser vi en gravstein hvor det er skrevet inn "Makaveli". Machiavelli var en italiensk filosof som levde på 1600-tallet som skrev bøker om en en som klarte å lure myndighetene til å tro at han var død, men som kom til bake etter å ha vært borte i mange år.

 

Tupac gikk alltid med skuddsikker vest, men hvorfor hadde han ikke på seg en skuddsikker vest da han drog på en så offentlig hendelse som en boksekamp?

 

 

 

Men samtidig; Suge var som en moderne mafia. Han var veldig mektig, og jeg har hørt mye om at korrupte politifolk ble betalt av Suge for å holde kjeft, kanskje de ikke skulle utforske ordentlig eller kanskje politi faktisk skjøt 2Pac selv.

Som jeg sa tidligere skyldte Suge Tupac over 200 millioner for alle inntektene for to av hans album.

Dersom dere ser filmen "Tupac & Biggie -the story about the murders of hip hop's biggest stars" eller noe lignende, blir en privatdetektiv som utforsket drapet intervjuet. Han sier i en pressekonferanse at han kom til politiet med nok bevis til at de kunne finne en morder, og politimesteren hadd bedt han avslutte arbeidet på saken, og det ble ikke gjort noe mer med det.

 

Det finnes jo selvsagt mange flere konspirasjonsteorier rundt hans død, bl. a. 7 day theory, men det synes jeg blir litt dumt.

6852377[/snapback]

 

nigguh pleaze! Det burde alle skjønne at er så dumt som det går ann å bli. 2pac is dead, deal with it!

 

Dagens anbefaling : Cypress Hill-IV

 

^^ den plata er mad fet :love:

Lenke til kommentar
Hva synes folket om Everlast? Min favoritt av Everlast er definitiv What It's Like. Hvilken sang synes dere er best av han? Og hva synes dere om denne typen rap?

 

Noen som har noen andre sanger å anbefale, i samme gata?

6851264[/snapback]

Har hørt ganske så mye på Everlast ja. What It's Like er vel iallefall noe av det beste han har laget, men prøv White Trash Beautiful, Blinded By The Sun, Lonely Road osv. :)

 

 

 

Selvsagt lever 2Pac. 11. september ble planlagt av Bush, amerikanere har aldri landet på månen, og stakkars Paul McCartney har vært død siden 70-tallet.

 

:roll:

Lenke til kommentar
I musikkvideoen "Hail Mary" som ble utgitt under navnet "Makaveli", ser vi en gravstein hvor det er skrevet inn "Makaveli". Machiavelli var en italiensk filosof som levde på 1600-tallet som skrev bøker om en en som klarte å lure myndighetene til å tro at han var død, men som kom til bake etter å ha vært borte i mange år.

 

Det er nok ikke helt riktig. Han levde fra 1469 til 1527 og skrev ikke skjønnlitteratur, men politisk teori og strategi, dvs han skrev ikke om personer annet enn som eksempler fra historien for og underbygge sine meninger. Poenget, for en fyrste (boken var skrevet som gave til en fyrste), med og late som man er død, er å narre sine fiender til og rette oppmerksomheten andre steder. Dette var ikke viet mye plass i boka, såvidt jeg kan huske. Boka "Fyrsten" er forøvrig god lesning, om enn fra renessansens Italia og ikke dagens USA.

 

2pac var nok en fan av Machiavelli, men om han likte dette trikset er jo uvisst. Videre er det ikke godt og si om han er dau, litt mye tull om dette på nettet. Hvis han ikke dukker opp en dag, så har jeg mine tvil.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke helt riktig. Han levde fra 1469 til 1527 og skrev ikke skjønnlitteratur, men politisk teori og strategi, dvs han skrev ikke om personer annet enn som eksempler fra historien for og underbygge sine meninger. Poenget, for en fyrste (boken var skrevet som gave til en fyrste), med og late som man er død, er å narre sine fiender til og rette oppmerksomheten andre steder. Dette var ikke viet mye plass i boka, såvidt jeg kan huske. Boka "Fyrsten" er forøvrig god lesning, om enn fra renessansens Italia og ikke dagens USA.

6853582[/snapback]

 

Word, og jeg kan legge til noen linjer fra denne månedens Kingsize, fra ett intervju med gutta fra Outlawz, som var 2pac's gruppe.

 

''2pac ga alle medlemmene nye alias tatt fra navnene til fiender av USA. Big Malcoms alias ble E.D.I etter Ugandas president Idi Amin, Big Syke ble Moozaliny etter den Italienske dikatatoren Benito Mussolini, K-Dog ble Kastro etter Kubas president Fidel Castro, Mopreme ble Komani etter den iranske keiseren Ayatollahen Roholla Khomeini, Mutha ble Napoleon etter den franske keiseren Napoleon Bonaparte, Washington ble Hussein Fatal, som senere ble til Fatal Hussein etter Saddam Hussein og Young Hollywood ble Kadafi etter libanesiske Muammar Al-Qadaafi. Selv tok Tupac navnet Makaveli The Don etter den italienske filosofen Niccolo Machiavelli.''

 

2pac er død, og sånn er det med den saken. Kunne vi fått tilbake en rapper, så hadde jeg nok uansett prioritert Biggie

Lenke til kommentar
Det er nok ikke helt riktig. Han levde fra 1469 til 1527 og skrev ikke skjønnlitteratur, men politisk teori og strategi, dvs han skrev ikke om personer annet enn som eksempler fra historien for og underbygge sine meninger. Poenget, for en fyrste (boken var skrevet som gave til en fyrste), med og late som man er død, er å narre sine fiender til og rette oppmerksomheten andre steder. Dette var ikke viet mye plass i boka, såvidt jeg kan huske. Boka "Fyrsten" er forøvrig god lesning, om enn fra renessansens Italia og ikke dagens USA.

6853582[/snapback]

 

Word, og jeg kan legge til noen linjer fra denne månedens Kingsize, fra ett intervju med gutta fra Outlawz, som var 2pac's gruppe.

 

''2pac ga alle medlemmene nye alias tatt fra navnene til fiender av USA. Big Malcoms alias ble E.D.I etter Ugandas president Idi Amin, Big Syke ble Moozaliny etter den Italienske dikatatoren Benito Mussolini, K-Dog ble Kastro etter Kubas president Fidel Castro, Mopreme ble Komani etter den iranske keiseren Ayatollahen Roholla Khomeini, Mutha ble Napoleon etter den franske keiseren Napoleon Bonaparte, Washington ble Hussein Fatal, som senere ble til Fatal Hussein etter Saddam Hussein og Young Hollywood ble Kadafi etter libanesiske Muammar Al-Qadaafi. Selv tok Tupac navnet Makaveli The Don etter den italienske filosofen Niccolo Machiavelli.''

 

2pac er død, og sånn er det med den saken. Kunne vi fått tilbake en rapper, så hadde jeg nok uansett prioritert Biggie

6854548[/snapback]

 

Ja Tupac er død! Snoop Dogg så han ligge død i kisten og det finnes bilder fra obduksjonen(tror det var det) på nettet hvor han ligger død.

Lenke til kommentar
2pac er død, og sånn er det med den saken. Kunne vi fått tilbake en rapper, så hadde jeg nok uansett prioritert Biggie

6854548[/snapback]

 

Word, hater ikke på pac, ikke noe annet lov for karen er så mye fett som kom fra den fronten. Men Biggie hadde en helt vill flow og stil som er helt annerledes fra pac sin. Guerilla black er jo så og si biggie2(sjekk han ut og hør stemmen og flowen. + kropsstørrelsen :p )

 

RIP Pac

 

NP:Guerilla Black feat Beenie Man - Compton

Lenke til kommentar
Biggie>>2pac>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Gurilla black

 

NP: all eyes on me

6855918[/snapback]

 

Joda, men mente flow messig og sånt. Guerilla black kan ikke måle seg med biggie sånn sett. Men veldig lett og se hvor han har hentet sin inspirasjon.

 

NP:Juelz Santana - Oh yes

Lenke til kommentar
Word, hater ikke på pac, ikke noe annet lov for karen er så mye fett som kom fra den fronten. Men Biggie hadde en helt vill flow og stil som er helt annerledes fra pac sin. 

6855798[/snapback]

 

Føler at jeg var en av de få som digga Biggie når Tupac herja på sitt værste, Biggie er bare bedre, hør på flowen, tekstene...ahh R.I.P The Notorious B.I.G :love:

Lenke til kommentar
Word, hater ikke på pac, ikke noe annet lov for karen er så mye fett som kom fra den fronten. Men Biggie hadde en helt vill flow og stil som er helt annerledes fra pac sin. 

6855798[/snapback]

 

Føler at jeg var en av de få som digga Biggie når Tupac herja på sitt værste, Biggie er bare bedre, hør på flowen, tekstene...ahh R.I.P The Notorious B.I.G :love:

6856113[/snapback]

Er det bare jeg som synes King T og Biggie flower merkelig likt?

*Vente på flaming fra stans*

 

Ah, bæsj på eksamen i morgen...skal kunne artsnavn på norsk på rundt 250 arter, i tillegg skal jeg kunne rekke-, klasse-, orden- og familienavn på både norsk og latin på flesteparten av dem. Dette kommer som tillegg til jævlig mye anatomi, fysiologi og biologi. Drep meg nå, please!

 

Dagens låttips er klassisk Three 6:

 

Three 6 Mafia - Tear Da Club Up

 

Tear Da Club Up, homies!

 

Peace, og lykkeønskninger mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...