Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Uheldigvis blir det ofte fort slik. Jo flere cder de selger, jo rikere blir de, jo mer "bling bling" blir de. Ikke alltid sånn, men ofte.

Det er jo flere enn hip hop-ere som tjener penger. Men du ser ikke Eddie Vedder sprade rundt i dritdyre klær med "bling bling" smykker og ringer og fete biler og raske damer. Kan godt være at hip hop har gode artister/band men det ser ut som disse er i mindretall og at genren blir dominert at posere og spradebasser...

Nå har ikke jeg peiling på hvem Eddie Vedder er men det er vel ikke så veldig vanskelig å skjønne at det er mer bling-bling hos rappere enn hos rockere når du ser på hvor mange rappere som kommer fra slummen. Jeg nekteter å tro at det er like mange rockere som kommer fra så dårlige vilkår. Siden oppvekster gjerne påvirker livet er det kanskje ikke så rart at de som har vært fattige hele livet er veldig opptatt av materielle goder? Den samme metaliteten som gjelder i ghettoen gjelder ikke for folk som kommer fra "vanlige" strøk.

 

PS. Du trenger ikke nevne de rockerne du vet om som har vokst opp i slummen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@ Oleisbeist:

 

Punkt 1) Har jeg sagt at alle rappere lager dårlige tekster: Nei?

 

Punkt 3) Hva vet du om min peiling på musikk? Tydeligvis veldig lite. Men nok om dette. Sett opp samfunnsengasjerte rappere mot sammfunns engasjerte Rocke o.l. Trenger vel ikke nevne hvem som går seirende ut av den "striden".

 

Nei men du påstar at majoriteten av de gjør det uten egentlig å vite hva du snakker om. Hvor mange rap tekster har du engentlig satt den ned for å høre etter hva de rapper om?

 

Punkt 3) Hva vet du om min peiling på musikk? Tydeligvis veldig lite. Men nok om dette. Sett opp samfunnsengasjerte rappere mot sammfunns engasjerte Rocke o.l. Trenger vel ikke nevne hvem som går seirende ut av den "striden".

Hvordan kan du vite det når du vet så og si ingenting om hip-hop? Du vet hva rock står for påstår du, men har ikke peiling på hva hip-hop står for. Derfor blir det for dumt å anta at rock liksom skal vinne den duellen.

 

Jeg har sjekket ut non-MTV Rap. Den er bedre, helt klart. Men er i mindretall, desverre.

Hvilke artister har du da hørt? Finnes jo mye mer non-MTV Rap enn MTV-Rap.

Lenke til kommentar
Uheldigvis blir det ofte fort slik. Jo flere cder de selger, jo rikere blir de, jo mer "bling bling" blir de. Ikke alltid sånn, men ofte.

Det er jo flere enn hip hop-ere som tjener penger. Men du ser ikke Eddie Vedder sprade rundt i dritdyre klær med "bling bling" smykker og ringer og fete biler og raske damer. Kan godt være at hip hop har gode artister/band men det ser ut som disse er i mindretall og at genren blir dominert at posere og spradebasser...

Nå har ikke jeg peiling på hvem Eddie Vedder er men det er vel ikke så veldig vanskelig å skjønne at det er mer bling-bling hos rappere enn hos rockere når du ser på hvor mange rappere som kommer fra slummen. Jeg nekteter å tro at det er like mange rockere som kommer fra så dårlige vilkår. Siden oppvekster gjerne påvirker livet er det kanskje ikke så rart at de som har vært fattige hele livet er veldig opptatt av materielle goder? Den samme metaliteten som gjelder i ghettoen gjelder ikke for folk som kommer fra "vanlige" strøk.

 

PS. Du trenger ikke nevne de rockerne du vet om som har vokst opp i slummen.

Jeg skal ikke nevne noen rockere, selv om det er nok av dem. Eddie Vedder er forøvrig vokalisten i Pearl Jam, så nå vet du det.

 

Poenget ditt med materielle goder kan tolkes på iallefall to måter. Du har nevnt en, la meg nevne en annen.

 

Musikk er for mange en kunstform, de lever for den. De hadde fortsatt med musikken om de så ikke hadde tjent en krone. (Det finnes selvfølgelig rockere også som gjør det for penga sin del, som i alle sjangere). Ta f.eks. Pearl Jam. Roskilde 2000. Hvem tror du punga ut for oppgradering av festivalsikkerheten, betalte offerenes familer. Pearl Jam. Utenom dette donerer de bort mesteparten av pengene de tjener (de tjener selvfølgelig ganske godt selv, jeg skal ikke påstå at de er helgener). Nettopp slike ting er det som får band til å få respekt i mine øyne. Er du et band/artist som synger om urett/forandring, er det ikke da bandets ansvar å fikse den urett hvis de har midler til det, i stedet for å bade i materiell overflod? Dette er bare et synspunkt på saken, men et godt et, som ditt var.

Lenke til kommentar
Uheldigvis blir det ofte fort slik. Jo flere cder de selger, jo rikere blir de, jo mer "bling bling" blir de. Ikke alltid sånn, men ofte.

Det er jo flere enn hip hop-ere som tjener penger. Men du ser ikke Eddie Vedder sprade rundt i dritdyre klær med "bling bling" smykker og ringer og fete biler og raske damer. Kan godt være at hip hop har gode artister/band men det ser ut som disse er i mindretall og at genren blir dominert at posere og spradebasser...

Nå har ikke jeg peiling på hvem Eddie Vedder er men det er vel ikke så veldig vanskelig å skjønne at det er mer bling-bling hos rappere enn hos rockere når du ser på hvor mange rappere som kommer fra slummen. Jeg nekteter å tro at det er like mange rockere som kommer fra så dårlige vilkår. Siden oppvekster gjerne påvirker livet er det kanskje ikke så rart at de som har vært fattige hele livet er veldig opptatt av materielle goder? Den samme metaliteten som gjelder i ghettoen gjelder ikke for folk som kommer fra "vanlige" strøk.

 

PS. Du trenger ikke nevne de rockerne du vet om som har vokst opp i slummen.

Jeg skal ikke nevne noen rockere, selv om det er nok av dem. Eddie Vedder er forøvrig vokalisten i Pearl Jam, så nå vet du det.

 

Poenget ditt med materielle goder kan tolkes på iallefall to måter. Du har nevnt en, la meg nevne en annen.

 

Musikk er for mange en kunstform, de lever for den. De hadde fortsatt med musikken om de så ikke hadde tjent en krone. (Det finnes selvfølgelig rockere også som gjør det for penga sin del, som i alle sjangere). Ta f.eks. Pearl Jam. Roskilde 2000. Hvem tror du punga ut for oppgradering av festivalsikkerheten, betalte offerenes familer. Pearl Jam. Utenom dette donerer de bort mesteparten av pengene de tjener (de tjener selvfølgelig ganske godt selv, jeg skal ikke påstå at de er helgener). Nettopp slike ting er det som får band til å få respekt i mine øyne. Er du et band/artist som synger om urett/forandring, er det ikke da bandets ansvar å fikse den urett hvis de har midler til det, i stedet for å bade i materiell overflod? Dette er bare et synspunkt på saken, men et godt et, som ditt var.

Jo det er greit. Men det finnes jo også rappere som gir noe tilbake. Blir litt rart for meg hvis du tror det bare er et rocke-fenomen. Vet at rappere har vært med på veldedighets konserter og jeg vet at det finnes rappere som gir noe tilbake til den bydelen de vokste opp i. Enten i form av penger, nye idrettsbaner, skole, stipender osv.

Lenke til kommentar

Jo dette er sant. Men for meg blir dette noe undergravd når man går med smykker til flerfoldige (hundre)tusen. Men for all del, det er bra at de gir.

 

Som du nevner tidligere vet jeg godt hva rock står for, men ikke hva Rap står for. Dette har du på sett å vis rett i, det skal jeg innrømme. Har vært i diskusjoner med dette mang en gang, uten av at vi har blitt helt enige. På grunnlag av bl.a. dette spør jeg enkelt og greit deg:

 

Hva står Rap for?

 

PS: Gidder ikke å liste opp non-MTV rappere jeg har hørt (på samme måte som du sa at jeg ikke skulle nevne navn på rockere som vokste opp i slummen), det blir bare å nevne navn.

 

PPS: Leser oppimot alltid tekstene på sanger jeg hører.

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Vil dere har skikkelig rap?

 

Mutha Disco Posse- Sana on 'D' :D Finsk gangsta-rap på sitt aller høyeste!

 

Mange på skolen som vil høre sangen. Den har tatt av.

 

Søk på finnish rap på google, og du vil finne. (Legger ikke ut link i frykt for piratvirksomhet og hatmeldinger fra moderatorer)

Når de har lagt den ut for fri nedlasting, regnes vel ikke det som "piratvirksomhet"?

Lenke til kommentar
Vil dere har skikkelig rap?

 

Mutha Disco Posse- Sana on 'D' :D  Finsk gangsta-rap på sitt aller høyeste!

 

Mange på skolen som vil høre sangen. Den har tatt av.

 

Søk på finnish rap på google, og du vil finne. (Legger ikke ut link i frykt for piratvirksomhet og hatmeldinger fra moderatorer)

Når de har lagt den ut for fri nedlasting, regnes vel ikke det som "piratvirksomhet"?

Ok. Nyt den Det beste kommer etter ca. et minutt :D

Endret av |/|etallica
Lenke til kommentar
Jo dette er sant. Men for meg blir dette noe undergravd når man går med smykker til flerfoldige (hundre)tusen. Men for all del, det er bra at de gir.

 

Som du nevner tidligere vet jeg godt hva rock står for, men ikke hva Rap står for. Dette har du på sett å vis rett i, det skal jeg innrømme. Har vært i diskusjoner med dette mang en gang, uten av at vi har blitt helt enige. På grunnlag av bl.a. dette spør jeg enkelt og greit deg:

 

Hva står Rap for?

 

PS: Gidder ikke å liste opp non-MTV rappere jeg har hørt (på samme måte som du sa at jeg ikke skulle nevne navn på rockere som vokste opp i slummen), det blir bare å nevne navn.

 

PPS: Leser oppimot alltid tekstene på sanger jeg hører.

Rap i seg selv står vel kanskje ikke for så veldig mye, annet enn at det er en uttrykksform. Rap er jo på en måte bare en benevnelse på at en prater i stedet for å synge. Blir som å si hva står sang for. Det du antagelig mener er hva står hip-hop for. Er ikke så veldig lett å forklare egentlig. Er jo på en måte en måte å leve på. Nå har jo hip-hop forandret seg veldig mye i det siste og også funnet sin vei ut i Norge. Det er ikke lenger forbeholdt de svarte fra ghettoen i statene. Det blir jo av mange måter brukt som en måte å uttrykke seg på akkurat som rock og andre sjangere. En måte å komme unna virkeligheten på.

 

Hvordan ville du forklare hva rock står for :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, jeg innrømmer at jeg ikke visste så mye om rock ol. som jeg trodde, hvis jeg skal tro på dere.

Synes det er greit at dere kommer hit og diskuterer så lenge dere kommer med ordentlige og saklige innlegg, noe som Odland81 helt klart har gjort. ;)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Ok, jeg innrømmer at jeg ikke visste så mye om rock ol. som jeg trodde, hvis jeg skal tro på dere.

Synes det er greit at dere kommer hit og diskuterer så lenge dere kommer med ordentlige og saklige innlegg, noe som Odland81 helt klart har gjort. ;)

Tusen takk skal du ha. Kan tenke meg at en slik tråd får mange til å slenge med leppa, slik er det alltid. Så la oss holde oss saklige.

Lenke til kommentar

 

@ Propaganda:

 

Jeg har sjekket ut non-MTV Rap. Den er bedre, helt klart. Men er i mindretall, desverre.

hehe,nei de er ikke i mindretall,hvis du tenker logisk så er de i flertall,men de har bare ikke fått gitt ut sitt materiale... anbefaler å sjekke ut forskjellige mixtapes rundt omkring,kan finne mye spennende...

Lenke til kommentar
Vil dere har skikkelig rap?

 

Mutha Disco Posse- Sana on 'D' :D  Finsk gangsta-rap på sitt aller høyeste!

 

Mange på skolen som vil høre sangen. Den har tatt av.

 

Søk på finnish rap på google, og du vil finne. (Legger ikke ut link i frykt for piratvirksomhet og hatmeldinger fra moderatorer)

Når de har lagt den ut for fri nedlasting, regnes vel ikke det som "piratvirksomhet"?

Ok. Nyt den Det beste kommer etter ca. et minutt :D

ok, jeg elsker hip-hop og det er det enste som jeg hører på.

men må innrømme dette var en DÅRLIG og teit sang.

2pac er noe.!

Lenke til kommentar
Jeg hørte noe på rap/hiphop før, men etter at Will Smith sakte men sikkert forsvant har det aldri vært det samme etter min mening. N. B.I.G. er vel en av de desidert dyktigste produsentene gjennom tidende...

Ahehaeaea!

 

Will Smith er ditt rapikon? Da har du ikke hørt mye bra rap!

Og at du ikke nevner Dr. Dre som en av tidenes største produsenter er ikke mindre enn latterlig, iallefall etter min mening. Men men, er enig i det du sier om at det er alt for mye likt i rap i dag. Når det gjelder N.E.R.D. blir selve rappingen litt for merkelig etter min smak (iallefall av det jeg har hørt), men for all del, et godt poeng.

 

Will Smith var en jeg hørte en del på før, JA! Er ikke dermed sagt at jeg mener han er/var en av verdens beste rappere. Dessuten kjenner jeg godt til at Dr. Dre har produsert for de fleste store innen rap/hiphop, men liker ganske lite av det han har produsert/co-produsert, med unntak av et par Eminem-låter. Poenget mitt var ikke å nevne de STORE produsentene opp gjennom tidene, heller trekke frem det jeg finner positivt innen sjangeren. Mulig du mener Will Smiths låter er for "soft", men dyktig var han og han solgte og tonnevis med plater.

 

BTW: Sorry for det med Notorious B.I.G., blandet sammen produsent/rapper i det innlegget! Latterlig av meg... :nei:;)

Endret av Calcuta
Lenke til kommentar
Sett opp samfunnsengasjerte rappere mot sammfunns engasjerte Rocke o.l. Trenger vel ikke nevne hvem som går seirende ut av den "striden".

nei det trenger du ikke,

samfunnsengasjerte rappere seff.

De som helt klart seirer er jo de som er så geniale at de kombinrerer rock/metal og rap!

 

Rage Against The Machine! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...