Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Ahh, hvilken sang?

 

Digger "she saw me cooking eggs and thought i was back at it"

6820076[/snapback]

 

Sorry kompis, husker ikke...men skal prøve å finne det ut!

 

Shit, har hørt en del på NAS i det siste, definitivt god representant for NY rappen!

 

NAS - Poison

NAS - NAS is like

NAS - Represent

NAS - The world is yours

osv

 

<3

6820425[/snapback]

 

Nas er en av mine gode gamle favoritter... men du missa når du ikke med NY State of Mind i den lille lista di :wee:

 

Haha, hørte den nå, kul den.

6821560[/snapback]

 

:wee: flira tett første gang jeg dro den på fest, blei en slager det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrululig at eg ikkje har "Oppdaga" Talib Kweli endå, eg meiner, eg har høyrd mangen av songane hans og sånt.. Men Damn! Ms. Hill er så sjukt bra, om du ikkje har høyrd den, burde du det!

 

Det er omtrent da samma med Dilated Peoples, Back Again og Kindness for Weakness er sick! Forresten akkurat gått til innkjøp av Paperboys CD'en, den songs and singles eller noke. De hadde tidlegare ein diskusjon om beste norske rap, veit ikkje om detta kun gjaldt norsk på norsk eller om da rett og slett vart gløymt, da er forresten ubetydeleg. Paperboys og Warlocks er dei to beste norske bandene nett no, og då snakker eg utanfor Hip-Hip "Boksen" òg

 

 

NP: Cypress Hill Ft. Damien Marley- Ganja Bus

Lenke til kommentar
Utrululig at eg ikkje har "Oppdaga" Talib Kweli endå, eg meiner, eg har høyrd mangen av songane hans og sånt.. Men Damn! Ms. Hill er så sjukt bra, om du ikkje har høyrd den, burde du det!

 

Det er omtrent da samma med Dilated Peoples, Back Again og Kindness for Weakness er sick! Forresten akkurat gått til innkjøp av Paperboys CD'en, den songs and singles eller noke. De hadde tidlegare ein diskusjon om beste norske rap, veit ikkje om detta kun gjaldt norsk på norsk eller om da rett og slett vart gløymt, da er forresten ubetydeleg. Paperboys og Warlocks er dei to beste norske bandene nett no, og då snakker eg utanfor Hip-Hip "Boksen" òg

 

 

NP: Cypress Hill Ft. Damien Marley- Ganja Bus

6822350[/snapback]

 

Ms hill er en knall låt, Talib Kweli = king

 

Dilated Peoples er dødsfett...særlig det eldre, men sjekk ut You cant run, you cant hide fra den samma plata med Back Again.

 

I mine øyne har Paperboys en ålreit låt, og det er tomorrow.

Lenke til kommentar

Det som er kjipt med Kweli er at han noen ganger misser litt på det tekniske. Bommer litt på rytmen eller prøver å få litt flere ord inn i versene enn det som passer. Jeg har kun hørt det noen få ganger og digger egentlig musikken hans, men det trekker likevel bittelitt ned :)

 

Edit: Sjekk ut cd'en til Artifacts - That's Them :thumbup:

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

CunninLynguists feat. Inverse & Trek Life - 'Til the End (CALI) <---- Gjett hvor beaten kommer fra og gjett hvorfor jeg digger den :D

Ghostface - Be Easy <---- Seriøst, er ikke den greia i refrenget det Tungtvann lagde hele beaten til Bransjehora av? Og denne sangen er jo fra Fishscale... :hmm:

CunninLynguists feat. Tonedeff - Porcelain (Remix)

 

Ikke sov!

Lenke til kommentar
C

Ghostface - Be Easy <---- Seriøst, er ikke den greia i refrenget det Tungtvann lagde hele beaten til Bransjehora av? Og denne sangen er jo fra Fishscale... :hmm:

 

6824249[/snapback]

Jo. Pete Rock bita Poppa Lars!!

6824258[/snapback]

Hahah, hadde vært festlig om det faktisk hadde vært tilfelle. Men seriøst, hvor kommer samplinga fra? Jeg nekter å tro at Pete Rock sitter hjemme og viber til Tungtvann :D

 

Men, fet låt uansett!

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Er det noen her som vet om DVD gir ut plate snart? eller om han allerede har gitt ut?

er det en som hva flow, så ere han :love:

6813236[/snapback]

Kødder du? Han var kul å høre på for 2-3 år siden.

Han har fallt av deluxe. Tekstene hans nowadays får Oral Bee til å virke dødsinteressant i forhold.

6815338[/snapback]

Hører på han enda jeg ass, Oral Bee er seriøst noe av det dårligste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
CunninLynguists feat. Inverse & Trek Life - 'Til the End (CALI) <---- Gjett hvor beaten kommer fra og gjett hvorfor jeg digger den :D

Ghostface - Be Easy <---- Seriøst, er ikke den greia i refrenget det Tungtvann lagde hele beaten til Bransjehora av? Og denne sangen er jo fra Fishscale... :hmm:

CunninLynguists feat. Tonedeff - Porcelain (Remix)

 

Ikke sov!

6824249[/snapback]

 

Gjetter vilt på Premo :p

 

Men alle vet at norske artister blir bita i hele verden er jo almenn viten :roll:

 

Hooka meg nye meth albumet i dag så dette skal lyttes til nøye og lenge som den wu fanen jeg er. skal gi dere min mening på det når jeg har hørt det nok.

 

Starter wu dagen min med en classic.

NP:Wu-tang clan - Winter warz

 

Yes this shit is raw comming at ya door, start scream out loud:"Wu tang's back for more
Lenke til kommentar

Hooka meg nye meth albumet i dag så dette skal lyttes til nøye og lenge som den wu fanen jeg er. skal gi dere min mening på det når jeg har hørt det nok.

 

Starter wu dagen min med en classic.

NP:Wu-tang clan - Winter warz

 

Yes this shit is raw comming at ya door, start scream out loud:"Wu tang's back for more

6825245[/snapback]

 

Du vil ikke bli skuffa :)

Syns plata starter bra med "It Is Me","Problem" og "Sombody done fucked up" "Fall out" blir kjedelig ganske fort, "Dirty Mef" er enda en knall-låt :)

"4:20" er også god, fint å se at Cartlon Fisk fortsatt er å finne på major-plater. "Lets Ride" er egentlig en fin sang hvis du er i mooded, men den passer ikke inn i det hele tatt, men jeg liker den. "The Glide" enda en god sang med Rae,U-God og LA The Darkman :w00t:

"Got to have it" er enda en godlåt, men den passer vel ikke helt inn i de andre sangene? elsker gitar-samplet.

"Say" er bare vakker, behøver ikke si mere.

"Ya Meen" sterk låt spør du meg, jeg liker den, men mange ser ut til å hate den :nei:

"Konichiwa Bitches" er det jo enkelt å forstå hvem som har produsert :p enda en banger.

"Everything" kommer inn på lista som banger også. "Walk On" heldigvis får vi en duo med Red & Meth, slår aldri feil.

"Presidential MC" kunne ha blitt henta rett fra Tical 2000.

"4 ever" eneste låta jeg ikke liker :hrm:

 

Det gir vel denne plata noe sånt som 9,7/10 i min bok!

 

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting :hmm: . Hvilken Wu Tang låt er det Dave Chapelle quoter i Chapelle Show?(Wu Tang Clan ain`t nuthing to fuck with etc.)

6826238[/snapback]

 

Er det den episoden med "the race contest"? Isåfall er det Wu Tang Clan med Pinky Ring . Der nevner i alle fall Chappele Wu Tang Clan ain't nuthin' to fuck with, selvom det ikke er den sangen som spilles da.

Lenke til kommentar
Seriøøøst. Kuleste kvelden på lenge!

Starta bra med DOTF og Dalek(?) og fortsatte enda bedre med Kool Herc og Afra beatbox craziness. Haha@ dere som ikke var der, dere gikk glipp av MYE...

 

Nå; bedways, tidlig? Ja, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Cuz ive got kool hercs håndkle rundt halsen + jeg drakk opp ølen hans  :) Hoooolla!!

6829417[/snapback]

 

:thumbup: Selv om jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om noen av de rapperne :blush:

 

Har hørt endel på Afroman - Wack Rappers i det siste og må si at teksten er rimelig bra :D

 

Fabolous what`s Fabolous about it? I think your terrible, music unbearable! Ripping off Mace with that look on he`s face, MAN I rest my case!

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...