Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Etter min mening er det er tragisk mange som hører på trance, dance, techno, rock, metal og lignende her...Synes sånt blir så usaklig, rett og slett. Musikk må ha en god tekst, og muligens et budskap.

hva er bra med budskapet som er i rap da?

at man skal gå med alt for store klær, tagge, snakke dritt å banne mye osv?

kjempe bra budskap du!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter min mening er det er tragisk mange som hører på trance, dance, techno, rock, metal og lignende her...Synes sånt blir så usaklig, rett og slett. Musikk må ha en god tekst, og muligens et budskap.

hva er bra med budskapet som er i rap da?

at man skal gå med alt for store klær, tagge, snakke dritt å banne mye osv?

kjempe bra budskap du!

Haha er det mulig. Faktisk noe av det dummeste jeg har lest her inne på forumet. Har du ikke noe konstruktivt å skrive så spar oss.

Lenke til kommentar

Ser i første post at trådstarter er ute etter tekster med innhold og mening. Det poengteres videre med a hip hop tilbyr dette. Godt mulig at noen gjør dette, men det er jammen en god del som bare skryter over hvor fet kjerre di har, eller hvor kule de er eller at damer med store romper er "all that". Nei skal man bruke tekster med mening som et argument vil jeg ha meg frabedt at rock havner under kategorien om meningsløse tekster. Se på Pearl Jam sine for eksempel, eller Soundgarden. DER har du tekster.

 

Er det bare meg eller er det utøvere av Rock, Pop og Punk som er samfunnsengasjerte? Valget i USA f.eks... Mange rappere som tok opp dette... ikke det nei... Og hvor er hip hopens svar på band aid?

 

Men for all del diskutere musikk på nettet blir dødfødt, smaken er som baken den er delt. Men å si at rocken ikke har innholdsrike tekster... det blir for patetisk.

 

EDIT: Kaller ikke trådstarter patetisk, men utsagnet om rock osv... bare så det er sagt.

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Uheldigvis blir det ofte fort slik. Jo flere cder de selger, jo rikere blir de, jo mer "bling bling" blir de. Ikke alltid sånn, men ofte.

Det er jo flere enn hip hop-ere som tjener penger. Men du ser ikke Eddie Vedder sprade rundt i dritdyre klær med "bling bling" smykker og ringer og fete biler og raske damer. Kan godt være at hip hop har gode artister/band men det ser ut som disse er i mindretall og at genren blir dominert at posere og spradebasser...

 

Denne tråden handler først og fremst om hip hop.

Venligst ikke bland dere  :thumbup:

 

Å dumme meg, trodde denne tråden var for diskusjon. Ikke bare for folk som digger hip hop, og som vil stadfeste hvor über det er over 18 sider... :p

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Denne tråden handler først og fremst om hip hop.

Venligst ikke bland dere  :thumbup:

 

Å dumme meg, trodde denne tråden var for diskusjon. Ikke bare for folk som digger hip hop, og som vil stadfeste hvor über det er over 18 sider... :p

Den er for diskusjon ja. En diskusjon der man diskuterer plater, sjangere innen for Hip Hop osv ;).

 

Du kan jo selv lage en Rock VS. Hip Hop tråd, om du ønsker det :yes:

Lenke til kommentar
Denne tråden handler først og fremst om hip hop.

Venligst ikke bland dere  :thumbup:

 

Å dumme meg, trodde denne tråden var for diskusjon. Ikke bare for folk som digger hip hop, og som vil stadfeste hvor über det er over 18 sider... :p

Den er for diskusjon ja. En diskusjon der man diskuterer plater, sjangere innen for Hip Hop osv ;).

 

Du kan jo selv lage en Rock VS. Hip Hop tråd, om du ønsker det :yes:

Jeg har alldri satt Rock og Hip Hop opp mot hverandre, jeg er bare uenig i det trådstarter uttrykker. Han sier at innholdet i tekstene er noe av det viktigste og så viser han til Hip Hop som et eksempel på gode meningsfylte tektser mens det hintes kraftig til at Rock o.l. ikke kan skilte med dette. Regner med at trådstarter er åpen for slike innspill selv om det går imot hans eget syn, hvis ikke vil jeg seff holde klaffen.

Lenke til kommentar
Ser i første post at trådstarter er ute etter tekster med innhold og mening. Det poengteres videre med a hip hop tilbyr dette. Godt mulig at noen gjør dette, men det er jammen en god del som bare skryter over hvor fet kjerre di har, eller hvor kule de er eller at damer med store romper er "all that".

At det er mange hip-hop artister som skryter av damer, biler og smykker i noen av tekstene sine er en kjent sak. Men at alle gjør det er langt fra sant. De fleste som ikke har peiling på hip-hop bruker dette stadig som et argument.

 

Er så sinnsykt lei av folk som kommer med påstander om at det er det eneste det rappes om å at det eneste de sies er niggah, gun, fuck og yåw yåw. Da har du rett og slett ikke hørt nok til å uttale deg!

 

Som i Rock finnes det også fullstendig meningsløse sanger innen rap. Noen sanger er lagd for party, noen for å spre et budskap, andre for å skryte. Det er ikke noe hip-hop fenomen.

 

Nei skal man bruke tekster med mening som et argument vil jeg ha meg frabedt at rock havner under kategorien om meningsløse tekster. Se på Pearl Jam sine for eksempel, eller Soundgarden. DER har du tekster.

Da vil jeg ha meg frabedt at du putter rap der. Det finnes alltid unntak! Du kan ikke komme her og si at det ikke finnes mye rare rocke sanger. Akkurat som det finnes mye rare hip-hop tekster.

 

Er det bare meg eller er det utøvere av Rock, Pop og Punk som er samfunnsengasjerte? Valget i USA f.eks... Mange rappere som tok opp dette... ikke det nei... Og hvor er hip hopens svar på band aid?

Igjen hvis du ikke har peiling så hold k***. Blir så jævlig provosert av folk som bare slenger ut argumenter uten noe som helst viten. Såklart får rocke-band fra øyene mer oppmerksomhet i lille Norge enn hva en rapper fra USA gjør. Av den enkle grunn at rock er mer populært her hjemme. Synest imildertid det er rart du ikke har fått med deg at Eminem har gått sterkt ut mot Bush. Har jo vært en del i media. Ellers kan jeg nevne en håndfull artister som har deltatt aktivt i valget i USA på strak hånd. Kelis, NAS, P. Diidy, Eminem, Jay-z....

Lenke til kommentar
finnes rappere som ikke er sånn, dvs de som fortjener å bli kalt rappere,

Det finnes det helt sikkert (tilfeldig at du ikke nevner noen med navn?), har bare sagt at majoriteten er noget "bling bling".

Majoriteten er ikke ''bling bling'',men de som er på mtv,og ellers på tv er som regel ''bling bling''... hvis du hadde tatt deg tid til å sjekke ut noe annet enn mtv rappere,så hadde du kanskje visst det...

Lenke til kommentar

@ Oleisbeist:

 

Punkt 1) Har jeg sagt at alle rappere lager dårlige tekster: Nei?

 

Punkt 2) Har jeg puttet Rap i båsen over dårlige tekster: Nei, jeg har opplyst om at majoriteten av Rock o.l. ikke hører hjemme her.

 

Punkt 3) Hva vet du om min peiling på musikk? Tydeligvis veldig lite. Men nok om dette. Sett opp samfunnsengasjerte rappere mot sammfunns engasjerte Rocke o.l. Trenger vel ikke nevne hvem som går seirende ut av den "striden".

 

Med dette sagt forstår jeg frustrasjoen din, denne tråden er stappfull av usaklige innlegg, men du preker for feil menighet i dette tilfellet.

 

EDIT:

 

@ Propaganda:

 

Jeg har sjekket ut non-MTV Rap. Den er bedre, helt klart. Men er i mindretall, desverre.

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...