Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Det er selfølgelig en smakssak, men ok jeg kan prøve å fortelle hvorfor jeg liker Tungtvann bedre enn Gatas.

 

De har større rekkevidde låtmessig enn Gatas, da GP skriver stort sett politiske tekster, mens Tungtvann varierer mye mer. Digger ikke Dancehall greiene men respekt til de for variere såpass.

 

Poppa Lars er en av de bedre produsentene i Norge og har lagd utrolig mye kult, GP har sin andel kule beats (er vell Jester som har prodda det meste?), for all del, men IMO når de ikke Tungtvann til knærne når det kommer til beats.

 

Jørg1 er en bedre rapper enn Aslak og Elling tilsammen, og er flink til å dra med seg nye fjes på utgivelsene/låtene sine (jaa9, onkl,apati, tiern & lars, bad spit) itilegg til crowdpleasers som Pen Jakke, Definite, Organismen, Manna, LOC og Terje Nilsen ( :!: ).

 

Noen hater på dem pga dialekten, men fuck den ignoransen der.

 

edit; Hvordan kunne jeg glemme PI folka. Equicez er Norges beste gruppe ved siden av Tungtvann. De ripper på hver sin måte.

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er selfølgelig en smakssak, men ok jeg kan prøve å fortelle hvorfor jeg liker Tungtvann bedre enn Gatas.

 

De har større rekkevidde låtmessig enn Gatas, da GP skriver stort sett politiske tekster, mens Tungtvann varierer mye mer. Digger ikke Dancehall greiene men respekt til de for variere såpass.

 

Poppa Lars er en av de bedre produsentene i Norge og har lagd utrolig mye kult, GP har sin andel kule beats (er vell Jester som har prodda det meste?), for all del, men IMO når de ikke Tungtvann til knærne når det kommer til beats.

 

Jørg1 er en bedre rapper enn Aslak og Elling tilsammen, og er flink til å dra med seg nye fjes på utgivelsene/låtene sine (jaa9, onkl,apati, tiern & lars, bad spit) itilegg til crowdpleasers som Pen Jakke, Definite, Organismen, Manna, LOC og Terje Nilsen ( :!: ).

 

Noen hater på dem pga dialekten, men fuck den ignoransen der.

 

edit; Hvordan kunne jeg glemme PI folka. Equicez er Norges beste gruppe ved siden av Tungtvann. De ripper på hver sin måte.

6712127[/snapback]

Seconed that, Poppa kan det med og lage beats, og gata blir litt sånn suppe hip hop imo.

Equicez er noe av det beste pass it har på lur.. Men tiern og lars er høyt på lista hos meg. Blir døds feita når de blower helt. :)

 

Men noen som har hørt noe mer om nye promoe skiva? Venter og venter på at den skal komme :(

 

NP:Tungtvann Feat Terje Nilsen - Pøbla

Lenke til kommentar
Den nye Em derimot, er ikke noe å skryte av.

 

Jeg synes faktisk det andre albumet hans etter at Dre signa han var det beste, men etter det har det jo gått kjapt nedover :( . Men hvis man sammmenligner 50 Cent sitt nyeste album med mye av det andre som kommer ut blir jo det meste "bra" :D

6699915[/snapback]

Det første etter Dre signa er garantert best.

Lenke til kommentar
Det er selfølgelig en smakssak, men ok jeg kan prøve å fortelle hvorfor jeg liker Tungtvann bedre enn Gatas.

 

De har større rekkevidde låtmessig enn Gatas, da GP skriver stort sett politiske tekster, mens Tungtvann varierer mye mer. Digger ikke Dancehall greiene men respekt til de for variere såpass.

 

Poppa Lars er en av de bedre produsentene i Norge og har lagd utrolig mye kult, GP har sin andel kule beats (er vell Jester som har prodda det meste?), for all del, men IMO når de ikke Tungtvann til knærne når det kommer til beats.

 

Jørg1 er en bedre rapper enn Aslak og Elling tilsammen, og er flink til å dra med seg nye fjes på utgivelsene/låtene sine (jaa9, onkl,apati, tiern & lars, bad spit) itilegg til crowdpleasers som Pen Jakke, Definite, Organismen, Manna, LOC og Terje Nilsen ( :!: ).

 

Noen hater på dem pga dialekten, men fuck den ignoransen der.

 

edit; Hvordan kunne jeg glemme PI folka. Equicez er Norges beste gruppe ved siden av Tungtvann. De ripper på hver sin måte.

6712127[/snapback]

 

Kan vel ikke gjøre no annet enn å worde denna :D

 

Synd at så mange skal hate pga dialekta, de hadde glatt fått mye mer props hvis de rappa på Oslo dialekt, men jeg syns det er mye bedre at de holder seg til nord-norsk, høres jævli fett ut i min øre!

 

Anbefaler også å sjekke ut noen up & coming karer fra Oslo ved navn Breaknecks, jeg finner ikke url til myspace og bloggen deres nå, men de er også på urørt. Fete karer!

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som bruker last.fm ? Har laget ny bruker der nå og fikk en liten ide. Det hadde vært litt kult om HW hadde laget en egen group der med kun medlemmer fra HW/Norge?

 

Hva last.fm er :

 

Det er en ganske genial side som legger merke til hva du hører på og fører dette opp i profilen din, slik kan du dele din musikksmak med andre mennesker rundt omkring i verden. Det finnes forskjellige groups som for eksempel "Hiphop" hvor det er medlemmer som diskuterer musikk.

 

Er dette en dum ide, eller bør vi prøve det ut?

 

NP : Gang Starr - Mass Appeal

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som bruker last.fm ? Har laget ny bruker der nå og fikk en liten ide. Det hadde vært litt kult om HW hadde laget en egen group der med kun medlemmer fra HW/Norge?

 

Hva last.fm er :

 

Det er en ganske genial side som legger merke til hva du hører på og fører dette opp i profilen din, slik kan du dele din musikksmak med andre mennesker rundt omkring i verden. Det finnes forskjellige groups som for eksempel "Hiphop" hvor det er medlemmer som diskuterer musikk.

 

Er dette en dum ide, eller bør vi prøve det ut?

 

NP : Gang Starr - Mass Appeal

6714836[/snapback]

 

Er vel ingen dum ide, men om det blir gjennomført er jo en annen greie.

 

Jeg har vært å titte på last.fm før, men fikk meg aldri til å begynne med det, jeg har utrolig dårlig tålmodighet når det kommer til sånne greier :p

 

Men for all del, blir det no ut av, så skal du ikke se bort ifra at Proppen kaster seg med på bølgen!

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som bruker last.fm ? Har laget ny bruker der nå og fikk en liten ide. Det hadde vært litt kult om HW hadde laget en egen group der med kun medlemmer fra HW/Norge?

 

Hva last.fm er :

 

Det er en ganske genial side som legger merke til hva du hører på og fører dette opp i profilen din, slik kan du dele din musikksmak med andre mennesker rundt omkring i verden. Det finnes forskjellige groups som for eksempel "Hiphop" hvor det er medlemmer som diskuterer musikk.

 

Er dette en dum ide, eller bør vi prøve det ut?

6714836[/snapback]

 

Last.fm er raatt. [email protected] ca 150 medlemmer :thumbup:

Lenke til kommentar
tungtvann>>>gatas>>>>>>>>>>>>>>klovner

6711572[/snapback]

 

Klovner har vel ikke et helt bra album en gang :thumbdown:

 

warlocks>>>pen jakke>>>gatas>>>tungtvann er mitt forslag.

 

Men Bonds, Beats and Beliefs banker de alle. Og norske byggeklosser (Tommy Tee albumer).

6715635[/snapback]

 

Warlocks er bra, men jeg har ikke sans for Kommunistene i Gatas Parlament :tease:

Lenke til kommentar
Noen som har noe ny, fet gangsta rap å rapportere om? :>

6702346[/snapback]

Sjekk ut den videoen jeg linket til. Sangen heter Termanology - Watch How It Goes Down, og du BØR høre den.

6702546[/snapback]

 

Damn, den var sick. Gått over anlegget her i timesvis nå, tror naboene begynner å bli temmelig arge. Noen andre fete tracks med beats fra Premo, da?

 

edit: Har det meste fra Gang Starr, så null mas derfra, takk.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Eeeeh okey?!

 

Det er uansett ikke han, men de (pirk pirk)

 

@Premo, mine top 10

 

BigL- Platinum Plus

Devin- Doobie Ashtray

Dilated Peoples- Worst Comes To Worst

Gangstarr- All 4 Tha Ca$h

Nas- N. Y. State Of Mind

Nas- Represent

Nas- Nas Is Like

Royza da 59- Boom

Gangstarr ft. MOP- Half n half

Gangstarr- You know my steeeeeez

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...