Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vært noe særlig aktiv i denne tråden, men så har jeg ikke vært så aktiv her på forumet så det er vel en unnskyldning som duger? Siden jeg skal skjerpe meg litt og bidra mer så jeg tror jeg dette topicet vil være det topicet jeg kommer til å være mest aktiv i. Kan først og fremst skrible ned noen artister jeg som oftest hører på så dere skjønner hva slags musikk jeg liker og er ute etter. :)

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Cunninlynguists | Immortal Technique | Nas | Mobb Deep ( :love: ) | Dilated Peoples | Pete Rock | Lupe Fiasco | Kano |

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det er utallige andre artister jeg hører på (blant annet komersielle artister) men det er musikk likt disse jeg vil ha mer av. Takker for tips og vil også si at denne tråden er utrolig fet (lite dritposting og mye kvalitetsmusikk poster).

 

Vil anbefale dere til å sjekke ut mixtapen fra Dj Khaled. Tror stress.no skrev om den, noen godsanger på den plata.

 

P.S : Har hørt en del godt om Jurassic 5, tror dere dette kommer til å falle i smak hos meg?

 

NP: Lupe Fiasco - Never Lies :thumbup:

 

 

 

 

Edit

 

P0rnes Postet i dag, 01:53

  Viser seg at 2pac er i live, men vet jo ikke om denne filmen er fake eller ikke =/

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...50&q=2pac+alive

 

I mine øyne ser den ekte ut men..

 

 

Tviler sterkt på at dette er sant, hvert eneste hiphop blad ville gått amok hvis dette hadde stemt, til og med VG hadde skrevet om det. Kan se for meg overskriftene, "Tupac vender tilbake" :p

Endret av And1Baller
Lenke til kommentar
Når vi snakker Big Pun, har dere hørt I C dead people sangen til Redman?

Rå sang der han sampler pun, biggie, big l på en fet måte.

6617682[/snapback]

 

Hvilken plate er den sangen på?

6619390[/snapback]

 

Den er på ill at will mixtapen (vol. 1)

 

 

Til whoever som ikke tror at pac er død

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

tupac-shakur.jpg
Lenke til kommentar
Viser seg at 2pac er i live, men vet jo ikke om denne filmen er fake eller ikke =/

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...50&q=2pac+alive

 

I mine øyne ser den ekte ut men..

6621147[/snapback]

La mannen reste in fred, den videoen der lyste jo fake lang vei. Når karen i starten sier han kom inn i studioet og begynnte og disse folk. Trukke det første en som har vært dau i 10år gjør er og lage disser til mixtapes..... :roll:

 

And1Baller. velkommen til tråden da ;) tror jurassic kan falle i smak hos deg, anbefaler deg og starte med og fyre på et par sanger og se åssen du liker det. To sanger jeg digger av jurassic 5 er: I am Somebody og den klassiske concrete schoolyard. Dette er 2 av mine favorit låter fra gutta, det nye albumet var ganske skuffende i forhold til "power in numbers" feks..

 

NP:Vågard - Bli Skev

Lenke til kommentar
Viser seg at 2pac er i live, men vet jo ikke om denne filmen er fake eller ikke =/

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...50&q=2pac+alive

 

I mine øyne ser den ekte ut men..

6621147[/snapback]

 

Han ligner, og på slutten hører du de sier "Hide pac, man".

Men allikavel ser det nok ut som Charlie Murphy eller noen andre som ligner, og denne filmen var bare et pr-stunt fra Holla Back Magazine, som da kom ut med sitt første blad, for å selge mer. http://www.hollabackvmt.com er allerede forsunnet, noe som tyder på at magasinet floppet. Dessuten er filmen over et halvt år gammel.

Lenke til kommentar
Når vi snakker Big Pun, har dere hørt I C dead people sangen til Redman?

Rå sang der han sampler pun, biggie, big l på en fet måte.

6617682[/snapback]

 

Hvilken plate er den sangen på?

6619390[/snapback]

 

Den er på ill at will mixtapen (vol. 1)

 

 

Til whoever som ikke tror at pac er død

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

tupac-shakur.jpg

6622177[/snapback]

 

Takk!

 

NP: Lil Wayne - Jump Jiggy

Lenke til kommentar

 

 

Cunninlynguists    |  Immortal Technique | Nas | Mobb Deep ( :love: ) | Dilated Peoples | Pete Rock | Lupe Fiasco | Kano |

 

 

 

Det er utallige andre artister jeg hører på (blant annet komersielle artister) men det er musikk likt disse jeg vil ha mer av. Takker for tips og vil også si at denne tråden er utrolig fet (lite dritposting og mye kvalitetsmusikk poster).

 

 

 

Hva med O.C. - Word...Life?

81487.jpg

Kom i '94, akkurat som Illmatic, nesten like bra, mye jazzsamples, O.C. kommer med en del interessante historier. Rett og slett knall. :)

Lenke til kommentar

C3rfik

 

Jeg hørte på de 2 sangene av Jurassic 5 du anbefalte og de falt i smak. :thumbup:

Skal nok skaffe de to albumene dems, Feedback og Power in numbers?

 

 

Unge_thendrup

 

Takk for tipset, skal sjekke det ut :yes:

 

Kan også nevne at jeg liker Jedi Mind Tricks beats veldig godt (for ikke å snakke om flowen dems), og tar gjerne imot tips til like grupper.

 

NP: Necro Ft. Ill Bill - Our Life :love:

 

 

Edit

 

Hvilke av Necro's album burde jeg få tak i?

Endret av And1Baller
Lenke til kommentar
Our Life er bra :)

 

liknende grupper som Jedi Mind Tricks, hm, du har sikkert hørt Non Phixion, tydeligvis

 

Gory Days og I Need Drugs er Necros beste, syns jeg.

6623321[/snapback]

 

 

Første Non Phixion plata er :love:

Andre var :thumbdown: men DVDen som følgte med var rå.

 

Noen soloer av disse som er bra?

Så et par Necro-plater på platekompaniet,verdt å kjøpe?(Ene med Uncle Howie på coveret,haha fet cover.)

Endret av Torsty
Lenke til kommentar

Whats wrong wit ill bill er en fuckings klassiker IMO. De andre soloalbumene er litt kjipe, men Sabac Red sitt var bedre enn Art of Dying syntes jeg, selv om Goretex var min favorittmc i NP.

 

I need drugs og Gory days er de eneste cdene hans som er verdt pengene, sexorsist og den siste var ikke kule, selv om reflections of children er noe av det råeste han har gjort.

 

Alieu:

Nice, kunne selv tenkt meg Saigon, Sly, Tru Life og Grafh på samme låt :love:

Lenke til kommentar

Noen andre som hørte hva Steve-O fra Jackass gjorde på Rock The Bells når Wu var der?Her står det:

 

rapport fra en som var der:

 

Quote:

yo man ROCK THE BELLZ was off the hook....

BESIDES the LAME ass backpacker/no-love of a crowd and the heat, the whole show was sick... BIG UPPZ TOO SUPERNATURAL... he made history last night, doin the WORLDS LONGEST FREESTYLE... OVER 9 f*ckIN HOURS BABY!... propz....

 

so everybody from immortal technique, talib kweli, and mos def to em classic niggas like DE LA SOUL ripped it up... big upz too all the other MC's that held sh*t down...

 

and then with the cronic in the air, REDMAN LITE sh*t up with his smoked out set... and that made way for the surprise guest, MISS LAUREN HILL... she got the house feelin jah' good!....

 

FINALLY THE WU' stepd out and brought the f*ckin house down... they thru their bests @ us for a good amount of time... ofcourse it bein the TRIBUTE to O.D.B, the clan did things extra special... now too the madness

 

STEVE-O, from MTV's JackAss, came out and wanted too do somethin for Ol' Dirty.... so the white boy strips, butt-ass naked, puts his crotch between his legs, and does a f*ckin backflip.... stupid f*ck huh! that fired up RAEKWON' the cHef and he got on the mic and said "i'll get arrested right here, but you better f*ckin' apologize to ODB's mom, and everyone else because that was some stupid sh*t.... HOMO..." and he pretty much almost got STEVE-O too sh*t in his pants.... fool was gonna get stomped on...

 

anyways... wild night....

and i still prolly left some sh*t out

 

 

NP: Game - Face Of LA(Gratis mixtape fra kingsize.no)=)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...