Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du(trådstarter) fornærmer vel hele sjangeren rap- når du klassifiserer G-Unit(hip-hop) som det. Ikke har jeg peiling på slik musikk, men jeg vet at rap er noe helt annet enn G-Unit, 50 cent osv (Les: bling bling, damer, fete biler osv. generelt folk med markeringsbehov).

Personlig hater jeg musikk som 50cent, G-unit osv, fordi det virker som om penger, damer og dop er det eneste de bryr seg om. Jeg finner ingenting interessant i tonene, som er helt like konstant, og nå man ikke liker utgangspunktet, så skal det endel til å endre helhetsinntrykket. Derimnot liker jeg frks The Streets og Cypress Hill, selv om det ikke er de jeg kjøper cd'er fra.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Du(trådstarter) fornærmer vel hele sjangeren rap- når du klassifiserer G-Unit(hip-hop) som det. Ikke har jeg peiling på slik musikk, men jeg vet at rap er noe helt annet enn G-Unit, 50 cent osv (Les: bling bling, damer, fete biler osv. generelt folk med markeringsbehov).

Sant, sant :thumbup:

Lenke til kommentar

G-unit, 50cent (alene) twista, ludacris. Her blir det en del bling bling. Derfor er jeg personlig stor fan av Nas og Beatnuts. Mine favoritter innen rap.

Disse tenker først og framst på musikken og ikke annerkjennelse.

Jeg syns de lager den beste rap'en.

Men det er noen jeg ikke takler når det gjelder hip-hop og det er twista, begynner å mislike eminem nå, syns han har fallt noe enormt og jeg hater chingy. Chingy må være en av de dårligste rapperne noen gang, vel utenom Ja rule kanskje. Han er dårlig han!

Lenke til kommentar

Vet ikke 100% sikkert om det er hip hop(Rap) men jeg hører hvertfall en del på

Cypress Hill

Lil jon & The eastside boys

Snoop dogg

Xzibit

Nelly (bare noen FÅ sanger ;) )

Dmx

Edit: dmx og "Bare noen FÅ sanger ;)

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Musikk må ha en god tekst, og muligens et budskap.

Og du mener altså at b****, motherf*****, n**** og alle de andre fy-ordene i det engelske språk sammensatt blir en god tekst.

Men ja, jeg hører ganske mye på rap, faktisk. Men ikke sånn som eminem, 50cent, og all den nye dritten. Hører på Gangstarr, Beastie Boys, Run DMC, 2pac, Cypress Hill og noe av DMX.

Endret av fragmaster Jay
Lenke til kommentar

Legger like greit ut "fasiten" på bra/råtten rap/hip-hop:

BRA

- gatas p.

- Looptroop.

- Promoe.

- Paperboys.

- Ken Ring.

- Petter.

- Timbuktu.

- Sidebrok(Utrolig nok, ja).

- The Streets.

- X-Zibit(Klarer væffal å variere rima litt).

- Son Of Light

- Jester.

- Bestruck.

- Bubba SparxXx

- Dr Dre.

RÅTTENT

- 50 cent.(Høres ut som han har downs når'n "rapper")

- Eminem(Siden forrige plata har han bare resirkulert).

- Diaz.

- Fat Joe.

- G-Unit.

- Tungtvann

- Mad Con.

- Jay-Z.

- Hele Johnny og onkl P-dritten.

(Noen som la merke til at jeg la alle blingerne i råttent-kategorien? :p )

Vil også si at jeg digger alt mulig annen musikk også. Sånn som Nightwish, Rammstein. Div. trance/dance/Electro. Og bitte-litt pop. Egentlig alt utenom Danse-band, Country og satyricon-style metal.

Lenke til kommentar
Legger like greit ut "fasiten" på bra/råtten rap/hip-hop:

At du klarer å prestere å legge Fat-Joe under råtten fatter jeg ikke. Du har hørt flere sanger enn Lean Back håper jeg.

(Noen som la merke til at jeg la alle blingerne i råttent-kategorien? tongue.gif )

Tungtvann er jo skikkelig bling-bling i hvert fall i forhold til X...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...