Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker stort sett ikke hip-hop. Det er fordi hip-hop som regel er totalt blottet for en veldig viktig faktor for at jeg skal like musikk; nemlig god melodi og fine harmonier. Dessuten er det ofte veldig lite variasjon i musikken. Det finnes imidlertidig unntak med folk som faktisk er flinke, men jeg kan ikke huske å ha hørt noe bra norsk hip-hop.

 

En annen ting jeg misliker ved hip-hop er rett og slett artistenes holdninger og hele miljøet. Min oppfatning av mange av dem er at de enten er voldsomt radikale eller så gir de blanke i samfunnet. Dessuten er det et miljø rundt sjangeren med vold og kriminalitet. Med dem følger taperne, personer jeg ser hver dag på skolen min. Dette er et miljø jeg ikke vil ha noe med å gjøre og mye mindre støtte ved å kjøpe musikken.

 

Kort og godt ser jeg ingen grunn til å høre på noe jeg synes er dårlig musikk laget av og for et tvilsomt miljø.

Lenke til kommentar
hehe, som "metal hue" frister det bare å komme med noen dumme utsangn om hvor dårlig rap er, for dårlig det er det... men jeg holder det heller for meg selv..

 

peace!

Egentlig så kunne du bare latt være å poste i denne tråden? :)

 

btw. Diaz feat. Dimmu Borgir - Mitt Siste Terning Kast

phet sang! :D

 

 

EDIT: De som nå vil rakke ned/snakke negativt om hiphop får skaffe seg en egen tråd!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg liker stort sett ikke hip-hop. Det er fordi hip-hop som regel er totalt blottet for en veldig viktig faktor for at jeg skal like musikk; nemlig god melodi og fine harmonier. Dessuten er det ofte veldig lite variasjon i musikken.

Nå veit ikke jeg hva du har hørt av hip-hop,men å si no sånt er som jeg skulle sagt at det ikke finnes noen fete gitar riff i metal musikk.... :ermm:

 

 

Jeg kan godt skjønne at folk ikke liker den hip-hop musikken som blir spilt på radioen,fordi det for det meste er møkka hip-hop.

 

Det jeg liker med en hip-hop sang er at man kan like flere ting ved den,og man kan mislike ting ved en sang,men fortsatt like sangen.

 

I en hip-hop sang så har du som oftest en beat (rytme),tekst,turntables (mixing osv),dermed har du 3 ting du kan like i en sang. Så hvis ikke teksten er knall,så er kanskje beaten drit feit,og er ikke beaten drit feit,så er det mulig at MC'n er rå på turntables og dermed lager en heftig sang.

 

Sitter forresten å koser meg med Ol'Dirty Bastard feat. Kanye West-Keep the receipt...

 

*rip ODB*

Lenke til kommentar
Nå veit ikke jeg hva du har hørt av hip-hop,men å si no sånt er som jeg skulle sagt at det ikke finnes noen fete gitar riff i metal musikk.... :ermm:

Nei, det ville det ikke vært. At det legges mindre vekt på disse faktorene i hip-hop er jo faktisk et faktum, er det ikke? Det sier du til og med selv:

 

I en hip-hop sang så har du som oftest en beat (rytme),tekst,turntables (mixing osv),dermed har du 3 ting du kan like i en sang. Så hvis ikke teksten er knall,så er kanskje beaten drit feit,og er ikke beaten drit feit,så er det mulig at MC'n er rå på turntables og dermed lager en heftig sang.
Lenke til kommentar
Jeg liker stort sett ikke hip-hop. Det er fordi hip-hop som regel er totalt blottet for en veldig viktig faktor for at jeg skal like musikk; nemlig god melodi og fine harmonier. Dessuten er det ofte veldig lite variasjon i musikken. Det finnes imidlertidig unntak med folk som faktisk er flinke, men jeg kan ikke huske å ha hørt noe bra norsk hip-hop.

 

En annen ting jeg misliker ved hip-hop er rett og slett artistenes holdninger og hele miljøet. Min oppfatning av mange av dem er at de enten er voldsomt radikale eller så gir de blanke i samfunnet. Dessuten er det et miljø rundt sjangeren med vold og kriminalitet. Med dem følger taperne, personer jeg ser hver dag på skolen min. Dette er et miljø jeg ikke vil ha noe med å gjøre og mye mindre støtte ved å kjøpe musikken.

 

Kort og godt ser jeg ingen grunn til å høre på noe jeg synes er dårlig musikk laget av og for et tvilsomt miljø.

det er jo mange hip op sanger som har fin melodi og fine harmonier osv.

og det er jo også rappere som er samfunnsengasjerte f.eks gatas parlement. :)

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om den danske beatboxxern Dan-bo? (tror det var det han het)

 

Han har helt sinnsyke skills, på en rikskonsert på skolen (!!) var han, skranglebein og nils med skills der.

 

 

Dan-bo spilte både beaten og "sang" verset til den "if you don't like my shit" sangen av eminem. Sinnsykt.

 

Skranglebein og spesielt nils med skills er også utrolig gode.

Lenke til kommentar

Hmm... hører på både Trance og Rap/Hip-Hop jeg da :roll:

 

Dem jeg hører mest på er vel:

Som rapper på Engelsk:

 

Beatnuts, Nas, A Tribe Called Quest, Roots Manuva (engelske), Atmosphere, Mad Skillz, Mos Def, Masta Ace, The Roots, MOP, Jurrasic 5, Tommy Tee, TP Allstars, Warlocks, N-Light-N

 

Som rapper på Norsk:

 

Pen Jakke, Dirty Oppland, KK, Kevin, Apollo, Carpe Diem, Uro, Tungtvann etc..

 

Favourite track atm: Masta Ace - Cunnylinguists

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...