Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som "hater" hip-hop av en eller annen grunn og føler at de må ytre det i denne tråden kan grave seg ned, før jeg legger meg på hjul og skyter dere. Jeg personlig er ingen fan av hip-hop (les: hater), men ødelegger ikke en tråd av den grunn.

 

Mer spam = utestengelser!

6505630[/snapback]

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Sikkert flere som Talib Kweli, så kommer med tips fra hans album Beautiful Struggle fra 2004:

 

- Talib Kweli - Going Hard

- Talib Kweli - Broken Glasses

- Talib Kweli - Work It Out

- Talib Kweli - Never Been In Love

- Talib Kweli - Beautiful Struggle

 

Så kan vi ta en fra Lupe Fiasco:

- Lupe Fiasco - Kick, Push (Hør sangen her.)

 

Ellers:

- Destinys Child Feat. T.I. & Lil' Wayne - Soldier

- T.I. - You Don't Know Me

- Young Jezzy Feat. Jay Z - Dope Boyz Go Crazy

- Cypress Hill - Latin Thugs

- Nelly Feat. Missy Elliott - Playa

- Nelly - E.I.

Lenke til kommentar
Sikkert flere som Talib Kweli, så kommer med tips fra hans album Beautiful Struggle fra 2004:

 

- Talib Kweli - Going Hard

- Talib Kweli - Broken Glasses

- Talib Kweli - Work It Out

- Talib Kweli - Never Been In Love

- Talib Kweli - Beautiful Struggle

6507881[/snapback]

Talib Kweli er toppers. Men synes Quality (2002) er enda endel bedre enn Beautiful Struggle, bortsett fra de sangene du nevner der blir det litt kjedelig etter en stund i spilleren.

Noen godlåter fra Quality:

 

- Rush

- Get By

- Guerilla Monsoon Rap (feat. Black Thought & Pharoahe Monch)

- Good To You

 

Ellers må jeg innrømme jeg har fulgt ganske dårlig med på fyren. Har han kommet med album etter The Beautiful Struggle?

Endret av anners
Lenke til kommentar

De faste brukerne av tråden virker ganske oppdaterte, men her en anbefaling for dere som ikke er det...

 

Saigon; The Yardfather

saigon_newspic.gif Seriøst, hvis det er en rapper jeg føler skikkelig og skal peke ut som min favoritt er det Sagiddy.

 

Han satt 7-8 år i fengsel fra han var 16år etter mordforsøk, og han lærte seg å rime i fengsel. Slapp ut i 2000 som en ny mann, klok av skade og lei av gangster-livet. Han gikk 100% inn for å gjøre suksess i rap-gamet og har brukt de siste 6årene på å skape ett navn som rapper.

 

Det har han til de grader gjort, og forventningene til debut-albumet hans sank ikke akkurat når super-produsenten Just Bløaze signet han. Han rapper som en gud, både stemmebruk og flyt er unfuckwithable, refrengene er top-notch og han er utrolig flink til å velge ut beats.

 

Jeg mener det, jeg har aldri hørt en eneste dårlig sang av han. Han har levd gangster-livet, men glorifiserer det ikke og rapper om ting som tilogmed jeg kan relatere til, ikke bare biler og ice (selvom jeg digger det og :cool: ).

 

Skal jeg anbefale noen sanger kan jeg trekke frem: The Colour Purple, Dont do that, True Story, We gon ride, Come again, Favorite things, Letter P ft. Kool G Rap, Talib samarbeidet Slap Niggaz, War ft. Nas og Out there, men alt han har lagd er forbannet fett. Mixtapes; Ganxta Grillz; Welcome to Saigon, The Yardfather, On the go back, Abandoned Nation og Warning Shots. Last ned (lovlig seff ;) )

 

 

http://www.myspace.com/saigonthayardfather

og søk på you tube, ikke sov...

Lenke til kommentar

Hvilken freestyle er det snakk om? Jeg har både Beats and Bars-mixtapen og Home Sweet Home. Home Sweet Home overgikk alle forventinger.

 

Flere burde sjekke ut Kano. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begynt å høre på Kano før nå. Jeg hørte jo egentlig om han for lenge sida, men jeg likte han ikke før av enelleranenn grunn. Grime kommer til å ta over verden.

Lenke til kommentar

Vil bare legge inn en anbefaling på et album jeg kom over her i går.

 

genie%20of%20the%20lamp.jpg

 

Mye chille låter.. Spess låten med samme tittel som albumet, err thang er også ganske fet, not my job er skikkelig chill og høre på og hotel motel er en låt som jeg har litt dilla på nå.. Håper noen fler vil like det, og kanskje komme med flere anbefalinger fra denne karen ;)

Lenke til kommentar
*snip*

6513112[/snapback]

 

Word, takk for anbefalingen, skal sjekkes ut :)

 

Btw så har vell alle fått med seg at Devin the dude kommer til Oslo den 3dje?

 

Champagne idag!

6513168[/snapback]

 

Da vil jeg igjen minne dere på å holde øynene opp for hans neste album Coughee Brothaz...ett utrolig bra album, gled dere Devin fans :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...