Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne tipse folk om hva som skjer i Stavanger nå i nærmeste tid, itilfelle noen vil ta turen.

 

Xplosif festival:

4. og 5. august. Dørene åpner 18:00. 200,- for begge dagene

Bekrefta artister: F'em ONE, Organism12 & DJ Large (SE), Rodney P(UK), Skurke Sprett

Er og noe lokal-acts dere garantert driter i pluss visning av classic hip-hop filmer på kino

 

NU-music:

8. sept. Ikke sikker på pris

 

DJ KOOL HERC (NYC) ,Mad Professor Dub show(JAM), Dalek (NYC)

Roots Manuva DJ set (UK), Afra and the Incredible Beatbox band(JAP), DJ Spooky that subliminal kid(NYC) og Darkside of the force.

 

DJ kool herc bør dere få med dere, vi snakker trossalt om mannen som startet det hele :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eek a mouse ville jeg kalt raggae, men Elephant man faller vel mer inn i kategorien dancehall om jeg ikke tar helt feil... Er mye fet raggae og dancehall der ute og mye chill og sette tennene i ;)

6502645[/snapback]

Stemmer vel det :)

 

NP: Kanye West ft. Dilated Peoples - This Way

Lenke til kommentar
Vet ikke om det går helt under kategorien "reggea", men Eek-A-Mouse er fett, dessuten har Elephant Man noen sanger med nice beat o.l...

6502003[/snapback]

 

Eek-A-Mouse er definitivt reggea musikk :)

 

Jeg for min del har hørt på Eek-A-Mouse en god stund nå, så er litt lei han..men hørte no greier med han og Slim Thug for en liten stund sia, det var fete greier :)

Lenke til kommentar

Hvorfor vi gir faen:

 

Du tar så forbanna feil, du har åpenbart ikke peiling(neppe hørt annet enn små stykker fra mainstream dritt), du er antageligvis under 14 eller har mentale mangler, og les første post: dette er ikke en topic som er lagd for at folk som deg skal få ut aggresjon, det er for at vi som faktisk liker hip-hop skal få ha en saklig diskusjon rundt dette.

Please gå på techno-tråden med oppgulpene dine.

 

-----------------

 

Kissa McDuck: Mulig det blir stavanger på meg 4.-5. august, avhengig om jeg har fått lappen da eller ikke.

Men en ting: Syns du ikke Skurke går under kategorien "og noe lokal-acts dere garantert driter i"? Hehe. Jeg kommer iallfall konsekvent til å ditche skurke hvis jeg kommer ;)

Endret av anners
Lenke til kommentar
*snip*

6503572[/snapback]

 

Nevn de hip-hop artistene du har lagt merke til, så skal jeg forklare deg litt om forskjeller når det kommer til tekster, type rap/hip-hop osv...

 

Den teksten du la ut der, er ett klassisk eksempel på en uttalelse fra en kar som ikke har snøring når det kommer til hip-hop.

 

Men jeg gidder uansett ikke bruke tia mi på å overtale en fjott som deg til å like hip-hop, digger du det ikke, så GTFO... skjønner ikke hvorfor du gidder å komme inn i tråden en gang. GO HOME!

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

Ok, har nesten hørt igjennom to plater nå :

 

Devin the Dude-Coughee Brothaz ( fikk ordna pre-release kopi)'

 

Chamillionare-The Sound of Revenge

 

Devin the Dude albumet er så jævla fett...typisk Devin stil, med mye chill musikk...men dette er musikk som fenger tett! Anbefales på det sterkeste!

 

Chamillionare har jeg nesten hørt igjennom nå, og jeg syns det er ganske ålreit..spesielt 3 låter som har pekt seg ut for min del

 

Ridin'

Southern Takeover

 

også trur jeg det var No Snitchin'

 

2 album jeg føler jeg kan anbefale :)

Lenke til kommentar
Men en ting: Syns du ikke Skurke går under kategorien "og noe lokal-acts dere garantert driter i"? Hehe. Jeg kommer iallfall konsekvent til å ditche skurke hvis jeg kommer ;)

6503674[/snapback]

 

Joo, egentlig. Tingen var at den ene dagen blir det en utescene i byen, med grilling og basket, der det kun skal spille lokale folk. Skurke skal spille på folken sammen med de største navnene. Btw kan jeg si at ep'en hans

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

skurkesprett_cover.jpg

er jævlig kul, og man kan ihvertfall ikke hate på coveret

Lenke til kommentar
alså hip hop e laga for dem som har mye agresjon som vil ut

6503572[/snapback]

Nåja, hip-hop er en bredtdekkende grunnsjanger med et hav av stilarter. Det finnes faktisk noe bra under denne sjangeren også, men man må selvsagt lytte gjennom mye møkk for å finne det (som med alle sjangrer). Du virker forresten ikke særlig moden? Kanskje du skulle satt deg ned og hørt på noen rap-tekster og lært litt om noe som kalles livserfaring...

Lenke til kommentar
hvorfor jeg hater hip hop

 

 

skal vi se en typisk tekst hmm

 

yo yo yo (osv 1 min)

i am a nigga i hawe a stolen gunn from the police

yo yo yo yo yo (30 sec)

and i am gonna kill my f**ing slut of a wife

yo yo yo yo yo yo yo yo yo

i hawe a stolen police car

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

and i am gonna drive over a police

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

osv med masse dårlige keyboard lyda

og resten av sangen består av yo f**k you

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

 

alså hip hop e laga for dem som har mye agresjon som vil ut

6503572[/snapback]

Jeg trodde vi hadde blitt kvitt personer som deg. Du har helt klart ikke hørt noe annet enn G-Unit, eller noe annet crap som går på VG-lista. Jeg skal fortelle deg noe, som de fleste som ikke er inne i hip hop, ikke er klar over: Hip hop-hoder respekterer ikke artister à la 50 Cent, siden han lager møkk. Hip hop er gigantisk bredt, og som neitakk sa, det er en grunnsjanger med et hav av stilarter. Keyboard-lyder? Jeg kan ikke huske sist gang jeg hørte en sang med masse keyboard-lyder.

 

 

----

 

Så, noen som har vært borti Kano før? Ja, han er britisk. Fikk tak i et mixtape-album av han, Beats and Bars. Diggbar mixtape.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=30...14834999&q=kano <--Ps and Qs, en av de feteste sangene hans.

6505562[/snapback]

Kan diskuteres. Digger rap, men synes fortsatt gunit og 50 er, ikke bra, men diggbart. Jeg liker stilen de har på musikken, men jeg respekterer dem ikke som personer. Liker ikke imaget deres.

 

Og hva definerer du som hip-hop-hoder? Jeg hører stort sett bare på hip-hop og baserer stilen min på hip-hop. Er jeg et hip-hop-hode da? Isåfall stemmer ikke utsagnet ditt.

Lenke til kommentar

Gammelt G-Unit er jævla fett spør du meg, men de har blitt litt fastlåst i "dyr-produksjon-50 på syngehook- slapp delivery"greien sin syntes jeg. Som om de ikke prøver særlig hardt, og fokuserer på andre ting som kan booste salget.

 

Men fuck, jeg kan høre på Banks Workout, Bad News, 187 Yayo, Who i rep wit osv hver eneste dag jeg. Nedenfor er noen av linjene Lloyd Banks drar i Banks Workout, shit is fiyah spør du meg.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

...

I know my history, my family tree done said "master" (uh-huh)

Fuck livin positive, cause negativity spreads faster

A celebrity has ta, bulletproof his car

Cause big hits come flyin through ya door like Casper (WOO)

...

Not the type to go spark metal in

Start thinkin you gangsta cause you hit a park yellow van (yea)

...

Everyday I got a new bitch and when I'm done wit her

It'll look like she dived head first in the pool wit it (GOD DAMN)

You only gon wind up dead tryin to prove shit

I put chalk around ya head like a pool stick (yea)

I gotta have bucks on the waist

I'm hungry like a south african with fly stuck to his face( WAA)

...

You could either get bucked or get ya ass jumped

The only tigger you touch is on a gas pump

...

I know you wanna pop me but (but)

If I hit you first, the exit wound gon be the size of a hockey puck (AHH)

Fuck, I really hold the rubber

I send +Sparks+ at you and I don't mean Emilio or Bubba

...

You still gotta beg a hoe (hoe)

And you mad cause you blowin on oregano

You niggaz'll never blow

Anyone to step in my ring is brave

I don't know a thing about hair stylin but I can make a finger weave (ERR)

...

Thats why she foamin out the grill like a Alka-Seltzer pill

...

I been sick since niggaz was on Harlod Miner dick

I could call up a chick and put a child around her lips (WOO)

...

 

 

Det er copy n paste, ikke jeg som har skrevet det som står i parantes, haha.

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar
hvorfor jeg hater hip hop

 

 

skal vi se en typisk tekst hmm

 

yo yo yo (osv 1 min)

i am a nigga i hawe a stolen gunn from the police

yo yo yo yo yo (30 sec)

and i am gonna kill my f**ing slut of a wife

yo yo yo yo yo yo yo yo yo

i hawe a stolen police car

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

and i am gonna drive over a police

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

osv med masse dårlige keyboard lyda

og resten av sangen består av yo f**k you

yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo

 

alså hip hop e laga for dem som har mye agresjon som vil ut

6503572[/snapback]

Jeg trodde vi hadde blitt kvitt personer som deg. Du har helt klart ikke hørt noe annet enn G-Unit, eller noe annet crap som går på VG-lista. Jeg skal fortelle deg noe, som de fleste som ikke er inne i hip hop, ikke er klar over: Hip hop-hoder respekterer ikke artister à la 50 Cent, siden han lager møkk. Hip hop er gigantisk bredt, og som neitakk sa, det er en grunnsjanger med et hav av stilarter. Keyboard-lyder? Jeg kan ikke huske sist gang jeg hørte en sang med masse keyboard-lyder.

 

 

----

 

Så, noen som har vært borti Kano før? Ja, han er britisk. Fikk tak i et mixtape-album av han, Beats and Bars. Diggbar mixtape.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=30...14834999&q=kano <--Ps and Qs, en av de feteste sangene hans.

6505562[/snapback]

 

 

 

"Hip hop hode", som jeg forstår det - så er det "en" som liker hip hop, som hører kun på rap/hip hop, som følger med de nyeste artistene. Som respekterer alle hip hoppere uansett hvis du ikke liker dem. En som tenker bare på hip hop. Det er en hip hop hode i mine øyene. Kan si - jeg er 80% "hip hop hode". Resten av hodet bruker jeg å høre på noe annet. men 80pros. er for Rap/hip hop! Rap og Hip hop er best!

ps. husk, at Rap og Hip Hop skrives med et stor bokstav.

 

 

---------------------------------------

 

 

 

Ehs... Det der er en av de beste sangene jeg har hørt! Digger Kano. Takk.

 

Kano - P's & Q's er fe*** bra! *hører gjennom Kano's sangene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...