Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Cunning Linguists ft. Masta Ace - Seasons

6357634[/snapback]

 

Damn!

 

Det høres jævlig ut som Premier, synes jeg, selvom det ikke er det. Uansett, fet låt :)

6358527[/snapback]

Ja vet den er så hærlig.. Sexy chillness

 

NP:De La Soul - Ring Ring Ring (ha ha hey)

 

Now im off til siste skoledag med 1L Jæger til læreren :p

6358843[/snapback]

 

shit, aldri hatt en lærer som har fortjent en sånn gave .. :love: jeger

 

Seasons er så jævla chill...

 

Masta Ace-Lets talk a walk er også jævli fet

 

Now playing : Ghostface Killah-Malcolm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror Take a Walk er en sang som ikke er mulig å bli lei av.

Var så heldig å se Masta Ace fremføre den på HipHop Kemp ifjor, ett ord: Magisk!

6358991[/snapback]

 

ahh, misunner deg!!

 

Hørte Take a Walk første gang når jeg så Moving Targets ( Norsk graffiti film) og var forelska etter det. Har blitt spilt hundrevis av ganger på minidisc og deretter ipod :D

Lenke til kommentar

Jeg vil snu diskusjonen og diskutere nordisk hip-hop.

 

Har den siste tiden hørt mye på Norske Byggeklosser og falt rett tilbake til når jeg var kid :love: den skiva er helt genial! TP :love:

 

Så har jeg nylig begynt å høre mer på Advance Patrol, noen andre som har hørt no særlig på det?

 

Now playing: Advance Patrol-Jag vil ha 6

Lenke til kommentar

Advance Patrol? hmm, ikke hørt om.

 

Jeg co-signer at Norske Byggeklosser er genialt, fy faen så råe sanger på den. MOP sangen er certified classic for min del. Bonds, Beats & Beliefs sammen med lysets "Deep Green" er og fantastiske album syntes jeg. Jeg jeg var stooor tee-prod fan før, haha kjøpte hver eneste skive de ga ut (nesten). Good times..

 

Hørt at Tee har fått en sang med på Sean P sitt nyeste prosjekt; Jesus Price?

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar
Advance Patrol? hmm, ikke hørt om.

 

Jeg co-signer at Norske Byggeklosser er genialt, fy faen så råe sanger på den. MOP sangen er certified classic for min del. Bonds, Beats & Beliefs sammen med lysets "Deep Green" er og fantastiske album syntes jeg. Jeg jeg var stooor tee-prod fan før, haha kjøpte hver eneste skive de ga ut (nesten). Good times..

 

Hørt at Tee har fått en sang med på Sean P sitt nyeste prosjekt; Jesus Price?

6359234[/snapback]

 

Tommy Tee er en sykt flink producer, merkelig at han ikke har blitt mer annerkjent, med tanke på hvem han har hooka med opp igjennom tidene.

 

Advance Patrol er svenske, absolutt noe du burde sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Alltid gira på å sjekke ut nordisk hip-hop. Har du ett album å anbefale?

Hørte foresten på Fattaru igår, hvor ble det av de egentlig  :hmm:

6359251[/snapback]

 

Som sagt så har jeg så og si akkurat begynt å sette meg inn i dem, men utskrivna er det albumet jeg hørt mest på, og det er ett ålreit album... hjelper at de har med låta ''jag vil ha 6''... den er så fin :love:

Lenke til kommentar
Jeg vil ha flere tips til rolige sanger :)

 

Unge Thendrup, Cerfik, Oovz osv. kom med eksempler!

6357329[/snapback]

 

Sjekk ut noen av disse:

 

Fort Minor - Cigarettes, Where'd You Go, Remember the Name

Masta Ace - Beautiful

Whimsical - Coming home (Ja, anbefaler denne)

Pete Rock and CL Smooth - They Reminisce Over You

Dead Prez - They Schools

Common - Love Is, Go

Ludacris ft. Field Mobb - Georgia

Notorious B.I.G - Big Poppa

Timbuktu - Ta det lugnt

Twista - Sunshine

Sweatshop Union - Try, Broken Record

Wu-Tang Clan - I can't go to sleep

 

Beklager for at jeg avbryter "nordisk rap"-diskusjonen deres. Jeg spør igjen om det er noen som vet hvor jeg kan få tak i noe av Darkside of the Force? Skal sjekke ut Norske Byggeklosser (det er ett album? :hmm: )

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Dette har heller ikke noe med nordisk rap å gjøre, men hva synes dere om Sweatshop Union? Jeg har bare hørt Try, Come Back og Broken Record og de to første har slått veldig godt an, den tredje likte jeg bare en stund, men gikk lei rimelig fort

 

Hører på: Paul Wall Ft. Bik Pokey - Sittin Sideways

Lenke til kommentar
Dette har heller ikke noe med nordisk rap å gjøre, men hva synes dere om Sweatshop Union? Jeg har bare hørt Try, Come Back og Broken Record og de to første har slått veldig godt an, den tredje likte jeg bare en stund, men gikk lei rimelig fort

 

Hører på: Paul Wall Ft. Bik Pokey - Sittin Sideways

6359561[/snapback]

 

Har jeg faktisk aldri hørt om :dontgetit: .. hvor er de fra?

 

akkurat satt på Redman albumet Doc's Da Name

Lenke til kommentar
Dette har heller ikke noe med nordisk rap å gjøre, men hva synes dere om Sweatshop Union? Jeg har bare hørt Try, Come Back og Broken Record og de to første har slått veldig godt an, den tredje likte jeg bare en stund, men gikk lei rimelig fort

 

Hører på: Paul Wall Ft. Bik Pokey - Sittin Sideways

6359561[/snapback]

 

Har jeg faktisk aldri hørt om :dontgetit: .. hvor er de fra?

 

akkurat satt på Redman albumet Doc's Da Name

6359577[/snapback]

Jeg tror de kommer fra Canada, men hvor vet jeg ikke. De kommer med ett nytt album snart, "United we Fall", det blir det tredje. Musikken dems er veldig original, og spesielt beatsene dems er veldig fengende og, ja, original.

 

www.sweatshopunion.com

 

Hører på: Sweatshop Union - Try

 

Nå har jeg hørt litt mer av dem, og jeg blir bare mer og mer imponert. Tror jeg skal skaffe meg noen av albumene deres! :woot:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Dette har heller ikke noe med nordisk rap å gjøre, men hva synes dere om Sweatshop Union? Jeg har bare hørt Try, Come Back og Broken Record og de to første har slått veldig godt an, den tredje likte jeg bare en stund, men gikk lei rimelig fort

 

Hører på: Paul Wall Ft. Bik Pokey - Sittin Sideways

6359561[/snapback]

 

Har jeg faktisk aldri hørt om :dontgetit: .. hvor er de fra?

 

akkurat satt på Redman albumet Doc's Da Name

6359577[/snapback]

Jeg tror de kommer fra Canada, men hvor vet jeg ikke. De kommer med ett nytt album snart, "United we Fall", det blir det tredje. Musikken dems er veldig original, og spesielt beatsene dems er veldig fengende og, ja, original.

 

www.sweatshopunion.com

 

Hører på: Sweatshop Union - Try

 

Nå har jeg hørt litt mer av dem, og jeg blir bare mer og mer imponert. Tror jeg skal skaffe meg noen av albumene deres! :woot:

6359611[/snapback]

 

Takk for tipset mann,skal sjekke det ut snarest :)

Lenke til kommentar
Jeg vil snu diskusjonen og diskutere nordisk hip-hop.

 

Har den siste tiden hørt mye på Norske Byggeklosser og falt rett tilbake til når jeg var kid  :love:  den skiva er helt genial! TP  :love:

 

Så har jeg nylig begynt å høre mer på Advance Patrol, noen andre som har hørt no særlig på det?

 

Now playing: Advance Patrol-Jag vil ha 6

6359128[/snapback]

Nordisk hip hop er ganske så fett det. Tee productions har jo gitt ut så mye fett gjennom tidene bla Alle de som er nevnt så lang, og scandalnavia som jeg mener er et helt genialt album. Back to Work Official TP mixtape vol 1 er jo også en helt genial mixtape, speesielt to låter som jeg merker meg her(selvom alle sangene er feita untatt den dustete nora nor sangen :thumbdown: ) Ken Ring feat Tshawe - Jalla Jalla.. Kevin - Samma det er to låter jeg syntes er utrolig fete. Så har vi jo Tommy Tycker om mej/meg(husker ikke vilken det var) som kom i fjor hadde mye bra godlåter..

Andre Nordiske artister som er verdt og sjekke ut er jo også Looptroop(som ikke kan bli unngå og nevnes)Petter og de gutta der. MBMA er jo nødt til og nevnes(Organism 12, PST Q osv)mye god låter men mye halv dårlig også rundt omkring av dem. Latin Kings er chille, liker ikke alt dem har gjort men mye bra og hente her. Timbuktu og Chords dropper mye heite saker(sjekk spessielt ut albumet til Chords som heter The garden around the mansion)disse 2 dropper som kjent mye med looptroop og andre svenske artister og andre god folk rundt om kring i verden.

Og vi må ikke glemme våre egne kjære artister som selvfølgelig skal få props de også ;) Selv liker jeg Onkl ganske bra, men syntes ikke helt Det kunne vært deg ble så fett som jeg trodde det skulle bli, likte bedre den gamle stilen han hadde på bla Bondegrammatik the mixtape er mere sånn jeg føler Onkl. Kevin har jo laget mye fett de fleste som ikke har fått så mye med seg om norsk hip hop kjenner vel sangen Østkanthistorie fra filmen UNO. Warlocks har jo holdt det gående ganske lenge og mye fete sanger har kommet fra dem, husker første gang jeg hørte om dem med sangen Those who never saw this (mener det var på en eller annen mc music cd eller noe i den duren for endel år tilbake) Diaz har jo gitt oss noen fete sanger så bør vel nevne han her også liker endel han har gjort(husker han tok sangen han mekket med RZA når jeg så RZA live på rockefeller for et par år siden. Anbefale et RZA album for dem som ikke har fått med seg det som kom for et par år siden: The World according to RZA lager sanger med folk fra hele verden inkl europe og scandinavia bla Petter, Diaz og Feven) Og ingen hemlighet at jeg liker Tiern og Lars, og resten av ATP gjengen syntes de gir mye fete låter og noe jeg kommer til og følge godt med på framover....

 

Uff dette ble langt og litt tett sikkert men men håper noen finner det interesant og kanskje noen før øynene opp for denne herlige nordiske hip hopen :love:

 

og må slenge på en sånn NP:Afu Ra - Hip Hop (ikke nordisk detta nei :p )

 

Thomas

Lenke til kommentar
*snipp*

6360199[/snapback]

 

kan vel legge til H.E.A.T mixtapene til Tommy Tee også, veldig mye bra der.

 

Fra sverige vil jeg nok en gang nevne Advance Patrol, de har jeg fått veldig sansen for i det siste. Også kan jo Herreløse nevnes fra Norge, de har mye fett

6360269[/snapback]

 

Ja heat mixtapene er herlige. Men Advance Patrol har jeg ikke hørt noe fra om dem skal sjekkes ut asap, og Herreløse har jeg hørt litt fra men kanskje på tide og sjekke ut mer... Glemte utrolig nok og nevne Tungtvann som jeg mener fortjener en ganske stor plass i norsk hip hop de har gjort det stort i norge og gitt ut bra album(må pinlig inrømme at jeg ikke har coppet det nyeste enda men skal gjøres så fort jeg får tid)..

Lenke til kommentar
*snipp*

6360199[/snapback]

 

kan vel legge til H.E.A.T mixtapene til Tommy Tee også, veldig mye bra der.

 

Fra sverige vil jeg nok en gang nevne Advance Patrol, de har jeg fått veldig sansen for i det siste. Også kan jo Herreløse nevnes fra Norge, de har mye fett

6360269[/snapback]

 

Ja heat mixtapene er herlige. Men Advance Patrol har jeg ikke hørt noe fra om dem skal sjekkes ut asap, og Herreløse har jeg hørt litt fra men kanskje på tide og sjekke ut mer... Glemte utrolig nok og nevne Tungtvann som jeg mener fortjener en ganske stor plass i norsk hip hop de har gjort det stort i norge og gitt ut bra album(må pinlig inrømme at jeg ikke har coppet det nyeste enda men skal gjøres så fort jeg får tid)..

6360296[/snapback]

 

så sant så sant, glemte dem helt selv, er stor Tungtvann fan.

 

Er bombesikker på at de ikke hadde blitt hata like mye hvis de rappa på oslo dialekt, men jeg syns nordlandsdialekten er råfeit!

 

Nye skiva dems er dødsfet og verdt spenna!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...