Pegro Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei! Jeg har laget et mIRC-script som lagrer all database i .ini filer som jeg gjerne vil ha frem på en phpside. Er det mulig å bruke .ini filer som database? Her er et eksempel på hvordan den kan se ut: [user1] passord=lol level=2 points=50 [user2] passord=mongo level=3 points=21 [user3] passord=lattt level=5 points=30 [user4] passord=jaaa level=8 points=10 osv... Jeg vil at php-siden skal vise ranking som sorterer etter level og med url på vær user som man kan klikke på, da skal det komme opp en ny side som KUN viser info fra useren man klikket på. Er dette mulig? (Vis dette ikke er mulig, så vet jeg hvordan jeg gjør om .ini-filen til xml) TAKK Lenke til kommentar
Pegro Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 eller noe sted jeg kan lese om det? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er vel ikke noe problem å bruke en *.ini-fil som database. Kan igrunn bruke nesten hva som helst, er meget populært å bruke *.txt. Et problem som oppstår med filer som dette, er at de kan leses uten å kjøres gjennom f.eks. php, dvs at andre kan lese vital informasjon som passord o.l., og ikke minst bruke databasen på sin egen side. Manualen på php.net -> file_open osv er stedet å starte da Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er vel ikke noe problem å bruke en *.ini-fil som database. Kan igrunn bruke nesten hva som helst, er meget populært å bruke *.txt. Et problem som oppstår med filer som dette, er at de kan leses uten å kjøres gjennom f.eks. php, dvs at andre kan lese vital informasjon som passord o.l., og ikke minst bruke databasen på sin egen side. Manualen på php.net -> file_open osv er stedet å starte da Dersom man skal hente ut informasjon fra .ini-filer er det unødvendig å begynne med file_open o.s.v. Funksjonen du leter etter er array parse_ini_file ( string filename [, bool process_sections]) Lenke til kommentar
Pegro Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Et problem som oppstår med filer som dette, er at de kan leses uten å kjøres gjennom f.eks. php, dvs at andre kan lese vital informasjon som passord o.l., og ikke minst bruke databasen på sin egen side. Bare å sette opp rettigheter vel? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er vel ikke noe problem å bruke en *.ini-fil som database. Kan igrunn bruke nesten hva som helst, er meget populært å bruke *.txt. Et problem som oppstår med filer som dette, er at de kan leses uten å kjøres gjennom f.eks. php, dvs at andre kan lese vital informasjon som passord o.l., og ikke minst bruke databasen på sin egen side. Manualen på php.net -> file_open osv er stedet å starte da Dersom man skal hente ut informasjon fra .ini-filer er det unødvendig å begynne med file_open o.s.v. Funksjonen du leter etter er array parse_ini_file ( string filename [, bool process_sections]) Jeg lærer noe nytt dag for dag! Lenke til kommentar
Pegro Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Dersom man skal hente ut informasjon fra .ini-filer er det unødvendig å begynne med file_open o.s.v. Funksjonen du leter etter er array parse_ini_file ( string filename [, bool process_sections]) Jeg prøvde dette i går, men får kun tak i brukernavn og passord, level, points. Men IKKE verdien i passord, level og points Kan du gi et like eksempel på hvordan jeg gjør det? Endret 10. oktober 2004 av Pegro Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg laget et eksempel på siden min. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå