Kimme Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har lenge tenkt på å få tatt inn TV på mitt Hercules 9800 AIW grafikkkort, og problemet mitt har vært at PC'en er i en annen etasje enn hvor TV uttaket er. Er det mulig å overføre TV signalene trådløst? Har sett på et system hvor det var SCART inngang og utgang, men siden grafikkortet mitt IKKE har SCART kontakter er jeg like langt. Men nå så jeg på Clas Ohlson web shoppen at de har inne en trådløs pakke hvor kun RCA kontakter er i bruk og siden mitt AIW kort har inn RCA inngang er vel dette mulig? Her er trådløs pakken. Er det noen som har fått dette til? Håper på svar. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Skulle virke det men f.eks denne hos Elkjøp er ikke dum. Synes det er veldig kjekt med 30 dagers full returrett hvis man ikke er fornøyd. Og trådløse signaler er ikke alltid like glade i og være i hver sin etasje. Du må jo selvfølgelig ha en Elkjøp i nærheten for at det skal være enklere enn og handle på Clas Ohlson (Edit så ikke det med scart men finnes jo overganger der) Endret 9. oktober 2004 av Elf_ Lenke til kommentar
jag Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Se litt på denne produktoversikten hos komplett, flere løsninger der... Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er jo nettopp det som er problemet. Det er IKKE SCART inngang eller utgang på AIW grafikkortet, kun RCA eller S-VHS. Så derfor kikket jeg litt på den RCA overgangen hos Clas Ohlson. Det som er problemet med SCART er at det ikke finnes noen han/hunn overganger. Så SCART er ikke løsningen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Forstår det slik at du ønsker trådløs overføring fra antennekontakten til PC for å bruke tuneren i AIW-kortet istedenfor å bruke antennekabel. Det fungerer ikke med disse løsningene. En slik løsning selges ikke i Norge fordi det er det samme som å sette opp en TV-sender (og det er ikke lov å gjøre). Disse løsningene for trådløs overføring som det linkes til er laget for å overføre bilde og lyd fra f. eks. DVD eller video til TV istedenfor å bruke scartkabel e.l. En løsning som vil funke er å bruke en video som tuner og sende trådløst til PC med å bruke komposittinngangen på AIW-kortet ved hjelp av overgang / andre kabler. Men da må du skifte kanaler på videoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå