big T Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hei! jeg skulle oppdatere hovedkort driveren min, det har jeg aldri gjort før (har ikke hatt pcen min SÅ lenge)... så er spørsmålet: hvilket hovedkort har jeg??? på bestillingen sto det: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire link til hovedkort: https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117213 men på driverlisten står det bare: nf7-s2 og nfs-s så hvliken har jeg? link til abit siden: http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...es/download.gif ps: for å gjøre ting litt vanskliere så står det på hovedkortets eske står det bare nf7-s... ikke noe 2er der ??? er det bare sånn det er eller har jeg fått feil hovedkort? sikkert masse dumme spørsmål, m en plz svar! takk til alle som svarer seriøst!! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) last ned det derre (husker ikke hva det heter) programmet fra Abit sine sider som oppdaterer biosen din automatisk via windows! Tror det het noe med "live" i seg.... Edit: Flashmenu het det, nå husker jeg Endret 9. oktober 2004 av Magnalf Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Du har NF7-s2. Tenker du på BIOS eller chipsetdrivere? Er det chipsetdrivere går du på www.nvidia.com og navigerer frem til nForce2 Ultra chipset driver eller noe slikt. Kan titte litt og se selv. http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10 En ting, LES det som står i installasjonsprogrammer! Endret 9. oktober 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
big T Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) tusen takk for skjappe svar!!! hadde bare tengt å gå over og oppdatere det jeg kunne... men når jeg skulle oppdatere BIOS, så jeg plutselig at NF7-S2 og NF7S V2.0 er to forskjellige kort (?) siden: http://www2.abit.com.tw/page/no/download/d...es/download.gif hmm litt rart, tar fredrikrb feil eller er jeg helt vekke? takk for alle svar!!! keep it comming! Endret 9. oktober 2004 av big T Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Eh, nå ble jeg usikker. Men, ikke oppdater BIOS om du ikke opplever noe feil. If it ain't broke, don't fix it. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Nyeste driver til ditt hovedkort finner du her. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Etter den bestillingen din så har du NF7-S ikke, s2 så last ned bios til nf7-s. Er du fremdeles usikker kan du laste ned et program her for å sjekke hvilken maskinvare du har. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Etter den bestillingen din så har du NF7-S ikke, s2 så last ned bios til nf7-s. Er du fremdeles usikker kan du laste ned et program her for å sjekke hvilken maskinvare du har. Det stemmer jo ikke,han har NF7-S V2,0 og ikke NF7-S.Jeg har Abit NF7-S V2,0 selv.Det er denne biosen han skal ha. Edit:Last ned og instaler Flash Menu og bruk den til å flashe biosen din.Flash Menu laster automatisk ned rett bios til ditt kort,så slipper du å være usikker på hvilken bios du skal ha. Endret 10. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Litt offtopic : Hva er egentlig forskjellen på NF-7S og S2? Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 bruk CPU-z ! her henter du ut alt mulig informasjon om ditt chipset osv. hvilken bios versjon du har og alt slikt. husker ikke hvor man kan hente det, men bruk google.com .. med riktige søk finner du det nok fort. ellers kan du bruke sisoft sandra. litt sene svar men, kanskje dette hjelper noen andre? Lenke til kommentar
Jg.a Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Litt offtopic : Hva er egentlig forskjellen på NF-7S og S2? Hva er forskjellen på Win 95/98 Forskjellen på NF7-S V2.0 og S2 er som win95SE og 98 Endret 1. november 2004 av Jg.a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå