OlaTK Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Sitter her på LAN, da plutselig PC'n til en kompis av meg ble virkelig treg.Han rebootet og da vi skulle skru den på igjenn ville den ikke boote. Vi feilsøkte diverse komponenter med mine for å finne hvor feilen var, og det ente opp med at vi fant ut at det var hovedkrtet som var ødelagt. Typen vi snakker om er et Abit nf7-s v2.0. Noen som vet hvor feilen kan ligge? og om vi kan få fikset det her med enkle knep? Vi har prøvd å resette BIOS ved å ta ut batteriet osv, men til ingen nytte. Er det da bare å gå til anskaffelse av et nytt eller kan det reddes? Endret 9. oktober 2004 av Zephyros Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 send det inn til rep/bytte. er et hk dødt så er det dødt vet bare om en ting som kan løse sånt og det er å skru alt fra hverandre og sammen igjen, mene det har dere jo gjordt siden dere har feiltesta delene Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er ikke RAM'en som kødder da? Prøvd med en annen RAM-brikke? Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ja, prøvd det meste. Rammen funka jo fint på et annet HK da... Når jeg starta maskina ville ikke skjermen skru seg på, trodde det var skjermkortet som hadde dødd, men det funka i en annen pc. Har konkludert med at jeg kjøper et nytt, noen anbefalinger? Av typen NF7-S, men helst ikke Abit som dere kanskje skjønner. [ Socket A, 400 MHz, Sata, Reid, lydkort ] Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hva med å oppgradere mens du er i gang? Socket A er jo alikavel på vei ut, og du får oppgradering veldig billig for tia... En død komponent, er alltid en god grunn til oppgradering hvis komponenten er gammal... Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har tenkt på det også, Amd 64 eller en god Intel-prosessor hadde vært noe... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hva med: Hovedkort og CPU Kommer jo ann på hvor mye penger som skal brukes.. Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ser veldig bra ut, blir i underkant av 2,5k da, men det får jeg kanskje svelge... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Mulig du må ha RAM i tilegg, kommer ann på åssen ram du har fra før av.... (?) Har du ennå garanti på det døde hovedkortet, så kan du jo sende det inn og spør om du kan få det jeg linket til, med et lite tilegg... Endret 11. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har verken garanti eller god ram, sitter med 1x 512 TwinMOS-brikke. Ukens Tilbud på komplett.no, erfaringer med dette? Fordeler ulemper i forhold til det Caddy linket til? Tenkte at en XP3000 eventuelt XP3200 hadde passet bra til dette.. Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan noen hjelpe meg i å se forskjeller på disse to? For meg kan det se ut som at det billigste er det beste og det dyreste er "Platinum Edition". MSI K8N NEO Platinum Edition MSI K8N NEO FSR Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er vel garanti på HK ?? Sitter også med et dødt HK etter at jeg valgte å aktivere Turbo defaults i bios med FSB på 144. Noen som har erfaring om hvordan dette handteres av Web-sjappene ? Mao jeg skaffet nytt og lurer på om det er noen vits å reklamere på det gamle ? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) For å resette BIOS må du vel til med no jumpere og greier....sjekk manualen! For øvrig er MSI K8N Neo Platinum edition et værsting HK AMD Athlon 64 seff Endret 23. oktober 2004 av brazir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå