Bulle Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har forsøkt å surfe med Opera 6.0 men opplever den som tregere enn IE, stikk i strid med det (nesten) alle andre erfarer. Noen som kan gi noen generelle råd, uten at jeg trenger å ramse opp maskinvarespes. osv (BTW: kjører win2000) Opera-hatere kan bare ignorere denne posten...det samme kan de som bare vil fremheve andre nettlesere Pls stick to the point ! [ Denne Melding var redigert av: Bulle på 2002-05-16 09:06 ] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har du veldig lang history-liste? Stor disk-cache? Stor RAM-cache? Veldig mange vistited links? Det kan hjelpe å justere litt på dette (Alt-P -> History and cache) Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Opera fungerer for det meste raskt hos meg. Det jeg deriomt lurer på om noen kan hjelpe meg med er å finne ut hvorfor i all verden den bruker så SINNSYKT mye minne. Når Opera ligger i bakgrunnen og går bruker den gjerne over 150mega med minne! Er det noen måte å løse det på? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Boardkill: Eg las ein plass at dette hadde med innstillingane i RAM-cache å gjere. Om du disablar 'Automatic RAM-cache' og stiller inn fornuftige verdiar kunne det jo hende at ting betra seg litt. Kan iallfall prøve. Ellers er groups.google.com fin for å finne ut om slike ting (har redda meg mang ein gong) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Opera har den leie tendensen at den kukker noe jaevlig hvis du har mye dritt i cache'en. Rename cache4( tror jeg ) mappen til, say, cache4_ og se hvor raskt Opera gaar. Dette er en av grunnene til at jeg foeler at Opera ikke er verd aa betale for _enda_. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Takker for svar så langt. Interessant dette med minne, da jeg har en litt eldre maskin... Kjekt med mennesker som vet mye...... Klar over Operas eget forum.....skal prøve der også. [ Denne Melding var redigert av: Bulle på 2002-05-16 11:23 ] Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 syns også at opera kan være treig innimellom. har en tendens til å laste "alt" på ei side før noe vises i det hele tatt... loading-størrelsen går helt agurk noen ganger og laster godt over 500k selv på "små" sider. (selvom jeg sitter på vpn til uio kan det gå rimelig sakte) spesielt så er sider med popup's verst (les: vg.no) - da sida ikke vises før reklamen har loada! (gidder ikke slå av popup for da funker ikke pondus på bt.no ) Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Eg har opplevd at Opera går veldig seint dersom du ikkje har satt opp riktig proxy-server.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå