PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg skal ha et hovedkort (754), så jeg rota litt rundt på komplett og fant et hovedkort jeg syntes så bra ut. Det har det jeg trenger mest...: - minst 4 s-ata connectors - 3,5mm stereo minijack - plass nok til 4 ram-brikker (pc3200) - nForce 3-chipset - tilkobling til agp-skjermkort ...pluss at det virker bra på andre ting også Slik ser det ut. Er det noen som har erfaringer med dette hovedkortet eller med EPox generelt? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det har ikke plass til 4 ram brikker. Mitt fungerer flott. Har et problem med 2 stykk 200GB harddisker, men om det er hovedkortet eller diskene vet jeg ikke. (S-ATA) Jeg anbefaler det Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har selv et 8KDA3J som fungerer utmerket. Den innebygde brannmuren er god, men den stopper av en eller annen grunn adgang til f.eks. Skandiabanken selv på laveste nivå (må derfor slå den av midlertidig). Og husk at Epox 8KDA3 ikke kjører Cool'n Quiet med to eller flere minnebrikker. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) EpoX var kongene for overklokkere tidligere kunne stille nesten alt som du ville på nForce2 kortene deres. Men i den senere tid har DFI tatt over tronen... Mitt EpoX 8RDA+ v2.1 klarer 240MHz FSB.... Senere har ABit NF7 og DFI-sine kort klart opp mot 270MHz FSB med Barton CPU. Viss jeg skulle kjøpt nytt hovedkort til en AMD64 i dag tror jeg at jeg ville valgt et DFI lanparty kort (og selvfølgelig en AMD64-mobile). Men siden jeg har en Barton XP-M2600+ @ 2.76GHz 240FSB -> XP4500+ eller no sånnt så tror jeg det blir en stund til det blir aktuellt... Endret 9. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Har selv et 8KDA3J som fungerer utmerket. Den innebygde brannmuren er god, men den stopper av en eller annen grunn adgang til f.eks. Skandiabanken selv på laveste nivå (må derfor slå den av midlertidig). Og husk at Epox 8KDA3 ikke kjører Cool'n Quiet med to eller flere minnebrikker. Brannmuren funker vel fint til det meste ellers? Du trenger vel ikke å skru den av på så mye annet enn scandiabanken? Jeg ser at kortet bare har tre minnebrikke-spor, men det burde egentlig holde. Hva er forresten Cool 'n' Quiet, og hvorfor funker det ikke på flere enn en minnebrikke? Jeg hørte om en som var misfornøyd med asus-kortet sitt fordi det ikke var dual ram-støtte på det. Er det det på dette Epox-kortet? Jeg går ut fra at det er en funksjon som samkjører ram-brikkene på en bra måte eller noe sånt...? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er kun S939/S940 som har Dual-DDR støtte for AMD64, S754 har ikke dette. Cool 'n Quiet er en funksjon som gjør at prosessoren klokker seg ned (stiller multiplier ned) og Volt for å spare strøm og støy. Stiller seg opp igjen med en gang det trengs. Jeg får ikke brannmuren til å fungere for øyeblikket. Kjører WinXP SP2, og Apache serveren skrur seg av når jeg skal stille den inn. Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Er kun S939/S940 som har Dual-DDR støtte for AMD64, S754 har ikke dette. Cool 'n Quiet er en funksjon som gjør at prosessoren klokker seg ned (stiller multiplier ned) og Volt for å spare strøm og støy. Stiller seg opp igjen med en gang det trengs. Jeg har hørt at det lønner seg å ha to 512mb-kort, fremfor å ha ett 1024mb-kort. Hva skyldes dette? Er det i det hele tatt sant? Hva er egentlig den dual-støtten til ram? Hva er det som er så viktig med den? ...jeg er har ikke så veldig mye peiling, som dere skjønner ... Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Sjekka nettopp komplett, og jeg fant dette hovedkortet. Det er ikke så mye dyrere, men det ser mye bedre ut... Synspunkter på dette? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Som oftest vil 512MB brikker klare lavere timings enn en 1024MB brikke, derfor er det bedre. Om du finner en 1024MB brikke som klarer det samme som 2 512MB brikker, og har et Single-DDR system, så vil det være bedre med 1024 brikke, for da har du plass til flere slike. Når det gjelder9NDA3+, så er det for S939, og ikke S754 som du har spurt om. Det yter nok en smule bedre (1Ghz HT-Bus, Dual-DDR), men det har ikke 6 S-ATA tilkoblinger. (Som forskjeller jeg ser, sånn med en gang). Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Når det gjelder9NDA3+, så er det for S939, og ikke S754 som du har spurt om.Det yter nok en smule bedre (1Ghz HT-Bus, Dual-DDR), men det har ikke 6 S-ATA tilkoblinger. (Som forskjeller jeg ser, sånn med en gang). Jeg visste at det var 939... Er ikke SÅ dum... Jeg trenger vel strengt tatt bare 4 s-ata connectors, men 745-kortet har bedre maskinovervåkning, samt en sjanse til å ta opp AC ved strømbrudd. Kommer jeg til å trenge de ekstra 400MHzene på bussen og den dual ddr-støtten? Eller er det bedre å ha de maskinovervåkningsgreiene?... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Nei, gå for S939!! DualChannel gir (dersom amd har kommet etter intel) dobbel minnebåndbredde Kjappere HT er også en stor fordel... Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg sa da ikke at du var dum (og om det virket slik, så var det ikke meningen). Hadde jeg hatt pengene og valget: S939. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har selv et 8KDA3J som fungerer utmerket. Den innebygde brannmuren er god, men den stopper av en eller annen grunn adgang til f.eks. Skandiabanken selv på laveste nivå (må derfor slå den av midlertidig). Og husk at Epox 8KDA3 ikke kjører Cool'n Quiet med to eller flere minnebrikker. Jeg får ikke installert programvaren som trengs til administrering av brannmuren.. Må den aktiveres i BIOS først, eller er den på som standard.. ? LAN porten min er også buggy.. Får isdn hastighet i ca en halvtime etter jeg har starta maskinen... Går opp en del, men får fremdeles ikke full hastighet på feks speedometeret på itavisen.. Har 2mbit linje fra telenor.. Får vel resultat på ca 1200kbit/sek... Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Oooops... Jeg glemte visst å se på amd 939-prosessorer... Jeg hadde jo tenkt meg en 3200+, men det finnes ikke lavere enn 3500+ for socket 939. Det blir litt for dyrt for meg å betale 1500 kroner mer... Men det ble nevnt at jeg burde ha dual ddr-støtte hvis jeg skulle ha to minnebrikker. Det ble også nevnt at to 512-minnebrikker som oftest klarer lavere timings enn en 1024-minnebrikke, men er det noen som vet om en slik 1024-minnebrikke som klarer like lave timings? Eller blir det alt for dyrt? Er det noen som klarer å finne en god kombinasjon for meg, med et 754-socket-kort, en amd 64 3200+-prosessor og en eller annen god minnebrikke som tilfredsstiller kravene mine (ovenfor)? Trenger jeg forresten en 3,5mm stereo minijack for å kunne koble lyden fra pcen til stereoanlegget mitt? Hvis ikke, så kan det punktet sløyfes. Det var noen andre som nevnte minijacken i lydforumet... Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg anbefaler EP-8KDA3!! Har det og er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå