andesam Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 skal til å installere linux nå (fedora 2 eller muligens red hat 9, noen som har noen innvendinger?). Men hvilket filsystem skal jeg formatere partisjonen til? I partition magic kan jeg velge mellom Linux Ext2, Linux Ext2 og Linux Swap. Hvilken av disse skal jeg velge? Og hva er forskjellen på de? På forhond takk for alle svar. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Bruk fedora 2, det tilsvarer redhat 11. Og bare opprett et upartisjonert område, så partisjonerer installeren selv. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 I Partition Magic treng du berre å laga ein ledig partisjon. Formateringa ordnar installasjonsprogrammet til Linux. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 En fordel at det ikke er noe på den som du vil beholde.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Takker for svar. Men det er ikke noe problem at den partisjonen er på den samme fysiske harddisken som jeg har windows installert på? Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Nei, det er ikkje noko problem, berre du sørgjer for å velja den rette partisjonen i installasjonen. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) ok, støtte på noen problemer under installasjonen. Kom opp noe om at det ikke var nok plass på root partisjonen, tror jeg. er det bare å opprette et upartisjonert (ikke formatert eller noen ting) område på en av harddiskene og velge autimatisk partisjonerings greiene i fedora installasjonen (anaconda)? Endret 9. oktober 2004 av andesam Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) hmm, fikk sletta de partisjonene som ble laget i installasjons programmet. Men nå når jeg prøver å starte installasjons programmet igjen så kommer det opp en feilmelding: (en litt forkortet versjon) running anaconda, please wait attending to start native X server X server started succsesfully XIO: fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":1.0" after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining bla bla bla... install exited abnormaly bla bla bla... you may safelly reboot your system Noen som kan si meg hva dette kommer av? edit: la til litt i error meldingen Endret 10. oktober 2004 av andesam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå