Anitasp Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har lånt videokamera fra søstersen til filming av poden. Men hun bor i en annen by, så nå sitter jeg her med to små kassetter jeg ikke får spillt av. På kassetten står det 8mm video cassette. Hvilke alternativer finnes det for meg å få overført disse opptakene til dvd eller vanlig videokassett? Lenke til kommentar
pr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du MÅ ha et video8 kamera eller avspiller. Sorry. 8mm video er ikke direkte kompatibelt med VHS som f.eks VHS compact der du bare setter den lille kassetten inni en stor adapter slik at den passer rett i videospilleren. Få tak i noen som har et video8 kamera du kan låne noen timer, evt lever kassetten i en foto butikk og be dem overføre det til DVD eller VHS. Lenke til kommentar
pr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Se det ja. Leste visst ikke alt godt nok. Du har jo kameraet. Fikk du med ledning? Hvis du har videospiller med scart inngang (alle har det) kan du bruke den. Har du video med jack plugg innganger er det enda lettere (en rød, en hvit og en gul plugg, oftest i fronten). På kameraet har du tilsvarende plugger. Gult på kamera skal på gult på video osv. Du kan tyvlåne kabler fra stereoannlegget ditt. Der har du røde og hvite(eller sort) som du kan bruke. Du kan godt bruke en sånn kabel på gult også selv om fargen er annerledes. Trykk play på kameraet, og prøv å finn rett kanal på videoen før du trykker rec. LETT:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå