frodeste Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Nå er det ikke lenge igjen til jeg får delen i hus. Gleder meg til å starte byggingen! Så gjenstår det bare å skaffe MS MediaCenter 2005! Lenke til kommentar
Valent Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) *host* Endret 10. desember 2004 av am3k Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) *host* Jeg har lovlig tilgang til all MS programvare via utvikleravtalen/partnerskap med Microsoft. Jeg ser også at http://www.pcalchemy.com selger OEM lisenser! Endret 10. desember 2004 av am3k Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Den stille PCen (link) begynner å bli klar. Finnes andre alternativer til lydløse grafikk kort? Eller har dere noen gode kombinasjoner av kort og kjøleløsninger? Endret 10. desember 2004 av frodeste Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Du må gjøre handlevogna leselig for andre, samt endre linken på ny. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 http://www.pcalchemy.com/product_info.php/...247321594e94f33 Den så jo knall ut! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hmm, har fulgt med litt i tråden. Lurer på følgende: Du får nå kjøpt mobile AMD 64 prosessorer med Cool 'n Quiet etc. HD lyd kommer også på de nye Nforce4 korta. HVorfor har du/dere ikke tatt denne løsningen i betraktning? Lurer på hvordan en har kommet fram til at Nvidia har bedre bildekvalitet enn ATI, har alltid hørt det stikk motsatte. Dessverre fungerer Radeon All-in-one korta dårlig med Windows MCE, men nå koster ikke et Hauppage PVR 150 all verden heller, klarer jobben til 250/350 utmerket. Om en skal ha et fancy kort, måtte det bli 550 med to tunere. Et Radeon 9200 får du uten vifte, og holder i bøtter og spann til et HTPC prosjekt, og er "nesten gratis" Bare pass på at det har minst 128MB minne, så blir MCE fornøyd. Ingen støtte for DVB under MCE, hverken Terestial, Cable eller Satellite. Skikkelig kresen på vanlige TV-kort er den også Orginal Windows MCE fjernkontroll får du kjøpt på eBay til ca 50 dollar inkl frakt, om du skal ha "the real thing". Har en selv, og rekkevidden er utrolig, 30 meter uten problem. Fungerer med Girder også. Prosjektoren din har nesten helt sikkert VGA inngang? Du bør i allefall kunne ordne en kabel som gjør at du kan bruke RGBHV signalene. Med en SCART RGB vil du neppe få skikkelig sync i bilde, YUV component er heller ikke bedre enn RGBHV, så en konvertering sees på som uforståelig, dyr er den også. Samsung har best disk, men SATA diskene synes jeg bråker mye mer enn UDMA diskene. en 5400RPM disk hadde gjort jobben, men vanskelige å finne. Ellers, tråløse mini-tastatur er svindyre, i allefall med æøå. Et skikkelig VFD panel er også svindyre, men morro (her er mitt Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 ...Du får nå kjøpt mobile AMD 64 prosessorer med Cool 'n Quiet etc. HD lyd kommer også på de nye Nforce4 korta. HVorfor har .du/dere ikke tatt denne løsningen i betraktning? ... jeg tester ut litt forskjellige varianter. Den som nå er mest aktuell er PCen som dere finner her. Her bruker jeg en AMD prosessor. Har valgt et ATI kort, men skulle gjerne ha hatt et kort med støtte fra ATIs nye videoprosessor. jeg vet ikke om noe kort som støtter det enda. Jeg finner heller ikke kort i 800 serien som har passiv kjøling. Finnes noen? PCen skal brukes til litt spill så jeg synes det er greit å bruke litt penger på GPU. Jeg mangler litt på valg av hovedkort som jeg synes kunne vært bedre på lyd integrert. Videre synes jeg at minne er dyrt. Har valgt minne med rask timing, men allikevel. Finnes noen andre bra, men raske alternativer? Videre ser jeg at det er vanskelig å få tak i MCE utgavene av tv tuner kortene fra Hauppauge i Norge. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ser du driter penger.... PVRxxx kortene fra Hauppauge er de samme, om det står MCE eller ikke bak. Fryktelig dyre i Norge, og PVR150 gjør jobben like bra som de andre. Ikke sjekket om de har mulighet for både PAL og NTSC tuner, kan da eventuelt bestilles fra over there til 50$ på eBay. Om du velger 3400+ prosessor, sparer du en høvding (mange tilbud på den om dagen) Nforce4 HK kommer i løpet av noen dager...Får håpe ett har mulighet for 1.1v core Ikke akkurat et MediaPC kabinett? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ser du driter penger.... PVRxxx kortene fra Hauppauge er de samme, om det står MCE eller ikke bak. Fryktelig dyre i Norge, og PVR150 gjør jobben like bra som de andre. Ikke sjekket om de har mulighet for både PAL og NTSC tuner, kan da eventuelt bestilles fra over there til 50$ på eBay. Om du velger 3400+ prosessor, sparer du en høvding (mange tilbud på den om dagen) Nforce4 HK kommer i løpet av noen dager...Får håpe ett har mulighet for 1.1v core Ikke akkurat et MediaPC kabinett? hehe.. Nå har 500 MCE kortet kommet. Jeg satser på det, fordi jeg ikke har alt for mange ledige PCI plasser. Enig at det er dyrt. Koster ca 1600 og burde koste ca 700. Prosessor har jeg ikke bestemt 100%. Får se hva som blir aktuelt i januar når resten av systemet kjøpes. (Og da sammen med Nforce 4) Ellers er kabinett og Zalmann vannkjølingssystem bestilt. Engi i at det ikke er det mest vanlige MediaPC kabinett, men jeg ønsker noe mer vanlig som er lett å kjøle. Vannkjølingen er Zalman som jeg vet er bra. Det som vil bråke mest i kabinettet er harddiskene. Det blir neste utfordring. Ellers er alt stille og uten vifter. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Bør kunne holde med 5400rpm disk(er) i løsningen din. Vet bare om 80-160gb Samsung disker som er å få tak i. Ikke sikker på kvaliteten på disse i forhold til f.eks. Seagate, men de bruker langt mindre strøm, mindre varme og ikke minst mindre støy. Holder i massevis til HDTV streaming, eller ripping av DVD. Eventuelt, klan du mounte en ekstern disk i nettverk, og heller satse på en CompactFlash, eller 2.5" disk løsning i Mediacenter maskina di. Ser enkelte nettbutikker har en Westerndigital disk server løsning på salg i disse dager. 100mbs, 200gb til rundt 2.000,- En Mobile 2800+ Athlon64 bruker utrolig lite strøm, rundt 30W max. De kjører standard på 1.2v Spørs bare hvilke nForce4 HK som støtter prosessoren. Prosessoren er desverre ikke spessielt enkle å klokke opp. Med et skjermkort som ikke drar all verden, og en 4gb compactflash eller en 20gb 2.5" 4300rpm disk, og en mobile prosessor, og kanskje et microATX HK, så bør en kunne klare seg med en 100watt PSU. Disse er små, og klarer seg med passiv kjøling. Kabinettet bør da kunne krympes til "vanlig" dvd-spiller størrelse. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hvorfor ikke bygge ett system med en P-M(dothan) CPU når du først er i gang? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Grafikk kortet er omtalt her: The Inquirer. Det ser ut til å ha den nye theater chippen som er bra for media center maskiner. Ellers er det bra til spill også. jeg venter at prisen på kortet synker raskt ned til 2500 kroner i løpet av januar. HD: Jeg er enig i resonnementet, men skal bruke maskinen også til video redigering ol. Da ønsker jeg raske disker. Jeg satser på å støyisolere diskene i tillegg til å vannkjøle disse. CPU: Jeg er enig at bruk av mobil prosessorer er smart. Skulle jeg laget en enklere løsning med mindre kraft ville jeg brukt slike. I mitt tilfellet skal jeg kjøre ffdshow og vil trenge så mye kraft som mulig. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Grafikk kortet er omtalt her: The Inquirer. Det ser ut til å ha den nye theater chippen som er bra for media center maskiner. Ellers er det bra til spill også. jeg venter at prisen på kortet synker raskt ned til 2500 kroner i løpet av januar. Delene til min MCE 2005 PC begynt å komme. Jeg har nå alt som trengs for å starte byggingen, unntatt et godt TV kort med MCE fjernkontrol. Jeg bruker noen gamle kort jeg har inntil jeg ser hvordan ATI kortene er. Har fått tak i X800XL kortet. Der er en Theater chip på baksiden av kortet, men jeg tror ikke det er 550 chipen. Mer info senere. De harddisker jeg ønsket meg var det lang leveransetid på, derfor satser jeg i første omgang på en enkel HD løsning, men skal oppgradere til 2 x SATA-II disker i RAID-0 konfig når disse kommer. (Dette er overkill for boksen, men jeg skal redigere en del video på samme maskin.) Yesico har lansert en ny utgave av strømforsyningen hvor en kan koble til en vifte i kabinettet til selve forsyningen. Dermed kan jeg sikre meg at kabinettet ikke blir for varmt. Jeg har ikke kjøpt den fordi den kom til Netshop etter at jeg fikk min, men anbefaler at andre som skal kjøpe gjør det. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du skal ikke helst se bort ifra at det er Theater 550Pro chip som sitter på kortet. Det står at kortet er HDTV ready, og det er nettopp det denne chippen takler. Skikkelig overkill disk løsning. Kommer du virkelig til å drive med video redigering i stua? Droppa hele HTPC "kjøret" og satser heller på en streaming løsning. Greier ikke å få til en tilfredsstillende løsning støy/ytelse/pis løsning. HDTV streaming er ikke langt unna, og en D-Link DSM320 fra over there ligger og venter på posten. Billig løsning, ca 900,- inkl frak for en 802.11g mediastreamer, men dessverre uten HDTV/WMV-HD. Utvalget er uansett begrenset. HovedPC'n står uansett på 24/7, og når streameren takler de fleste formater, uten transcoding, sees løsningen som grei foreløbig. Sigma har allerede utviklet WMV-HD chip for realtime streaming. En bør slippe å ha et 3.xx GhZ monster for å se film i utsøkt kvalitet. Lykke til med prosjektet, er spent på hva sluttregninga kommer på....nær en 43" Pioneer Plasma? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Da er hele prosjektet bygget og operativ. Det er kun en vifte igjen i PCen som kjøler harddisken. Jeg har planer om å vannkjøle denne om litt. Akkurat nå er jeg kjempefornøyd og jeg vet ikke om jeg gidder sette mer ressurser på å få fjernet denne. Jeg skal virkelig jobbe for å høre noe som helst annen enn flott lyd fra TV kortet Hvis noen er interessert kan jeg laste opp noen bilder. Nå som jeg har nådd mitt mål om lydløs maskin som kjører MCE, kommer jeg til å jobbe videre med å få bedre bildekvalitet fra TV kortet ved bruk av forskjellige filtreringsmekanismer. Tips til slikt arbeid mottas med takk. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 bilder tar vi gjerne imot. så du fikk ikke noe driver trøbbel med media center? har innstallert media center på tre forskjellige maskiner i det siste og ingen av de hadde skjermkort som var støttet av media center.. merkelige greier. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 frodeste: Følg med på HTPC guidene som Mastiff lager for HW.no, der tror jeg det kommer grundig informasjon om FFD-show osv. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 frodeste: Følg med på HTPC guidene som Mastiff lager for HW.no, der tror jeg det kommer grundig informasjon om FFD-show osv. Jepp. har fulgt med - men takk for tipset Jeg jobber for et selskap som var med på lage innmaten til MHP plattformen. Snakker en del med utviklerene der En ting må sies. Timeshifting er gøy. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 så du fikk ikke noe driver trøbbel med media center? Drivere til X800XL kortet funket uten trøbbel pga at ATI lager egne drivere for Media Center. Hauppauge 500 MCE kortet ga meg adskillig mer trøbbel pga BIOS konflikt. Jeg måtte nedgradere fra 1005.003 beta til 1004 stable. Nå er det testing av forskjellige DVD codecs som står for tur. det er helt klart kvalitetsforskjeller på de. Spesielt interesserte bør lese her: DVD codec til Media Center (Prøvde meg med MediaCenter på Win XP 64-bit... funka ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå