Gå til innhold

Posten har rotet bort pakken min. Hvor er den?

Anbefalte innlegg

Å til den over her som sier att Postansatte stjeler,

vell litt svinn er det alle plasser. Forskjellen her er att Posten har null toleranse,

så en liten ting er en fot i rævva å ret ut.

Amen, fra en som jobber på post-terminal.

Afseth: Vet ikke om du prøvde det i dette tilfellet, men pakkesporing er en fin ting. ;)

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enda et lite hjertesukk fra en tidligere post ansatt. Etter "effektiviseringen" i Posten har postbudene og skrankesliterne jevnt over fått en mye hardere hverdag. Jeg bor i Nittedal, og der kunne postbudene tidligere bruke sine egne biler mot kjøregodtgjørelse. Resultatet var at de fleste kjøpte seg en skikkelig firehjulstrekker med piggdekk for å komme frem(det er jo det posten skal sant?).

Vel etter x antall millioner brukt på konsulenter fant Posten ut at denne ordningen skulle bort og nå skulle bilene kjøpes inn av posten, og det fort! Hva skjer når man trenger 10.000 biler+(husker ikke anntallet) veldig fort? Jo man må ta til takke med det skrammelet som resten av Norges befolkning har sagt nei takk til og latt stå hos leverandøren. I tillegg fant geniene hos Postens øvre gemakker ut at det hadde sett så fint ut hvis posten kunne kalle seg miljøbevist. Så vips kom de med en kvote som tilsa at 80% av postbilene, eller så, måtte ha piggfrie dekk.

Den første måneden med snø i Nittedal ble en underholdende periode for Nittedalens husmødre og andre hjemmeværende, rett som det var skled det blanke flotte postbiler forbi, både forlengs, bakover og sågar sidelengs på riktig gode dager. Etter den første uken var 4 av 15 biler satt ut av drift pga. de ikke hadde holdt seg på veien, og et postbud eller to ble hjemmeværende noen dager med skrubbsår og blåveis etter ublide møteer med bjørk og brøytekanter. Ett år etter innføringen fant noen overbetalte konsulenter ut at, "jøss, dette ble ikke så lønnsomt som vi hadde trodd gitt". "Her må det kuttes"!

Og kutte det gjorde de. Postbudene fikk et ultimatum, si opp en person, eller gi ifra dere 5 biler. Det siste alternativet ble valgt, med det reultat at Nittedalens postbud i dag racer rundt på sin rute for så og komme inn til et "pitstop" på sentralen der man bytter sjåfør og post, nærmest et Le'man's løp altså.

Pr. I dag blir postbudenes effektivitet målt i huet og rævva, hver en feil blir logget, og hver og en av budene går med kniven på strupen grunnet nedskjæring og såkalt effektivisering. Ikke så greit for en trofast traver på over 50 som vet at han har svært begrensede muligheter for en ny jobb hvis denne skulle skjære seg. Postens arbeidspolitikk avler stress og desverre også feilleveringer og rot. Så jeg håper de av dere som opplever at posten roter og gjør feil ikke lar det gå utover de stakkarene som faktisk har blitt skjøvet i fremste linje og må ta skylden for Postadministrasjonens Idioti.

På vegne av mine gamle ex-kolleger, tusen takk Afseth for at du tok denne situasjonen med slik fattning, og jeg håper flere kan gjøre som deg.

... hmm.. dermed kan jeg vel si at bind 1 av min bokkolleksjon om postens historie i Nittedal er ferdig(mao. sorry for lang post) :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...