Christian_ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Siden jeg var den eneste som klarer å trykke på et tastatur på svømminga, fikk jeg jobben som å være webmaster på siden til svømmegruppa. Vi skulle starte helt på nytt og jeg laget siden slik.... Forslag til forbedringer? noe jeg burde endre på? m.v.h Christian Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Les kodebiten her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2923964 Din kode er nøyaktig sånn, bortsett fra at du kanskje ikke bruker FrontPage. Ellers: - Kjip og stusselig header (ser jeg scanlines?) - Tomt - Svart på hvitt == Hvorfor? Alt for store kontraster, bidrar til dårligere bruker- og lesevennlighet. - Copyright på denne siden? Jeez. - Ingen dynamikk; alle fontstørrelsene er like, fargene er monotone, layout er rotete. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Les kodebiten her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2923964 Din kode er nøyaktig sånn, bortsett fra at du kanskje ikke bruker FrontPage. Ellers: - Kjip og stusselig header (ser jeg scanlines?) - Tomt - Svart på hvitt == Hvorfor? Alt for store kontraster, bidrar til dårligere bruker- og lesevennlighet. - Copyright på denne siden? Jeez. - Ingen dynamikk; alle fontstørrelsene er like, fargene er monotone, layout er rotete. hva skal jeg skrive som doctype?? hvilken kode? bruker ikke frontpage... bruker css.... liker å bruke tables, blir litt mer oversiktlig...(smaken er som baken, den er delt i to) husk at det er egentlig bare er en klubbside som skal være oversiktlig og enkel.... men kan du si hvilken kode jeg skal skrive som doctype? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hva skal jeg skrive som doctype??hvilken kode? bruker ikke frontpage... bruker css.... liker å bruke tables, blir litt mer oversiktlig...(smaken er som baken, den er delt i to) husk at det er egentlig bare er en klubbside som skal være oversiktlig og enkel.... men kan du si hvilken kode jeg skal skrive som doctype? - Det velger du selv. For vanlig HTML kan du bruke denne: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> Koden din ellers er ustrukturert og dårlig. - Inline-CSS blir ikke det samme. Få CSS'en din ut til et eksternt stilark og lag klasser/id'er. - Kast tabellane! Og litt lesestoff: http://www.unrealized.org/les_guide/css/enkle_pseudoklassar/ http://www.unrealized.org/les_guide/css/grunnleggande_css/ (takk, Arve!) Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) hvorfor ble menyen sentrert da jeg limte inn doctypen?? EDIT: og hva må jeg skrive for å få den til ikke å bli sentrert men komme på venstre side? EDIT": Og hvorfor blir hovedfeltet mye smalere i Explorer enn i opera?? Endret 9. oktober 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 IE er stygt. --Ting og jobbe med: ♣Få en bakgrunn ♣En annen header hadde gjort seg ♣Bruke div's istedenfor tabeller på design ♣svart på hvitt? fyfy ♣få inn litt farger (eller ble jeg fargeblind overnatten?) ♣ --Ting som er bra ♣mouseover ♣den er enkel, noe som kan være bra, i dette tilfellet bra Keep up the good work Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 liker å bruke tables, blir litt mer oversiktlig...(smaken er som baken, den er delt i to) husk at det er egentlig bare er en klubbside som skal være oversiktlig og enkel.... Siden du har laget kan man enkelt få til med div's og css!!!! man skal IKKE bruker tables til layout... Det går ann å lage enkle sider som ser bra ut. ja, det er bare en klubbside, men skal ikke den siden representere klubben på en seriøs og bra måte??? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Huff dette var kjedeligt og stusselig Koden er rotete, tables er ikke bra og siden er stort sett veldig standard. Jeg har en del synspunkter 1. Hva med litt design som holder stand? Den borderen rundt innholdet forandrer seg stadig i bredde, ikke bra. 2. Hvit som bgfarge? Det er forferdelig kjedelig og den bgfargen du begynner med headeren burde kanskje forsatt nedover. 3. Menyen er forferdelig kjedelig og fonten er også veldig standard og oppbrukt. Du må kanskje vurdere å designe siden litt, alt jeg ser nå er noe tekst og halvgjort banner i kombinasjon med litt php. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Den borderen rundt innholdet forandrer seg stadig i bredde, ikke bra. Ja det har jeg lurt på........ hvorfor forandrer bredden på borderen i hovedfeltet seg i explorer når jeg trykker på en link.... har samme bredde på alle sidene..... skjer ikke i opera.... noen som vet? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 ja, og siden dere maste son om at jeg bruker tables..... hvordan kan jeg lage denne siden i div eller css? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Den så litt skitten ut. Man kunne liksom bare slngt sammen den der voldsomt fort. Legg mer arbeid i farger og få det heøe til å se litt stilig ut.. Ikke _for_ stilig da.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ok...... men fikk ikke svar på spørsmålet mitt: hvorfor forandrer borderen i hovedfeltet seg i størrelse når du ser siden i explorer? men er perfekt i opera? og hvordan kan jeg lage layouten i css/div's???? LINK Endret 12. oktober 2004 av chs89 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ok...... men fikk ikke svar på spørsmålet mitt: hvorfor forandrer borderen i hovedfeltet seg i størrelse når du ser siden i explorer? men er perfekt i opera? og hvordan kan jeg lage layouten i css/div's???? LINK Slik: http://bluerobot.com/web/layouts/layout3.html Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ok det var svar på det ene spørsmålet... men hvorfor forandre størrelsen på borderen seg i internet explorer når jeg trykker på en link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå