Gå til innhold

DVD-RW plutselig borte!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har i det siste drevet med storstilt back-uping av mine DVD'er, og det har gått helt fint inntill nå nettopp. Jeg holdt på å brukte DVD2ONE for å komprimere ned størrelsen på omlag 10 DVDer som jeg hadde dekryptert og lå på harddisken min. Det gikk greit, men etter en restart var plutselig DVD-RWen min borte fra min datamaskin. Når jeg prøvde å brenne i nero sto det at det ikke fantes noen DVD-RW! Jeg gikk inn på enhetsbehandling på systemegenskaper, og der er DVD-RW stasjonen blitt flyttet til Diskstasjoner, istedenfor DVD-/CD-ROM stasjoner hvor den alltid har vært før! Jeg har ikke rørt noe inni selve hardwaren, men merket at hd og selve DVD-RWen var biltt veldig varm, selv om den ikke hadde brent noe på ca 24 timer. Jeg legger ved 1 bilde av enhetsbehandlings-vinduet. Jeg var også innom BIOS, og der så alt ut til å være i den skjønneste orden.

På min datamaskin har det forresten dukket opp en "flyttbar disk" der DVD-RW brukte å være...mystisk.

Noen som har noen anelse om hva som har gått feil, eller hva som må gjøres???

post-62-1097335357_thumb.jpg

Endret av tango82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fixet problemet!

Koblet fra IDE-kabel og startet, for så og slå av og koble til igjen. Vet ikke helt hva som gjorde at den plutselig ikke funket, kanskje over-oppheting. Også er sjansen åpen for at feilen skyltes en ghost in the machine. hvem vet. oftopic:Synes brenneren er bra jeg og lockness, men vet ikke helt hvor bra laseren er å lese plater med småriper og slikt... bruker iallefall DISC REPAIR PRO som anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...