Gå til innhold

Kjøling til 3.2ghz P4!

neon123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du har klokket en del vil det lønne seg og gå for disse to:

Kjøler

Vifte (hvis du har viftestyring, gå for den sterkeste)

Eller denne:

Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler (Kjenner en som har denne, kjører den på en overklokket P4 (2.6 @ 3.0) med 33 grader (load) (26 grader i kabinett) )

Den Thermalright SLK-948-U Kjøler'n var GANSKE billig nå btw, jeg betalte 349 for den,

Endret av Christahh
Lenke til kommentar

skal du ikke klokke, så bruk boxed kjøleren som følger med.. ( hvis det følger med ) den er mer en god nok. Nå har du ikke nevnt om det er northwood eller Prescott da.. ? Northwood har en fin egenskap av å skape sinnsyk varme...

ehe... :blush::blush: bytt om der du.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du mente sikkert Prescott..

NW går ca.10 grader under en tilsvaende Prescott..(vi snakker her om samme klokk.og i samme kabinett ellers).

Jeg veit det.. for jeg har både NW og Prescott (2 av hver)...

Edit:

Cristaah...den temp'n der er nok ikke heeelt rett.. 33 grader under load på en P4..det være seg NW eller Prescott er *tvilsomt*..når vi snakker *luftkjøling*.

Jeg nekter dog ikke at du har ett-eller-annet-prog som rapporterer den temp'n.. Har selv både den Zalman'en og Thermalright'en montert på Prescott'ene og de klarer jo å holde dem under 50grader under load.. og det er bra (og dette er *korrekte* temperaturer.)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mist'en er "godkjent".. ikke mer..

Du kjøper en slik en mest fordi du hater støy... ikke for å klokke eller skryte av lav temp.

Du finner nok av reviews på nettet (google) som viser dette...

Stort sett finner du en Zalman eller Thermalright (med "Monster-papst") på toppen.

I så mate er Zalman (7000-serien) meget bra.. kjøler utrolig bra og lager lite støy.. selv på "normal" (dvs. ca. 2800rpm).

En annen kjøler (som er meget billig) *og* som kjøler bra er Thermaltake Laser 7+. Den bråker noe aldeles forferdelig på full guffe.. (7000rpm), men da holder den fint tritt med de aller beste kjølerne.. til "halv pris" (omtrent).

Du får den i de fleste Webshops til ca. kr.250... Har den stående i ett NW-system...og bruker "sonden" til å regulere viftehastighet.. Funker "fett" (som du ynder å kalle det).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Siden du har klokket en del vil det lønne seg og gå for disse to:

Kjøler

Vifte (hvis du har viftestyring, gå for den sterkeste)

Eller denne:

Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler (Kjenner en som har denne, kjører den på en overklokket P4 (2.6 @ 3.0) med 33 grader (load) (26 grader i kabinett) )

Den Thermalright SLK-948-U Kjøler'n var GANSKE billig nå btw, jeg betalte 349 for den,

næmmen.. gjørru det du a.. ? :p Btw.. er ca. 10 grader idle, 18 grader load atm ;) Kaldt ute nå vettu ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...