magne_v Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Hei Jeg skal bygge meg en ny pc, og har kommet fram til et slags oppset foreløpig, men ville gjerne hatt litt tips på hva jeg evt bruker for mye penger på og hvor jeg bruker for lite. Med andre ord, om visse ting burdte byttes ut. Jeg har bestemt meg for CPU og chipset , ellers er jeg ganske åpen. Det jeg har minst peil på er minne, vet ikke om det er verdt å kjøpe det jeg har valgt, eller hva som er blir best. Jeg skal ikke drive med noe ekstrem overklokking, men vil gjerne prøve å pushe det litt over fabrikk-instillingene. Ellers skal det brukes til mye 3d-modellering og animering, og spill. Oppsett. CPU Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache Hovedkort MSI 925X NEO Platinum-54G Hovedkort S775 I925X, SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 (Eventuelt) Abit AA8 3rd Eye i925X 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Minne Corsair Twin2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's Harddisk No 1 - Systemdisk Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM No 2 - Lagringsplass Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD) Skjermkort Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express, VGA/VIVO/DVI-I, Retail Skjerm NEC 17" LCD, Multisync LCD1760NX-BK Kabinett Cooler Master Centurion Kabinett Sort Aluminium (Uten Power) Strømforsyning Fortron-Source 400W 24-pin Special Edition Mus Logitech MX1000 Trådløs Laser mus Trådløs mus DVD brenner Plextor DVD-brenner IDE PX-712A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Hovedkortet er jeg i tvil om, har skrevet opp 2 alternetiver som foreløpig har fristet mest. Tastatur trenger jeg ikke å kjøpe. Ellers er jeg egentlig veldig blank på PSU også, men ville gjerne ha en med 24-pin da jeg helst vil slippe noen overganger. Også i tvil når det gjelder skjermkort, gjerne noen tips der, eller om det jeg har valgt er bra nok? Lurer på om det er steder jeg bør bruke mindre og steder jeg bør bruke mere penger... Jeg skal helst ikke overstige 20 000. Jeg har regnet ut at dette oppsettet kommer på ca 21 500 med frakt, skulle gjerne spart inn litt her og der for å kome under 20k, uten at det går for heftig utover ytelsen. Magne Endret 9. oktober 2004 av magne_v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå