Paralio Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har følgende: 1 stk pc uten floppydisk, men med cd/dvd brenner. XP-home 1 stk antikvitet av en bærebar Compaq Armada 4131T uten Nettverkskort og usb, og med tom HD, men med floppy og cd-rom. Når jeg starter antikviteten opp får jeg den standard "ingen systemdiskett bla bla". Ok jeg går inn i Bios der jeg treffer på Compaq Utilities. Der er den en option som heter "lag diagnosediskett". Kjører denne, men feiler hver gang. Det går heller ikke å boote på cd-rommen! ____ Kjører så en Nullmodemkabel som jeg putter i com-1 porten til antikviteten og i lpt1-porten på pc'en. Der slutter morroa. Finnes det noe løsning slik at slipper å få laget en oppstartsdiskett for Compaqen? Dvs er det mulig å legge operativsystem/filer på bærbare uten å kjøre de gjennom cd-rom/floppydisk, men gjennom ltp/com portene? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Kjører så en Nullmodemkabel som jeg putter i com-1 porten til antikviteten og i lpt1-porten på pc'en. Der slutter morroa. Com1 til LPT1? Ehh... og det trodde du ville fungere? Du må kjører serial til serial eller parallell til parallell, ikke blande. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Direktelink til oppstarsdiskett. Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Mitt probl var at jeg ikke hadde noen floppydrive å lage oppstartsdisketten på min pc, og heller ikke noen cd på bærvare som var registert i compaq Utilities Ang kabling - på jordet igjen. Fant en stor klase med gamle kabler på loftet, og måtte bare prøve noe. Nå er kablingen riktig håper jeg. Før å være mer presis: Er det mulig å få access på en hd uten os? Endret 9. oktober 2004 av Paralio Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Før å være mer presis: Er det mulig å få access på en hd uten os? Nei, hvis du ser bort fra nettverksbooting o.l Lenke til kommentar
entonic Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Gode gamle MS-DOS Men med tom hd er vel sjansen for at DOS er inne minimal. Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Har du noen gode linker med beskrivelse av nettverksbooting? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Enklest for deg er å ta deg en tur til en kamerat og få laget en boot-floppy med cd-støtte, slik som Diverse linket til. Nic boot tror jeg neppe 4131'en har. Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 et annet alternativ er å kjøpe en sånn som dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373&cks=SER og koble disken i laptopen til den stasjonære, koble fra de andre diskene i stasjonæren(så man er sikker på at man ikke fucker noe) og booter med en win98 cd, formaterer og syser disken(sys c:)(husk å syse riktig disk) og legger inn win98 installasjonsfilene. når du er ferdig med dette slenger du inn disken i laptopen igjen, og booter opp med den sysa disken, og starter win98 installasjon. denne metoden funker og for win95 hvis det er det du skal ha på den. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 oj oj oj oj - om jeg ikke tar helt feil er seriell veldig lav volt mens paralell har noe sånn som 5 volt. Håper for din del at du ikke brente noe i noen av maskinene! _ johanf Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 rs-232(seriel) har +/- 15Volt faktisk og paralell har standard ttl (5V) signalisering Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Lag en "bootable" CD og velg boot fra CD i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå