Gå til innhold

explorer.exe tar ekstremt mye cpu-kraft..

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som går ut på at explorer.exe iblandt tar 50% av cpu-kraften min. Spesielt hvis maskinen har stått en stund uten å gjøre noe. Forstår ingenting..?

Edit: Har en så å si helt ny dell dimension 8400, med norton antivirus & internet security..

Endret av Phoncible
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restarter explorer.exe prosessen rundt 1 gang i timen, alt ettersom hvor heldig/uheldig jeg er..

Bruker dc++, har akkurat formatters(fikk litt problemer når jeg hadde fått pc'n, den har aldri fungert helt godt etter at jeg formatterte. Små barndomssykdommer. Det selv før jeg hadde nett).

Bruker adaware for å fjerne adware og spykiller eller noe sånt for å fjerne spyware. Er litt noob, så har ikke så mye peil, men har fungert godt lenge ialle fall

Lenke til kommentar
Det er en bug i Windows som gjør at når man bruker Explorer og kikker i mapper med mange *.avi filer så går CPU bruken opp. Søk på "Windows XP AVI bug" på Google. Så må du inn i regedit og fixe det der.

Har samme problemet som Phoncible, husker faktisk at explorer.exe begynte å bruke 90% av cpu etter jeg hadde vært i en mappe med mange .avi filer ;). Takk for tipset.

EDIT: Fant ingen bugfix :thumbdown:

Endret av zebe
Lenke til kommentar

Du kommer heller ikke til å finne en bug fix zebe! Sa jeg det? Sa det er en bug i Windows ja, men måten å fixe det på er i slette noe i registeret til Windows. For å finne HVOR i registeret, så søk etter det på Google. Finner det der hvis du leter riktig.

Lenke til kommentar
Du kommer heller ikke til å finne en bug fix zebe! Sa jeg det? Sa det er en bug i Windows ja, men måten å fixe det på er i slette noe i registeret til Windows. For å finne HVOR i registeret, så søk etter det på Google. Finner det der hvis du leter riktig.

Du sa ikke det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...