Gå til innhold

Se filmer på XBox...

smult

Anbefalte innlegg

I dag må man ta i bruk DVDkit for å se filmer på XBox, men hvordan blir framtiden?

Leser at kommende modchipper gjør DVDkit overflødig, og at man kan spille av DVD R-RW (se kopier av vanlige filmer?).

Jeg fantaserer også litt om å spille DivX på boksen:D Det burde jo være mulig å legge inn en DivXdecoder på harddisken..

mvh

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-16 07:19, Jellyfisk skrev:

Burde vel være teoretisk mulig å legge inn software for dvd avspilling også, uten å kjøpe de sleipe dvd kit - greiene.

Det er ikke sleipt. Det er for at MS ikke skal tape for mye penger på konsollen. Hvis det hadde hadde vært en DVD-spiller rett ut av boksen som PS2, da måtte de betale x antall kr i avgifter. Det er fordi at konsollen ikke skal bli dyrere enn nødvendig faktiskt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 11:46, Fro skrev:

Quote:

Den 2002-05-16 07:19, Jellyfisk skrev:

Burde vel være teoretisk mulig å legge inn software for dvd avspilling også, uten å kjøpe de sleipe dvd kit - greiene.

Det er ikke sleipt. Det er for at MS ikke skal tape for mye penger på konsollen. Hvis det hadde hadde vært en DVD-spiller rett ut av boksen som PS2, da måtte de betale x antall kr i avgifter. Det er fordi at konsollen ikke skal bli dyrere enn nødvendig faktiskt!

Enig, koster jo penger det greine.. :grin:

smart er det og

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 15:20, Jellyfisk skrev:

Gah. Propaganda! Og du kjøper den glatt.

Stakkars naive lille deg.

Vel, vel. Propaganda er det ikke akkurat.. Så du tror ikke at MS ville helst ha hatt med en DVD-spiller, det ville jo solgt flere XBOX-er. Men det ble for dyrt. Ikke noen hemmlighet at du må betale DVD-spiller avgift på PS2. Uansett så er det ikke propaganda, det er forretning. Du snakker som om MS er Nazier eller Kommunister... Du er naiv hvis du tror at MS er djevelen. Det er skremmende at de har så mye makt.. Men de har faktiskt gjort noen gode ting med databransjen.

Lenke til kommentar

Windows 3 og oppover mot windows XP.

Mens jeg bruker Linux så bruker flesteparten windows 98 eller XP.

Uten dem så ville det ikke vært utviklet så mange spillprogrammer OSV.

Hardware ville også vært dyrere , siden de ikke fikk solgt like mange.

Så folk som sier at mikromyk er et dårlig selskap burde tenke seg om det ikke ville fantes så mange PCèr rundt om i verden.

Lenke til kommentar

DVD-avspilling på konsoll er ikke så aktuelt som det var når PS2 ble sluppet for 2.5 år siden. Det hjalp utrolig på salget at PS2 nettopp hadde dette, husk også at PS2 kostet 4500+ da den ble sluppet, og det gikk en lang stund før den gikk ned i pris.

Nå får du brukbare standalone DVD-spillere til 1000-lappen. Jeg bruker heller 2-3-4-5000 på en skikkelig DVD-spiller, enn 500 på DVD-kit til Xbox, eller kjøpe en PS2 fordi den har DVD, det er bare et påskudd for å kjøpe "jalla". Men slik tenker jeg, kjøp skikkelig, eller la være.

Det går vel egentlig på hvor mye penger en kan bruke :/

Lenke til kommentar

hadde ikke windows eksistert ville ett annet bedre oss dominert, kanskje linux?

jeg ser dvd-filmer på ps2'en min, dvdspillingen var en av grunnene til at jeg kjøpte den. microsoft burde enten hatt med dvdspilling til xbox, eller integrert dvdavspillingsutstyr i prisen eller slutte og skryte av at xbox kan spille dvd og samtidig ikke integrere det i prisen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 19:17, El_PoLLa skrev:

hadde ikke windows eksistert ville ett annet bedre oss dominert, kanskje linux?

jeg ser dvd-filmer på ps2'en min, dvdspillingen var en av grunnene til at jeg kjøpte den. microsoft burde enten hatt med dvdspilling til xbox, eller integrert dvdavspillingsutstyr i prisen eller slutte og skryte av at xbox kan spille dvd og samtidig ikke integrere det i prisen.

hadde ikke windows eksistert ville ikke Linux eksistert....

Lenke til kommentar

Hva med DivX avspilling da?

Noen av dere som tør å spå om det kommer noe slikt til boksen?

Personlig frister DivXavspilling mer enn å se DVD-er, siden ingen DVDspillere, såvidt jeg vet, kan spille av DivX idag.

Mulig jeg har brukt 2000kr på bare en DivX spiller, om noe slikt hadde funnes.

mvh

Erik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 20:42, Kebab GUD skrev:

hadde ikke windows eksistert ville ikke Linux eksistert....

HAHAHAHAHA! Linux er over 10 år gammelt. Hvor mange hadde hørt om Windows på den tiden. PC-folk satt og knota i et håpløst gammeldags os (MS-DOS) som ikke hadde GUI, multitasking, minnebeskyttelse +++

M.a.o. så har ikke Windows hatt den store innflytelsen på utviklingen av Linux. Eneste er noen små estetiske ting slik som at KDE og GNOME har noe som likner litt på "Start"knappen i Windows :lol:

Lenke til kommentar

Er nok helt sant at Windows ikke har hatt så mye med utviklingen av Linux. Men litt har det nok hatt..

MS brakte PC til folket. Før MS kom, så var det rett å slett for dyrt. Mac var bra, ja. Men alt for dyrt... Før MS kom så var det IMB som hadde makten, er det virkelig så mye bedre?

Jeg sier ikke at det er bra at MS har monopol, men er det så mye verre enn at et annet selskap skal ha det? Så vi får satse på at de får hardere konkurase snart, så det blir slutt på monopolet. Men det skjer ikke med det første :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...