atsjoo Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Heisann! Jeg har for øyeblikket ADSL fra MTULink og en ruter av typen Billion BIPAC-5100. Problemet er at jeg mister forbindelsen til internett når jeg gjør enkelte ting over nett. Det være seg nedlasting via torrents eller spilling online (spesielt når jeg spiller wc3 skjer det). Det som gjør det hele litt mer innviklet er at det ikke skjer når jeg f.eks. laster ned/opp via web, men kun torrents. Hver gang dette skjer, må jeg gå og restarte ruteren for å få nettet til å fungere igjen. Problemet må enten være ruteren eller linja mellom ruteren og isp-en min. Noen som har hatt samme problem eller aner hva dette kan skyldes? Kan varme i ruteren være et problem? Den blir ikke veldig varm på utsida, men tipper den ligger på noe i nærheten av ~40°C ved belastning. Jeg har kontaktet MTU's kundeservice, og de vet ikke hva det kan være. De har sjekka linja og sa det ikke var noe galt med den. Like før jeg sender mail og spør om ny bredbåndsruter. På forhånd takk.. Mvh. Anders Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Leste feil Endret 9. oktober 2004 av MountainRivera Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Klarte nå å rote frem en gammel post om en som ikke klarte å koble til ADSL-ruteren sin, av samme merke, så nå fikk jeg til det! Skal denne fungere som en DHCP-ruter? Jeg bruker også en D-Link DI-614+ (for trådløst nett), som per dags dato er satt opp til å bruke DHCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå