Paralio Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har følgende: 1 stk pc uten floppydisk, men med cd/dvd brenner. XP-home 1 stk antikvitet av en bærebar Compaq Armada 4131T uten Nettverkskort og usb, og med tom HD, men med floppy og cd-rom. Når jeg starter antikviteten opp får jeg den standard "ingen systemdiskett bla bla". Ok jeg går inn i Bios der jeg treffer på Compaq Utilities. Der er den en option som heter "lag diagnosediskett". Kjører denne, men feiler hver gang. Det går heller ikke å boote på cd-rommen! ____ Kjører så en xxxkabel som jeg putter i com-1 porten til antikviteten og i lpt1-porten. Der slutter morroa. Finnes det noe løsning slik at slipper å få laget en oppstartsdiskett for Compaqen? ? Dvs er det mulig å legge operativsystem/filer på bærbare uten å kjøre de gjennom cd-rom/floppydisk, men gjennom ltp/com portene? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Gå inn på Bootdisk.com for å finne bootdisker for diverse operativsystemer. Du vil ikke få brukt det her ser jeg i og med at din stasjonære PC ikke har diskettstasjon... Hvilke muligheter har du for å få satt CD-ROM som bootkilde i BIOS'en til Compaq'en da? Edit: Formattering Endret 9. oktober 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå