Gå til innhold

Har et veldig stort problem med datan.

J00J

Anbefalte innlegg

hei,

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge dette emnet, men siden jeg trur det er noe feil med skjermkortet så legger jeg det i " Skjermkort og TV-kort".

Jeg har et problem som jeg trur er skjermkortets skyld. Når jeg starter opp maskinen så hender det ganske ofte at maskinen fryser å begynner å pipe, det kommer også opp masse rare fargeruter. Dette skjer både rett etter jeg har trykket på start knappen og mens jeg spiller, surfer, chatter osv.

Jeg har lagt ut tre bilder som vise hvordan disse rutene ser ut:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Etter at disse rutene dukker opp får jeg ikke gjort noe, etter ca 10 sekunder restarter pcen seg. Deretter dukker det ruter opp heletiden. Det begynner også å pipe helt forferdelig.

Jeg har:

Gigabyte K8NS Pro hovedkort

AMD 64 3000+ (512KB cache) CPU

POV 6800GT 256MB skjermkort

1024(2x512) OCZ ULTRA HIGH PERFORMANCE PC3200

2x120GB WD 8MB cache harddisker

Creative SB Audigy2 lydkort

3com 10/100Mb nettverkskort

Jeg har testet (bruker nå) et TI4200 skjermkort å det funker utmerket, maskinen har ikke klikket (det har ikke kommet ruter). Men det som er rart er at jeg har testet POV6800GT kortet i en annen maskin jeg har å der funker skjermkortet utmerket. Har ikke hatt noen problemer med den. Så jeg lurer veldig på hva som er galt.

-På forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er mest trolig en feil med skjermkortet. Har selv hatt det på mitt gamle skjermkort hvis jeg satte for stor hastighet på GPU og Mem. Har du overklokket det eller installert feile drivere?

Edit:

Når du har det TI4200 skjermkortet i maskinen, så prøv å fjern alle skjermkort drivere i kontrollpanelet, og fjern eventuelle Tweak progs som du har (motsatt rekkefølge). Hvis disse progs forstatt er installert kan de sette feil hastighet på GPU eller Mem.

Så slår du av maskinen, setter i POV6800GT kortet og booter opp.

Tror dette skulle gjøre biffen :thumbup:

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Har ikke onboard skjermkort. Malvado: jeg har testet å oppgradere biosen også uten hell, min PSU er på 300W fra Chieftec. Det som er så rart er at dette har begynt å skje i det siste, de første ukene funker det helt fint.

Lenke til kommentar

300W for det oppsettet er nok et av problemene dine, husk at du burde nok ha ca 350-400w med det du har, i og med et 6800Gt drar ca 90-110W (8-10ampere grovt regnet), din cpu drar vel mellom 60-90W (5-7,5ampere) så da burde du jo egentlig greie regnestykket selv...

Ta en titt på din psu og se på hva den greier å levere på di forskjellige voltene. Det jeg mener har skjedd er at du har overbelastet psu over tid og den greier nå ikke å levere nok strøm, dette er ikke bra for maskina di...

Konklusjon : Kjøp deg en god 400-500W psu som leverer masse ampere på 12v (18 til +20).

Lenke til kommentar
ser ut som skjermen er føkka :(

Trur ikke jeg, for da ville det samme skje med det skjermkortet jeg har i nå (TI4200), men det har ikke skjedd. Med POV kortet fucka pcen seg heletiden, og en skjerm vil neppe fryse å restarte en pc.

Lenke til kommentar

Etter at disse rutene dukker opp får jeg ikke gjort noe, etter ca 10 sekunder restarter pcen seg. Deretter dukker det ruter opp heletiden. Det begynner også å pipe helt forferdelig.

.... og hvordan piper det? Langt ul eller korte? Hvor mange?

Se på denne: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Eller søk på Beep codes ..... Lykke til :cool:

Det piper å piper, det slutter heller ikke å pipe

Lenke til kommentar
jeg legger min støtte under forslaget om en psu oppgradering. databutikken.com/no har en del kule og bra aspire psu'er med 500watt til rundt 600 kr

edit: post nr 1000 :w00t:

Jeg ahr en 350W Chieftec, ikke en 300W. Så trenger jeg en PSU oppgradering da trur du? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...