Gå til innhold

Får ikke skjermbilde!

RedRocK

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har akkurat kjøpt meg et nytt hovedkort fra MSI! Det heter KM266Pro.

Og har skjermkort VGA.

Jeg satt inn skjermkortet mitt i AGP porten og satt inn alle ledninger, men da jeg skudde på datamaskinen kom det ikke bilde! Jeg tenkte litt så tok jeg det skjermkortet som jeg hadde i AGP porten ut. og koblet til skjerm kabelen i det skjermkortet som er VGA. Jeg skrudde på datan, men det kom ikke bilde da heller!

HVA MÅ JEG GJØRE?

MVH.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo! Jeg har akkurat kjøpt meg et nytt hovedkort fra MSI! Det heter KM266Pro.

Og har skjermkort VGA.

Jeg satt inn skjermkortet mitt i AGP porten og satt inn alle ledninger, men da jeg skudde på datamaskinen kom det ikke bilde! Jeg tenkte litt så tok jeg det skjermkortet som jeg hadde i AGP porten ut. og koblet til skjerm kabelen i det skjermkortet som er VGA. Jeg skrudde på datan, men det kom ikke bilde da heller!

HVA MÅ JEG GJØRE?

MVH.

Sikkert bare meg, men jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Du koblet skjeremen i vga altså det innbygde skjermkortet?

Går cpu viften rundt, begynner diskene å spinne opp, har du prøvd bare en ram brikke(hvis du har 2) , har du ram som støptter hk?

Sikker på at skjermen virker og er koblet til strøm?

mvh

Kuffe

Lenke til kommentar

Man må kanskje inn i bios for å aktivere / deaktivere når man bytter mellom innebygget grafikk og kort i AGP porten .

Jeg har selv montert ett kort i ett MSI MS6734/KM4M-LB med KM400 brikkesett og der ble AGP kortet detektert automatisk når jeg monterte men nå er dette en stund siden så ..

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lite uhell med det gamle hovedkortet mitt! Jeg hadde satt på noen hjul som jeg hadde montert "feil" så det var da jeg skulle flytte på datan mens den var på! Så den skrudde seg plutselig av, men hovedkortet trodde at pc'en var på! Jeg fant fort ut at hele hovedkortet hadde klikka\blitt ødelagt. Dette sammenbruddet har vell ikke påvirket de andre delene også. Siden jeg nå bruker de samme delene unntat hovedkortet ? :cry:

Endret av RedRocK
Lenke til kommentar

hei du. du kan prøve en soft-reset av bios. om man trenger å tilbakestille bios instillinger uten skjermbilde er dette den beste måten.

skru på maskin, vent litt så du hører den "starter"

skru den av nå, BRUK POWERSWITCH

vent ett par sekunder så skrur du på igjen.

fortsett til du har tatt 3 reboots på denne måten. da nullstiller du bios på samme måten som du gjør når du napper batteriet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...