Gå til innhold

NEC ND-2500 spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nylig kjøpt meg ny brenner. En NEC ND-2500.

Men den er ikke noe kjappere enn den jeg hadde før, ND-1300.

Er det DVD platene som bestemmer hvor stabil buffer er ?

Jeg bruker de samme DVD platene som jeg alltid har brukt, og den nye DVD brenneren skal brenne i 8x, den gamle i 4x.

Jeg bruker DVD plater som har en max hastighet på 4x, men jeg trodde jeg skulle få en mer stabil buffer når jeg brente med den nye DVD brenneren, enn hva jeg fikk med den gamle.

Bruker ca. 23 min på å brenne en DVD plate, akkurat det samme som jeg gjorde før jeg fikk ny.

Så er det DVD platene som er flaskehalsen ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være DMA/direct memory access som er "slått av" slik at all info går gjennom Cpu før brenning..som gjør at det tar MYE lengre tid

Hadde dette deaktivert på en 16x brenner i 1,5år..så når det skulle ta 5minutt tok det 15minutt pr brenning

Gå i system og sjekk: IDE ATA/ATAPI Controllers

Gå på primary og secondary ide channel velg advanced, (siden dette er 2 punkter så tar du en av gangen)

Se at det står "DMA if available" på både device 0 og 1

dette gjøres på både primary of secondary

Endret av div_
Lenke til kommentar

Ser at komplett venter inn ny forsendelse av That's writer plater (10-10 ubekreftet dato)

Er det noen sjanse for at disse platene som etter alle øremerker ser ut til å være optodisc vil være en forbedret utgave? Leste noe tidligere i denne tråden om at samsung hadde sluppet dem gjennom sin kvalitetskontroll, men hvor mye det er verdt aner jeg ikke.

Hadde litt lyst til å ta sjansen på en slik 25 boks det er jo bare 89 kr. Men hvis jeg kan forvente 50% feilmargin orker jeg ikke dette.

Brenneren det er snakk om er en nec 1300A.

Lenke til kommentar

Skal du brenne filmer, vil det alltid lønne seg å brenne på så lav hastighet som mulig, spes hvis du har litt dårlige plater. Er litt synd at platekvaliteten har SÅ mye å si i forhold til cd-brenning. Personlig brenner jeg filmer tregest mulig. Data kan man være litt mer grov på...(er min erfaring, er ikke det stemmer i den virkelige verden o_0 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...