Gå til innhold

Trenger Virkelig hjelp av noen som kan WinXp

Anbefalte innlegg

Jeg har noe tull med windows xp etter jeg her kjøpt nytt hovedkort med cpu og ram hovedkortet er av typen: asus P4s333 cpu er 1.8 MHz intel N ram 2700 ddr. Da jeg spiller "henger" PC-en system usage 100%, PC-en låser seg ikke helt med det går som en bøtte møkk, har lagt inn ny bios nye drivere til alt, prøvd med kun grafikkkort i men det skjer da også. I win 2000 skjer ikke dette.

Men jeg skal bruke XP. Har også reinsallert x antal ganger Forslag matas med stor TAKK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lastet ned de 21 sikkerhetsoppdateringene til XP da?

Når du først logger på er det 13.. så kommer det 8 til når du logger på igjen.

13 første er hvertfall viktig!!! maskinen din kan bryte sammen når som helst uten desse...

:grin:

Lenke til kommentar

Det er ikke via men det er sis, alle nye drivere er inne++ jeg har prøvd mange forskjellige drivere også, dette er sykt siden det skjer kun da jeg spiller, skulle tro det er noe med skjermkortet eller no men siden det ikke skjer i win 2k så er det ikke det heller. :sad:

Lenke til kommentar

Skjermkortet er leadtech gf2 gts, har også prøvd og forandre litt i bios men det hjelper ikke, hadde xp på PC-en før, så oppgraderte jeg hovedkort/cpu/ram, hadde ikke dette tullet med spill i xp før etter jeg oppgraderte, men jeg har prøvd og disable com-port 1-2 og usb portene nå og da virker det som det ikke skjer, er ikke sikker, har ikke rekki og testa så lenge enna.... Rart siden jeg ikke bruker/ har tilkobla noe til usb/com-portene

Lenke til kommentar

La du inn winxp på nytt etter du skiftet hovedkort?

hva slags brikkesett hadde du før du skiftet?

Hvis denne var basert på et via brikkesett, og du hadde 4-1 driverene lagt inn bør du avinstallere disse. Dette kan gjøres ved å starte installasjonsprogrammet til via4-1 og velg avinstaller.

Lenke til kommentar

Forskjellige hint:

1) Prosesesen som bruker ledig prosessorkraft er system idle prosess, ikke farli

2)last ned en oppdatering som bla fikser cd-rom trøbbel, hjelpte hos mg

3)gå inn på sytem og så advanced og fix litt på de forskjellige innstillingene der:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...