Gå til innhold

Hva slags headset har du ?

Anbefalte innlegg

Tenker litt på å kjøpe meg noen KOSS PRO4AAT, men ser at de krever 250 ohms. Klarer et vanlig lydkort å drive disse hodetelefonene? Er det et godt kjøp?

Skal du være i nærheten av å utnytte fullt i et slikt headset trenger du forsterker.. Med andre ord, nei det egner seg dårlig for lydkort.. :roll:

Gå heller for et headset som krever 120 ohm eller mindre.. ikke mer enn 120 ohm i et vanlig lydkort.. Da mister du såpass mye lyd "candy" :p

Men viss jeg kjører det igjennom et stereoanlegg, får jeg utnytta det da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker litt på å kjøpe meg noen KOSS PRO4AAT, men ser at de krever 250 ohms. Klarer et vanlig lydkort å drive disse hodetelefonene? Er det et godt kjøp?

Skal du være i nærheten av å utnytte fullt i et slikt headset trenger du forsterker.. Med andre ord, nei det egner seg dårlig for lydkort.. :roll:

Gå heller for et headset som krever 120 ohm eller mindre.. ikke mer enn 120 ohm i et vanlig lydkort.. Da mister du såpass mye lyd "candy" :p

Men viss jeg kjører det igjennom et stereoanlegg, får jeg utnytta det da?

ja selvfølgelig.. Men du skal vel bruke det foran pcn, var det ikke?

Men har du titta på det headsettet jeg har ? HD280 PRO ? koster 1200 kr og passer meget godt i et vanlig lydkort..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Er ikke det vivanco som nå selger masse forskjellige lavpris-deler til PC på expert nå? De har elendige kulemuser og alle mulige lavpriskabler og denslags.

Kjøpte noen vivanco hodefoner på OBS for noen år tilbake til 130,-. Jeg har ikke stor erfaring med/krav til god lyd, men disse var de beste jeg har hatt. De ble uheldigvis hivd i gølvet i sinne. Har nå noe crappy phillips til 60,- som jeg har måttet lime fast en bit av korsryggstøtta(?) fra min gaaamle skolesekk på bøyla. de 2 bøylene har skarpe kanter som borra seg inn i skallen min. Fikk sykt vondt i hodet av de, pluss at jeg har litt myk skalle så det ble 2 hakk i hodet mitt. Ble retta ut igjen etter et par timer med mod'n. Livsfarlig med billige hodefoner.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sennheiser HD555.

Synes de er gode jeg. Jeg har ikke så mye peil på lyd så jeg hører egentlig ikke om noe er ok/bra eller bra/dritbra.

Folk jeg har snakket med synes ikke disse er vonde å ha på over lengre tid. Men jeg har et noe uvanlig hode tror jeg, får vondt etter sånn 2 timer.. Da er øret skikkelig ømt.

Lenke til kommentar

Har følgende headsett:

AKG K501:

Meget gode til klassisk musikk og alt som nyter godt av litt ekstra skyv i diskanten, men kan være litt slitsomme på metal og annen musikk med masse cymbalcrash. Bassen er ikke så kraftig som på Beyer og Sennheizer, men absolutt til stede. Om det er en fordel eller ikke får være opp til brukeren.

De er meget behagelige å ha på, og putene kan skiftes ut, så et par 501 bør holde i mange år.

Siden de er ganske tungdrevne, må du regne med å bruke forsterker når du bruker dem. En iPod leverer ikke nok strøm til å gi passelig volum.

Pris: 2000,-

Når jeg går ut, bruker jeg Sennheizer PX200, som gir god isolasjon og ok lyd (bedre å bruke på bussen enn Koss Portapro), men de er kjedelige å ta på etter å ha brukt AKG.

Lenke til kommentar

Grado SR-60, kosta vel 1300kr med frakt, men det er det beste kjøpte jeg noen gang har gjort! bruker det til trommesettet mitt (gir godt trøkk på alle trommene), PC`en og mp3-spellern min. Ganske varm og fin lyd, dyp og stram bass og veldig god passform (blir aldri sliten av å ha dem på) ;)

Lenke til kommentar

Til hjemmestudiobruk: AKG K141. Jeg valgte disse fordi de har en "sann" lyd uten noe farging eller romklang, noe som er greit ved opptak. Andre hodetelefoner "forbedrer" gjerne klangen på en eller annen måte.

Til reisebruk: Bose QuietComfort 2. Fordi de kanskje har markedets beste noise cancelling system. Ingenting som å sitte på flyet til USA og ta dem på og høre hviningen fra jetmotorene synke til en lav dur. Får mer glede av musikken slik. Og du kan fortsatt prate med sidemannen eller flyvertene, alminnelig tale slipper igjennom. Ulempen er at den ikke virker uten batteri, selv når du ikke trenger støydempingen, så den er ikke gratis i bruk...

Geir :)

Lenke til kommentar

Sennheiser PC 150, de fungerer bra til spilling, bra mic, grei lyd uten noe mer spesielt, mangler det siste på alle stedene, både bass, mellomtone og diskant.. Har lyst og kjøpe meg noe sikkelig til musikk. Har hørt sennheiser hd 595, de har en bra klang i lyden, en har super diskant og mellomtone, mangler kanskje litt på bass. Så får bare spare..

Alle de som sier at koss porta pro er konge: dere har ikke hørt ordentlig lyd! De er nok greie til mp3 på bussen osv, men de er ikke konge!

Lenke til kommentar
Til reisebruk: Bose QuietComfort 2. Fordi de kanskje har markedets beste noise cancelling system. Ingenting som å sitte på flyet til USA og ta dem på og høre hviningen fra jetmotorene synke til en lav dur. Får mer glede av musikken slik. Og du kan fortsatt prate med sidemannen eller flyvertene, alminnelig tale slipper igjennom. Ulempen er at den ikke virker uten batteri, selv når du ikke trenger støydempingen, så den er ikke gratis i bruk...

Geir :)

Jeg ble akuratt forelsket i noe jeg ikke har sett eller hørt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...