Gå til innhold

Hva slags headset har du ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sennheiser HD437

 

Grei lyd til film, musikk og spill, litt dårlig bass.

 

Sennheiser PC150

 

Passer utmerket til spill, musikk og film. Koster rundt 600.- mye for pengene.

Det eneste minuset er at hodetelefonen er lukket så den kan vel skade hørselen i lengretid med spill som CS eventuelt pga heftig bass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker Phillips HP 910 nå.. Det kostet vel 1100.- på elkjøp sist jeg skjekka

Betalte 900 etter litt pruting.

 

Det er skikkelig trøkk i bassen, og man må skru lyden altfor høyt skal det gå utover lydkvaliteten. Funker fett til heavy metal musikk, techno aner jeg ikke for er det noe jeg ikke hører på, så er det techno/trancemøkk

 

Kjempe fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Om noen skal ha headset kun for å bruke til snakking, så anbefaler jeg å kjøpe Karaoke Revolution til PS2. Den følger det med et lite headset til som har bøyle over hodet, men bare høytaler og mic på den ene siden.

 

Siden dette er USB kan du sette den opp som eget device, hvilket betyr at du kan f.eks ha mic og lyd fra Skype kun på det ene øret, og samtidig ha lyden fra spill fra anlegget ditt uten at de blandes. Mye lettere å høre folk når du har de på øret, mens lyd fra spill liker jeg fra anlegget.

 

Det funker jo selvfølgelig med alle usb headset vil jeg tro, men det som følger med Karaoke revolution er så lite og diskret at jeg ikke nøler med å anbefale det.

Lenke til kommentar
Tenker litt på å kjøpe meg noen KOSS PRO4AAT, men ser at de krever 250 ohms. Klarer et vanlig lydkort å drive disse hodetelefonene? Er det et godt kjøp?

Skal du være i nærheten av å utnytte fullt i et slikt headset trenger du forsterker.. Med andre ord, nei det egner seg dårlig for lydkort.. :roll:

Gå heller for et headset som krever 120 ohm eller mindre.. ikke mer enn 120 ohm i et vanlig lydkort.. Da mister du såpass mye lyd "candy" :p

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...