Gå til innhold

Hva slags headset har du ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet noen hodetelefoner av både billige og dyrere merker.

 

De jeg er mest fornøyd med er Phillips sine SBC HP890 som koster rundt 800,-. De er helt utrolige på film og spill, og har evnen til å gi skikkelig bass samtidig som de er utrolig klare. På musikk så fungerer de bra, men ikke like bra som på film og spill.

 

Til musikk så bruker jeg ett godesett fra Koss som kostet 395,- og de funker meget bra til den bruke jeg har. På Ipoden brukes Sony plugger med gummi deksel som går innover i øret (IKKE THE PLUG greiene). Disse gir etter min mening utrolig bra lyd med bra bass og klarhet. Og forskjellen fra de uten gummi deksel er at man aldri får vondt av å ha dem i øret.

 

 

Foruten disse overnevnte som jeg bruker daglig. Så har jeg testet noen forskjellige som min bror kjøpte.

 

Det første var ett sett i fra Beyer Dynamic som kostet 12-1400,- De sugde på alt som var, totalt ingen bass. Og klarheten var ikke bra.

 

Så hadde han ett sett i fra Grado, tror det var SR80 som kostet 1800,- eller noe. De var en del bedre en de i fra Beyer, men det skulle ikke mye til heller. Men fortsatt så var mine Phillips mye mye bedre på alt, spesielt på bass.

 

Så testet han Grado SR125 som kostet godt over 2000,-. Disse var bedre enn Phillipsen på musikk, men film og spill så var fortsatt Phillipsen overlegene. Testet spesielt nøye på Balrog scenen i "Lord of the Rings" "1" i DTS. Og når han skriker så har de fleste hodetelefoner store problemer med å gjengi noe som helst bass, Phillipsen gjør dette, mens SR125 så vidt gjør det. Men SR80 og de fra Beyer Dynamic ble Balrogen hørendes ut som en sopran, ikke en bra opplevelse.

Lenke til kommentar

Har ett sett Grado sr-80 som er hooket opp i ett m-audio 5.1 revolution kort.

Personlig syns jeg disse er ett av de bedre jeg prøvd, særlig etter m-audio lydkortet kom på plass.

Har byttet puter til sr-60 varianten da disse er litt mer behagelige over lengre tid for mine ører.

 

Bruksområder er mest musikk fra mp3 etc. og spill, film ser jeg helst på xbox med lyd fra stereoanlegget som er bedre egnet til den oppgaven.

 

Lyden er vel som det meste av lydutstyr, folk har forskjellige preferanser og liker f.eks mye bass eller veldig høy lyd.

Min personlige mening er at dette headsettet gjengir musikken noenlunde nøytralt, det har kanskje noe mindre bassgjengivelse enn noen headsett der ute men gjengir akustikk og vokaler ganske bra.

 

Jeg har ennå til gode å spille så høyt at elementene har tatt kveld så de tåler en trøkk :thumbup:

 

Har også ett porta pro sett som jeg kjøpte en gang i 1996 eller noe, lettvint å ta med seg og noenlunde ok lyd i forhold til pris, gjerne litt mye bass til tider ;)

Livstidgarantien er jo også ingen dum ting.

 

Skal man først kjøpe ett dyrt headset er det greit med ett lydkort som kan mate det med godlyd også :yes:

Lenke til kommentar

SBCHP1000/00 fra phillips. Funker veldig bra.

 

+ God lyd som aldri spraker.

+ Overlegen komfor. Glemmer noen ganger at jeg har det på.

 

- Lednigen kan fjernes på headsetet. Og den ledingen henger ikke så godt som den burde. Kommer noen ganger ulyder når en kommer borti denne ledingen.

- Mangler mic for spilling ^^

 

 

Har koss portapro til lan. Ikke så bra egentlig. Mangler en del på lydsiden. Men god komfor.

 

 

Men SR80 og de fra Beyer Dynamic ble Balrogen hørendes ut som en sopran, ikke en bra opplevelse.

 

lol. Har du ikke hørt om den nye karrieren til balrogen? Kastratsanger :)

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Denon AH-D750

 

• 2 Hz - 30 kHZ response • Vaporized Titanium diaphragms for outstanding high frequency resolution • 50 mm driver unit • 6 Nines Pure Copper voice coils and input cable (6N = 99.999% purity) • Low resonance driver housing enclosure • Oval ear pads with super comfort padding • Superior external noise isolation • Gold plated headphone plug with screw-type adaptor • Compatible with standard size (home components) headphone jacks as well as 3.5 mm mini-size personal audio jacks • 30 ohms • High strength neodymium magnets
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en:

  • Vivanco SR 650 :love: i snart 5 år!

Betalte kr 1000.- for den på Hifi-Klubben en gang. Jeg er meget fornøyd og har langt i fra tenkt å bytte! Nydelig headsett! 1000.- er billig for noe man nyter i mange mange år, dessuten er det vanvittig lett og behagelig å ha på!

Lenke til kommentar

I stad bestilte jeg meg

 

Icemat Siberia

 

Gleder meg veldig til å få den. Har bare lest positivt om det, i tillegg til at det er lekkert å se på :D

 

Har i en stund brukt Koss Porta Pro til pc gaming, men jeg blir så øm i øra etter få timer.

Satser på mindre ømhet med et lukket headset. :p

Lenke til kommentar
I stad bestilte jeg meg

 

Icemat Siberia

 

Gleder meg veldig til å få den. Har bare lest positivt om det, i tillegg til at det er lekkert å se på :D

 

Har i en stund brukt Koss Porta Pro til pc gaming, men jeg blir så øm i øra etter få timer.

Satser på mindre ømhet med et lukket headset. :p

Du kommer ikke til å angre. Den sitter som et skudd på hodet, (dvs. uten å klemme noe som helst, samtidig som du "glemmer" at du har den på). Klokkene er også større enn øret. Det er digg det. Bare sette de på seg som vanlig og gi en liten dytt på toppen av hodet, så skal du nok klare å ha det på flere timer i strekk.

 

Lyden er jo også helt knall, sammen med mikrofonen. (Jeg gikk fra Trust 5.1 headset, så jeg kan vel ikke uttale meg veldig mye om dette, men jeg sier meg VELDIG fornlyd :yes:)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...