Gå til innhold

Posten glemte å ta betaling.

Anbefalte innlegg

altså; er man under 18 år så vil faktisk foresatte kunne avgjøre om disposisjonen var riktig. I dette tilfelle så kunne man spekulert i at faren/moren kunne si avtalen var ugyldig. se vergemålsloven.

Jepp men da hadde butikken hat krav på å få varen sin tilbake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke sagt noe men betalt om de hadde merket det. Bare rimelig at posten skal få betale litt tilbake. senest idag betalte jeg over 300 kr for å få tilsendt en pakke fra microplex . pakkens verdi var 510 kroner. Møtte ett nytt påfunn i døra. fra nå av skal man visst betale penger til posten over nettet før man kommer med hentelappen hvis man ikke er postbankkunde.det hu dama sa til meg. siden jeg ikke var kunde eller hadde betalt giro over nett til dem måtte jeg betale gebyr på 65 kroner om jeg skulle ha pakka ut idag. Kanon service de driver med. fant ut at det hadde vært billigere og bestilt varene fra USA og fraktet dem med DHL hit. da hadde jeg i tillegg fått dem på døra og sannsynligvis raskere. Jaja litt off topic men måtte få ut litt steam

Lenke til kommentar
altså; er man under 18 år så vil faktisk foresatte kunne avgjøre om disposisjonen var riktig. I dette tilfelle så kunne man spekulert i at faren/moren kunne si avtalen var ugyldig. se vergemålsloven.

Jepp men da hadde butikken hat krav på å få varen sin tilbake

det er jo rett, men jeg avsluttet tankene mine før jeg gikk så langt.

Men hvis varen forsvinner og bla bla, så ville faktisk butikken måtte tåle det dersom varen ikke er kommet den mindreårige til nytte.

hvor mye kostet egentlig denne varen, og hva var det?

Lenke til kommentar
Så hvis jeg venter får jeg ikke noe annet en et inkasso varsel og når jeg får det kan jeg fortsatt betale uten gebyrer? Eller har jeg allerede en stor ekstrautgift når inkasso varselet kommer?

Har nemlig ekstremt lite penger akkurat nå, så om jeg bare kunne vente en tid og spare opp penger og så betale når ejg får et nytt varsel hadde det vært greit, men hvis jeg må betale mye mer da, er det ikke så greit.

Angående det du skrev om at Databutikken har fått pengene sine. Det vedlegget jeg fikk med ser ut til å være en fax fra Databutikken hvor de etterlyser penger for denne varen. Så det ser ut som posten ikke har betalt dem.

[raseri-mode]

Skal jeg si deg hva du ikke gjør når du mangler penger? Kjøper hardware! Comprenez-Vous?

Hadde jeg drevet en nettbutikk, og funnet ut at en kunde oppførte seg sånn, (nå betalte jo du til slutt, da,) hadde jeg latt vedkommende "vinne" en tur for å se på lageret, tatt ham inn på bakrommet og kastrert personen med en rambrikke.

Sist jeg bestillte på spiderman for nesten 3 år siden elns så glømte de å legge til regninga. Jeg trudde de skulle sende den seinere, men de gjorde de aldri.

Det var litt over 1000 kr spart

Og når du blir voksen så kommer du sikkert til å klage over at alt er så dyrt og at vi betaler så mye skatt etc. Du tror ikke det har noe å gjøre med alle de som snyter på systemet?!

[/raseri-mode]

Lenke til kommentar

Folk er hissige? Han har sagt at han har innsett at det er lurt å betale. Fyrn er tydeligvis ikke veldig gammel ergo ei heller lommene fulle av deilige sedler. Hadde posten glemt å ta betalt av meg ville jeg personlig ikke registrert dette

før det ramla et brev hjem til meg. Forskjellen er da at noen har penger til uforutsette regninger ( jaja skjønner hva jeg mener).

Det andre er at slike feil bør ikke skje fra posten sin side. Der hvor jeg foreldrene mine bor er det butikkansatte fra Meny bak "kassa" til posten, disse har tydeligvid ikke god nok opplæring og har gjerne dette som en deltids jobb ved siden av skolen. Ergo det skurrer litt i rutinene til Posten spør du meg.

Samvittigheten til trådstarter tok over til slutt og dette bør vise at han ikke er en "barnslig unge" slik det ble hintet om her.

_

Thorsan

Lenke til kommentar
om jeg IKKE måtte betale 2 mnder seinere eller noen gang, tipper min hadde dritti i det leeeeeenge og godt ass.

Edit: Er ikke hans feil, de som utleverte pakka uten å ta betalt for den.

Da klager du vel heller aldri på at ting er dyrt? Siden du ikke har noe imot å være blandt dem som gjør det dyrere.

Lenke til kommentar

Vel. Det er bare en ting å gjøre: Vente å se. Får du inkassovarsel så får du inkassokrav tilslutt, da er det bare å betale for du har ikke loven på din side.

Får du ikke det er det bare å bruke pengene på dama eller den kommende ekskjæresten;) . Værre er det ikke. Samvittigheten kan du bare gi blaffen i, disse selkapene tjener nok som de gjør så ikke tenk på det!

Lenke til kommentar

Siden posten av og til leker fotball med hardwaren våres,så kan du jo prøve å drøye betalingen litt i hvertfall..hehe (til du får lønn)

Du kan jo si til posten av du ikke får lønn før om 1 til 2 uker,så ordner det seg helt sikkert.Det beste er jo og betale for varen som vi alle andre må :)

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med å gjøre opp for deg, så synes jeg du skulle gått på postkontoret og sagt akkuratt det! De fleste bedrifter/inkassobyrå viser godvilje hvis du selv tar iniativet og viser vilje til å løse problemet. Evt får du en nedbetalingsplan og hvis de ikke viser godvilje så synes jeg ikke du heller burde det...

Lenke til kommentar
Har man bestilt noe og man vet at man skal betale så er det rimelig frekt å la være.  Holder ikke med å se at man regnet med at de skulle sende regning eller regner med at regningen ligger  oppi esken.

Alle vet at  nettbutikker sender i oppkrav hvis man ikke har betalt på forhånd. Til trådstarter, hvis du stikker ned på postkontoret å prater med dem der så får du sikkert en betalingsutsettelse hvis du trenger det. Men husk at det er  deg selv som har satt deg i denne situasjonen, hadde du betalt så hadde ikke havnet i det uføret du er i nå. Har selv flere ganger fått pakker på posten som jeg har skullet betale for men som funksjonæren har glemt å ta seg betalt, hvorpå jeg minnet dem på at jeg skal vel betale litt.

Og snekker'n, henter en del pakker selv, og derfor betaler jeg nesten hver gang med kort, for da har jeg det å vise tilbake til hvis jeg skulle rotte bort kvitteringen.

Joda ,men så er det det at jeg bygger maskiner for andre , så kommer de med pengene og jeg stikker på posten og henter ut varene , dermed blir de betalt i kontanter ,men må nok begynne å bli mer nøye på å få kvittering .

Hmm kan det ikke her være et lite håp å sende netbutikken en Epost og spørre om de har fått pengene sine da ?

De har jo krav om å arkivere :D

Har webshop fått pengene, kan du sikkert få kopi og vise postkontoret.

Eller om webshop sender bekreftelse på at de har fått pengene.

Har de ikke fått pengene så er de nok havnet i postfunksjonærens lomme.

Lenke til kommentar
om jeg IKKE måtte betale 2 mnder seinere eller noen gang, tipper min hadde dritti i det leeeeeenge og godt ass.

Edit: Er ikke hans feil, de som utleverte pakka uten å ta betalt for den.

Du og alle andre som synes det er helt greitt å stjele: Dere burde skamme dere :realmad:. Det blir like dumt som å si at det er ok å stjele i en butikk, fordi butikken ikke fysisk hindret deg i å gjøre det.

Moderator burde publisert navnene til alle dere som har denne syke holdningen, slik at folk som kjenner dere kan være litt på vakt når dere er i nærheten...

Edit: Moderatorer: dere bør faktisk stenge ute slike folk fra forumet. Eller er det helt greitt at folk oppfordrer til å begå kriminelle handlinger?

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Mamma som sender ut et par hundre post-pakker hver dag på jobben, sier at så lenge posten ikke har tatt betalt når du får pakken, så trenger du ikke betale.

Men... Jewg ville anbefale å betale, siden ellers er det jo ikke sikkert at du fr handlet fra den nettbutikken osv...

Lenke til kommentar
Mamma som sender ut et par hundre post-pakker hver dag på jobben, sier at så lenge posten ikke har tatt betalt når du får pakken, så trenger du ikke betale.

Men... Jewg ville anbefale å betale, siden ellers er det jo ikke sikkert at du fr handlet fra den nettbutikken osv...

Vel, ikke hør på din mamma i dette tilfellet! Hun kan visst trenge en leksjon eller to i rett og galt. Ikke rart det er så mange med lav moral her når de blir oppdratt på den måten...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...