Gå til innhold

Posten glemte å ta betaling.


Anbefalte innlegg

Herregud, hva er det her å lure på da?

 

Du visste at du skulle ha betalt for varene, dermed er det ditt ansvar. Er du under 18 år, er det riktig at du ikke kan settes i gjeld. Men da får du istedet ta jobben med å forklare mamma og pappa hvorfor de får et inkassokrav :thumbup:

 

Dersom du har pengene om et par uker, er det bare å stikke innom posten og forklare det. De er fornøyd bare de får pengene du skylder dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har skjedd meg og en gang... jeg bare fikk pakken og gikk :D Når jeg var kommet utenfor kom jeg på det, og da gikk jeg faktisk å betalte. Hvis ikke jeg hadde gjort det så hadde jeg garantert fått en regning i posten seinere...

 

Btw, dette var og databutikken.com

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Hmm har en lignende sak gående med posten, problemet mitt er bare at jeg har betalt ,men denne pakken kom fra utlandet og da jeg skulle hente den fandt de ikke kortet på den, dermed tok dama bak skranken en fotostatkopi av lappen på pakken og skrev på den, jeg fikk ingen kopi av den heller ,men betalte og gikk ca 1 mnd etterpå fikk jeg krav , dette nektet jeg og betale , fikk så nytt krav nektet fortsatt å betale og der står saken . Blir intresangt og se hvor den ender, enten har de rota bort lappen eller så har vedkommende stukket pengene i egen lomme, det finnst ingen andre muigheter .

Jeg blir iallefall og la denne saken fortsette om så i rettsalen .

Lenke til kommentar
Det er postens problem iforhold til databutikken men ditt problem iforhold til posten. Dermed er det du som er ansvarleg tilslutt.

 

Det stemmer. Posten er ganske høflige når de ber gutten ta kontakt med dem i stedet for å sende et krav med tilhørende krass kommentar.

 

Det at han har brukt opp pengene sine er selvsagt heller ikke postens problem.

Lenke til kommentar
Posten er noe herk!

Snekker`n: Jeg tror vi alle vil høre fortsettelsen på denne historien!

 

Jeg håper jeg, ALDRI trenger å komme i klemme med Posten.

Jepp, når den engang blir ferdig skal jeg fortele om hvordan det gikk.

Jeg får jo flere pakker hver mnd og har sjelden eller aldri tatt vare på de jeg har fått kvittering på i tillegg har det skjedd med andre pakker at de ikke har funnet kortet og dermed tatt kopi av pakken, og da har jeg ikke fått kvittering . men heretter blir jeg å forlange kvittering ellers kan en jo bli sittende med store krav på ting en har betalt . skremmende å tenke på . :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Sist jeg bestillte på spiderman for nesten 3 år siden elns så glømte de å legge til regninga. Jeg trudde de skulle sende den seinere, men de gjorde de aldri.

 

Det var litt over 1000 kr spart :whistle:

Lenke til kommentar
Posten er noe herk!

Snekker`n: Jeg tror vi alle vil høre fortsettelsen på denne historien!

 

Jeg håper jeg, ALDRI trenger å komme i klemme med Posten.

Synes posten gjør en grei jobb jeg, selv om de noen ganger bruker litt lang tid på å få pakkene frem.

 

Uansett vet nok også databutikken.com hvem du er så om du ikke betaler for deg kan du nok få problemer med å bestille mer derfra senere.

Lenke til kommentar

Jobber til tider på noe så respektabelt som en PiB (småhumre), vi har fått beskjed om at postoppkrav vi ikke tar betalt for blir vårt (som i vår PiBs) problem. Har ikke hørt noe om purring eller krav om tilbakebetaling, men så skjer det ikke så ofte heller.

 

Du får inngå et forlik, si at du betaler 50% av summen, så lærer de til neste gang :tease:

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Har man bestilt noe og man vet at man skal betale så er det rimelig frekt å la være. Holder ikke med å se at man regnet med at de skulle sende regning eller regner med at regningen ligger oppi esken.

Alle vet at nettbutikker sender i oppkrav hvis man ikke har betalt på forhånd. Til trådstarter, hvis du stikker ned på postkontoret å prater med dem der så får du sikkert en betalingsutsettelse hvis du trenger det. Men husk at det er deg selv som har satt deg i denne situasjonen, hadde du betalt så hadde ikke havnet i det uføret du er i nå. Har selv flere ganger fått pakker på posten som jeg har skullet betale for men som funksjonæren har glemt å ta seg betalt, hvorpå jeg minnet dem på at jeg skal vel betale litt.

 

Og snekker'n, henter en del pakker selv, og derfor betaler jeg nesten hver gang med kort, for da har jeg det å vise tilbake til hvis jeg skulle rotte bort kvitteringen.

Lenke til kommentar

altså; er man under 18 år så vil faktisk foresatte kunne avgjøre om disposisjonen var riktig. I dette tilfelle så kunne man spekulert i at faren/moren kunne si avtalen var ugyldig. se vergemålsloven.

 

nok om de teoriene. Jeg syns du burde betale, men dersom du mangler pengene så ta kontakt med kontoret og lag en betalingsplan. De burde kunne gå med på det ettersom de gjorde feilen.

Lenke til kommentar

ingen kan kreve deg for noe.det er ikke du som har gjort feilen.at posten er uduglige skal vel ikke du bli straff for.hadde en lignene sak,men jeg mener å ha betalt(er sikker).skrev brev til posten,sa så at jeg var rimelig sikker på at jeg betalte.og ikke er vilig til å betale en gang til.så dere for gjøre hva dere vil.kan ikke se at det er mitt problem.har ikke hørt fra dem igjen.det er nå 9mnd sia.

men så har du samvittigheten din da. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har man bestilt noe og man vet at man skal betale så er det rimelig frekt å la være. Holder ikke med å se at man regnet med at de skulle sende regning eller regner med at regningen ligger oppi esken.

Alle vet at nettbutikker sender i oppkrav hvis man ikke har betalt på forhånd. Til trådstarter, hvis du stikker ned på postkontoret å prater med dem der så får du sikkert en betalingsutsettelse hvis du trenger det. Men husk at det er deg selv som har satt deg i denne situasjonen, hadde du betalt så hadde ikke havnet i det uføret du er i nå. Har selv flere ganger fått pakker på posten som jeg har skullet betale for men som funksjonæren har glemt å ta seg betalt, hvorpå jeg minnet dem på at jeg skal vel betale litt.

 

Og snekker'n, henter en del pakker selv, og derfor betaler jeg nesten hver gang med kort, for da har jeg det å vise tilbake til hvis jeg skulle rotte bort kvitteringen.

Joda ,men så er det det at jeg bygger maskiner for andre , så kommer de med pengene og jeg stikker på posten og henter ut varene , dermed blir de betalt i kontanter ,men må nok begynne å bli mer nøye på å få kvittering .

Lenke til kommentar

ååååh, dette forumet er fullt av barnslige mennesker.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde betalt, jeg hadde insistert på å betale på postkontoret, ikke ventet på et krav. Du har faktisk satt av penger til en vare, så glemmer en stakkars postansatt å ta betalt, dette utnytter du om du lar være å si fra. Og det er IKKE posten som driter på draget og bør betale, det er du, du har bekreftet at du skal betale for pakken din når du bestiller. Jeg hadde ihvertfall ikke brukt opp pengene jeg hadde satt av.

 

Dere som mener at posten får ta dette på seg; voks opp.

Lenke til kommentar

Nå har altså samvittigheten overtatt :)

 

Har snakket med en god kammerat og han var villig til å låne meg penger intill jeg får det. Har også lært at neste gang skal jeg spørre om hvorfor de ikke tok betaling hvis det skjer igjen slik at jeg slipper slike problemer. Faktum var at jeg glemte hele greia og brukte pengene på andre ting. Burde selfølgelig ha lagt vek pengene slik at de ikke ble brukt opp.

 

Må alikevel si at det var sløft av posten. Selv om det var en smule sleip av meg også ;-)

Lenke til kommentar
ååååh, dette forumet er fullt av barnslige mennesker.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde betalt, jeg hadde insistert på å betale på postkontoret, ikke ventet på et krav. Du har faktisk satt av penger til en vare, så glemmer en stakkars postansatt å ta betalt, dette utnytter du om du lar være å si fra. Og det er IKKE posten som driter på draget og bør betale, det er du, du har bekreftet at du skal betale for pakken din når du bestiller. Jeg hadde ihvertfall ikke brukt opp pengene jeg hadde satt av.

 

Dere som mener at posten får ta dette på seg; voks opp.

det er posten sitt problem.

Lenke til kommentar

nosto, nei, det er ikke posten sitt problem. Det er DITT problem til slutt, det kommer tilbake til deg, det er DU som er ansvarlig for å betale. Du har bestilt en vare, posten bringer den bare til deg. Du skal være bra dum for å ikke forstå at det er deg som faktisk er ansvarlig.

 

EDIT: Siterer Jankee.

 

Det er postens problem iforhold til databutikken men ditt problem iforhold til posten. Dermed er det du som er ansvarleg tilslutt.  Dessutan står det at varene er selgars eigendom til kjøpar har betalt for varene, og utan kvittering for betalinga har du lite å stille opp med.  Juridisk tilhører forsatt varene selgar og sidan du har signert på mottak har du også overført kravet til deg.  Trur du må skrape samen nok penger å ta den sure veien til posten å betale kravet.   

 

mvh  JanEirik

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...