Gå til innhold

Håndholdt PC m/ tastatur - hvilken?

SiR0

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg vurderer å skifte ut min gode gamle Psion 5MX med en nyere modell. Det viktigste for meg er at jeg har tilgang til et fullt tastatur som jeg kan skrive touch med, samtidig som enheten er liten og har lang batterilevetid.

Ser at utvalget av håndholdte med tastatur er svært lite i dag. HP har jo tatt ut sin Jornada-serie og Psion selger ikke lenger slike maskiner. Har også sett på Nokia Communicator, men disse har et dårlig tastatur som man ikke kan skrive raskt på.

Så hvilke modeller har jeg egentlig å velge mellom? Finnes det noen gode håndholdte med tastatur i dag, eller må jeg nøye meg med en vanlig PDA med trådløst tastatur?

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo pdaer med tastatur, men ikke sånn som Psion 5MX.

eks. PalmOne Tungsten C, Handspring Treo 180 og Sony Clié PEG-NR70V (som ikke selges lengre, tror jeg), men ingen av disse har noe særlig godt eller bra tastatur, så du må nok satse på en pda med trådløst tastatur.

Lenke til kommentar

Valget ditt står mellom PDA'er med tommeltastatur, som f.eks. Tungsten|C, Treo 600 eller Qtek 9090, eller å kjøpe en vanlig PDA og et sammenleggbart tastatur.

Du kan da velge tastaturer som kobles til i bunn, over infrarødt eller bluetooth. Fordelen med infrarødt og bluetooth er jo at du kan beholde dem selv om du skulle skifte PDA.

Lenke til kommentar

Hmm... tommeltastatur er ihvertfall uaktuelt. Sitte i forelesninger og møter og notere fortløpende med tomlene i 2-3 timer kan neppe være særlig gøy. Fordelen med 5MX er at jeg skriver nesten like raskt som om jeg sitter på datamaskinen.

Er det noen tastatur som anbefales fremfor andre? Har sett på Think Outside Stowaway IR-sett, det virker ganske heftig. Forstår at Blåtann-versjonen ikke kan brukes med PalmOS, og er ikke så keen på Windows Mobile, så d blir vel ikke aktuelt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...