Gå til innhold

Noen som kan forklare meg?

christian232

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg har lært masse om det å bli en overklokker. Ikke minst er det veldig spennende å tilegne seg informasjon dette temaet.

Nybegynner guidene har hjulpet meg i stor grad, men kanskje aller mest personene i forumene. Jeg vet at en ikke kan vite alt på en gang for å bli en overklokker. Men uansett er den eneste veien dit, er å spørre og teste ut.

Da bare fyrer jeg løs på de fire tingene som jeg håper å få svar på

1, hva er Syntestisk Ytelse?

i tillegg kommer underkategoriene i Syntestisk ytelse som: Whetstone, Dhrystone, Floating-point, integer.... Her skjønner jeg så godt som ingenting.

2, Ytelse - applikasjonsbasert ?

3, Ytelse - applikasjoner. Her tipper jeg det dreier seg om oppløsninger. Men hvordan måles "poengene" I heletatt, hva sier poengene...?

4. Marks? Engelsk ord for hva da? Hørt om 3DMARKS, er det poengteller programmer det dreies om?

Håper noen kan svare på spørsmålene ovenfor.

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Poengene man får i Sisoft sandra regnes ofte som syntetisk ytelse fordi det ikke gjennspeiler den ytelsen man får i de fleste andre programmer særlig godt. En maskin kan være god i sisoft sandra og dårlig i resten for å sette det litt på spissen. Og det finnes flere andre syntetiske benchmarks også. Hva som menes med drystone osv aner jeg egentlig ikke.

2)Er benchmarks som er basert på applikasjoner (eller programmer/spill om du vil). De gir et mer riktig inntrykk av ytelse iom at de prøver å forestille ordentlige programmer.

3) Applikasjoner er et fellesord for programmer og spill osv. Kort og godt forteller det om ytelsen på prorgammer og spill de fleste bruker til vanlig. Dette sier jo mest om den faktiske ytelsen. Ulempen med dette er at det er så utrolig mange forskjellige applikasjoner og det er umulig å teste på alle. Derfor de applikasjonsbaserte er populære, siden de kan si hvor bra ytelsen er sånn overall.

4) marks brukes vel stort sett bare som et ord for poeng. "Jeg fikk 13000 3dmarks" = "jeg fikk 13000poeng i 3dmark".

Håper det klarnet opp litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...