larsegg Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er det noe spesielt jeg må være obs på? og skal den hvite "lim/glasuren" smøres på skjermkortet? Mvh Lars Erik Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du smører kjølepastaen over gpu og minnebrikkene. Deretter fester du bare kjøleren. Husk å rense vekk gammel kjølepasta først. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Overklokking.no lagde i sin tid en goop (kjølepasta) guide. Den var egentlig ment for prosessorer (CPU), men samme prinsipp gjelder også for grafikkkortets egen prosessor (GPU). Ta en titt på guiden, og vær nøye med monteringen. Helst bør man rense med isopropanol (f.eks Kondensfjerner som er å få kjøpt på de fleste bensinstasjoner) eller tilsvarende. Men det er kun for de ekstreme (overklokkerne) Husk å skru til kjøleren slik at den sitter plant på gpu'en. Ellers vil man redusere overflatekontakten, og kjølingsevnen går følgelig ned. Goop Guide Endret 9. oktober 2004 av Galandrik Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du smører kjølepastaen over gpu og minnebrikkene. Deretter fester du bare kjøleren. Husk å rense vekk gammel kjølepasta først. På minnebrikkene? LOL? Han nevnte ikke noe om kjøling på minnebrikkene, bare på kjernen... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Den "hvit glasuren" skal kun smøres på vpu'en. Dvs den chippen som sitter under den orginalen kjøleren. Det skal kun smøres et tynt lag (ca sånn at du såvidt kan se chippen gjennom goop'en). Det er viktig at du tar bort den gamle kjølepastaen som sitter der med f.eks isopropanol Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Skal man sette kjølere på minnebrikkene duger ikke goop. Da må det termisk lim til. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg kjøpte nettopp en arctic cooler2 og der skulle man smøre greiene som fulgte med på minnebrikkene også. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Men den kjøler også minnet, om jeg ikke tar helt feil? Ellers er det ikke mye vits i. Goop hjelper på varmeoverføringen (kjerne ---> kjøleribbe), det gir ingen kjøling i seg selv. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 ja, den har kjøling på minnebrikkene. Selvfølgelig er det ikke vits med pasta hvis det ikke er noe som den skal lage kontakt mellom. Hvilken kjølerversjon han skulle kjøpe ble ikke nevnt, derfor tenkte jeg at jeg like gjerne kunne skrive hva jeg gjorde da jeg monterte min Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Er det noe spesielt jeg må være obs på? ikke søle noe om du bruker f.eks as5 eller noe som kan lede strøm. se etter i godt lys både over og under kortet, bittesmå dråper sitter klare til å kortslutte -om du ikke har lagt på goop før så lær av min feil og bruk ceramiquet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå