Gå til innhold

Abit NF7, problemer med lyd

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit NF7, og jeg har litt problemer med lyden. Jeg har et 5.1 surround-anlegg, men høyre fronthøyttaler gir ikke lyd fra seg. Etter en del eksperimentering og omkobling av ledninger kom jeg fram til at det er i hovedkortet problemet ligger, det virker som om det er dårlig kontakt et sted.

Er det noen switcher eller noe på hovedkortet som endrer hvor utgangene skal være? Jeg fant ut at i Windows går det an å stille inn at bakhøyttalerne kan kobles til Line-In, og at senterhøyttaler og subwoofer skal kobles til mikrofon, men det var ikke noe om fronthøyttalerne. Finnes det kanskje et program som endrer hvor man skal plugge ting? Jeg har lite lyst til å bytte hovedkort, det blir bare stress... Men er det eneste utveien, må jeg jo gjøre det, for det går jo ikke an å spille spill i dag uten skikkelig stereo.

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde en NF7-s kort som var dødt, men mener å huske at det er endel switcher på hovedkortet hvor du kan stille lyd. Redd ved PCI-portene..

..sjekk manualen, eller last den ned på nett

NF7-S har noe ved PCI-portene som har noe med lyd eller noe å gjøre, header'ene heter noe sånt som J41 og J42. Stod noe om Abit Media XP i manualen. NF7 har ikke disse header'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...