oizann Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Først må jeg bare begynne med og si at jeg er totalt noob når det gjelder linux. Første gangs bruker @ fedora core 2,må si jeg liker det jeg har opplevd så langt. Men jeg har et litt irriterende problem når jeg bruker vnc og kobler meg til en windows pc.Det er INGEN musepeker når jeg beveger meg i skjermbildet til den andre maskin Hvilket gjør det meget vanskelig og få gjort noe,bare gjetter meg fram til hvor musen er Noen som kan hjelpe meg med dette lite men samtidig store problemet ? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hvilken vnc klient bruker du? Lenke til kommentar
oizann Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Det vet jeg ikke,bruker den default saken i fedora."remote desktop connection" Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det jeg vil gjette på er at windows har hardware mouse cursor, som tegner musepekeren i selve skjermkortet. Og som da vnc ikke plukker opp. Se om du kan slå av hardware cursor, eller slå på at vnc tegner en cursor på "din" side. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 takker for tipsene,jeg løste problemet ved og installere en annen vncviewer Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 ja under in /home/bruker så har du en skult folder som heter .vnc under den er det en fil som heter xstartup den skal se noe slik ut #!/bin/sh # Uncomment the following two lines for normal desktop: unset SESSION_MANAGER exec /etc/X11/xinit/xinitrc [ -x /etc/vnc/xstartup ] && exec /etc/vnc/xstartup [ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources xsetroot -solid grey vncconfig -iconic & xterm -geometry 80x24+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop" & twm & http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=285657&hl=vnc tpoic. Gnome desktop i VNC/Cygwin to vinduer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå